Gå til innhold

Droppe d? Sjekke opp en kollega


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er jeg gal som tenker han kanskje er interessert? 

- Han smiler mye og rødmer i nærheten av meg.. 

-Svarer på ca alt av snapper.. Og innimlm legger han opp til en flørt på snapchat via bilder. 

Men vi er voksne og jeg aner jo ikke hvordan han flørter, eller om han gjør det. Jobbet sammen i mange år, men har ikke blitt sånn "intenst" før nå i det siste. Single begge to. Fallhøyden er stor, så kan ikke be han med ut😂 Men tenk hvis han tenker det samme.. 

Anonymkode: 8ad10...b61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spørsmålet du må stille deg er hva du gjør dersom han:

1) avviser deg

2) dere prøver, men det ender i brudd og avstandsforhold.

Ved slike tilfeller kan det bli ekstremt anspent og ubehagelig for begge parter i jobb. Og spørsmålet er jo om det er verdt sjansen å ta.

Jeg er hyggelig og romslig med mine kollegaer, men jeg hadde reagert veldig om noen hadde tolket det som flørting. Så jeg vil si at å sjekke opp kollegaer er et NEI-NEI, og noe man vanligvis ikke gjør med mindre man er helt sikker.

Prøver ikke å snakke deg bort fra noe, men kun advare for fallgruvene ved å gå inn i noe slikt med kollega. Tenk deg godt om før du gjør noe :)

Endret av Mumeod
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Mumeod skrev:

Spørsmålet du må stille deg er hva du gjør dersom han:

1) avviser deg

2) dere prøver, men det ender i brudd og avstandsforhold.

Ved slike tilfeller kan det bli ekstremt anspent og ubehagelig for begge parter i jobb. Og spørsmålet er jo om det er verdt sjansen å ta.

Jeg er hyggelig og romslig med mine kollegaer, men jeg hadde reagert veldig om noen hadde tolket det som flørting. Så jeg vil si at å sjekke opp kollegaer er et NEI-NEI, og noe man vanligvis ikke gjør med mindre man er helt sikker.

Prøver ikke å snakke deg bort fra noe, men kun advare for fallgruvene ved å gå inn i noe slikt med kollega. Tenk deg godt om før du gjør noe :)

Nr 1 ville vært verst.. 

Anonymkode: 8ad10...b61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men vi er voksne og jeg aner jo ikke hvordan han flørter, eller om han gjør det. Jobbet sammen i mange år, men har ikke blitt sånn "intenst" før nå i det siste. Single begge to. Fallhøyden er stor, så kan ikke be han med ut😂 Men tenk hvis han tenker det samme.. 

Her er det bare å forsøke seg frem, om man blir avvist er jo det avklart. Om ikke så er det veldig mange som finner hverandre på jobben. Men er enig med en annen her, ville vært forsiktig. La det ta litt tid og prøv om man passer sammen. Er man ikke på samme avdeling er det litt lettere om ting skjærer seg. For det er det verste, om man etablerer et dypt langvarig forhold, så skjærer det seg og må omgås på jobben hele tiden. Men treffer man den rette kan det være verdt en risk å ta, men aldri "rushe" noe slikt. Bruk tid! Eller vær forberedt på å skift arbeidsplass om det går galt.

Anonymkode: 8570d...829

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her er det bare å forsøke seg frem, om man blir avvist er jo det avklart. Om ikke så er det veldig mange som finner hverandre på jobben. Men er enig med en annen her, ville vært forsiktig. La det ta litt tid og prøv om man passer sammen. Er man ikke på samme avdeling er det litt lettere om ting skjærer seg. For det er det verste, om man etablerer et dypt langvarig forhold, så skjærer det seg og må omgås på jobben hele tiden. Men treffer man den rette kan det være verdt en risk å ta, men aldri "rushe" noe slikt. Bruk tid! Eller vær forberedt på å skift arbeidsplass om det går galt.

Anonymkode: 8570d...829

Søker nye jobber :) hvordan finne ut om han er interessert? 

Anonymkode: 8ad10...b61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å invitere han med på noe ufarlig, som å trene sammen på Sats eller bli med på en annen aktivitet det er normalt at kolleger gjør sammen? 

Anonymkode: 27b87...407

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 timer siden, Mumeod skrev:

Spørsmålet du må stille deg er hva du gjør dersom han:

1) avviser deg

2) dere prøver, men det ender i brudd og avstandsforhold.

Ved slike tilfeller kan det bli ekstremt anspent og ubehagelig for begge parter i jobb. Og spørsmålet er jo om det er verdt sjansen å ta.

Jeg er hyggelig og romslig med mine kollegaer, men jeg hadde reagert veldig om noen hadde tolket det som flørting. Så jeg vil si at å sjekke opp kollegaer er et NEI-NEI, og noe man vanligvis ikke gjør med mindre man er helt sikker.

Prøver ikke å snakke deg bort fra noe, men kun advare for fallgruvene ved å gå inn i noe slikt med kollega. Tenk deg godt om før du gjør noe :)

Spørsmålene hun må stille seg er hva hun gjør dersom :

1) begge blir superforelsket

2) de flytter sammen

3) de forlover - og senere gifter seg

4) de får barn - barnet er friskt - og senere verdensmester i sitt felt

5) de blir besteforeldre til friske barnebarn

6) de dør hånd i hånd i sengen sin, 95 år gamle av alderdom etter og ha levd et lykkelig liv de siste 60 årene eller så... 

 

Anonymkode: 39cdf...97e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Søker nye jobber :) hvordan finne ut om han er interessert? 

Har dere ikke sosiale treff på jobben? En lønnings pils eller blå turer? Gjerne et julebord. Der dere kan danse og snakke sammen? Få en fysisk kontakt som dere kan kontrollere? Så ta det videre på byen der dere snakker sammen uten at hele jobben ser hva som foregår :)  Avtale "dater" senere om det faktisk er interesse! Gi det tid!

Ellers må du bare sende en melding og spørre om han blir med på en "kaffe" eller noe annet. Men da tar du en litt større sjanse på en avvisning, men bevares det er da ikke noe katastrofe. Litt "kleint" kan det bli i en kort periode etterpå. Men det er verdt forsøket uansett. Men ikke søk noe ny jobb på grunn av dette da :) Mange som har ektefeller på arbeidsplassen også, men det er vist det ryker det kanskje er veldig aktuelt. Kan bare ikke se for meg at et arbeidsforhold etter et ekteskapsbrudd eller samlivsbrudd kan fungere der man ser hver andre hver eneste dag, med dårlig stemning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Duftavsommerregn skrev:

Har dere ikke sosiale treff på jobben? En lønnings pils eller blå turer? Gjerne et julebord. Der dere kan danse og snakke sammen? Få en fysisk kontakt som dere kan kontrollere? Så ta det videre på byen der dere snakker sammen uten at hele jobben ser hva som foregår :)  Avtale "dater" senere om det faktisk er interesse! Gi det tid!

Ellers må du bare sende en melding og spørre om han blir med på en "kaffe" eller noe annet. Men da tar du en litt større sjanse på en avvisning, men bevares det er da ikke noe katastrofe. Litt "kleint" kan det bli i en kort periode etterpå. Men det er verdt forsøket uansett. Men ikke søk noe ny jobb på grunn av dette da :) Mange som har ektefeller på arbeidsplassen også, men det er vist det ryker det kanskje er veldig aktuelt. Kan bare ikke se for meg at et arbeidsforhold etter et ekteskapsbrudd eller samlivsbrudd kan fungere der man ser hver andre hver eneste dag, med dårlig stemning.

Hadde en lønningspils og ble med han hjem på nachspiel.. Men var en person ekstra tilstede, så jeg dro hjem etterhvert😊😪 og dama som var tilstede tror jeg også er interessert i han. Tok med henne i bilen, så hun ble ikke igjen der..😂 Han hinter mye og jeg tror han er interessert! Men kan hende jeg tar skrekkelig feil.. 

Anonymkode: 8ad10...b61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva med å invitere han med på noe ufarlig, som å trene sammen på Sats eller bli med på en annen aktivitet det er normalt at kolleger gjør sammen? 

Anonymkode: 27b87...407

Vi trener på samme senter, så ikke dumt. Men jobber ofte motsatte vakter. 

Anonymkode: 8ad10...b61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Duftavsommerregn skrev:

Har dere ikke sosiale treff på jobben? En lønnings pils eller blå turer? Gjerne et julebord. Der dere kan danse og snakke sammen? Få en fysisk kontakt som dere kan kontrollere? Så ta det videre på byen der dere snakker sammen uten at hele jobben ser hva som foregår :)  Avtale "dater" senere om det faktisk er interesse! Gi det tid!

Ellers må du bare sende en melding og spørre om han blir med på en "kaffe" eller noe annet. Men da tar du en litt større sjanse på en avvisning, men bevares det er da ikke noe katastrofe. Litt "kleint" kan det bli i en kort periode etterpå. Men det er verdt forsøket uansett. Men ikke søk noe ny jobb på grunn av dette da :) Mange som har ektefeller på arbeidsplassen også, men det er vist det ryker det kanskje er veldig aktuelt. Kan bare ikke se for meg at et arbeidsforhold etter et ekteskapsbrudd eller samlivsbrudd kan fungere der man ser hver andre hver eneste dag, med dårlig stemning.

Må også si: Jeg er på utkikk etter ny jobb uansett, av andre grunner. Hadde jeg startet i ny jobb hadde jeg spurt han tvert :) om han vil finne på noe. Og hvis han ikke bare er ute etter bekreftelse ville han sikkert svart ja. Har kjent han i flere år. Han er morsom, kjekk, snill. Vi har liksom samme type humor. Er vel nå i det siste jeg skikkelig har fått øynene opp for han.. Er på tinder selv og det er nesten sånn at jeg ikke har lyst å møte noen bare-i-tilfelle.. Jeg er jo patetisk som har lyst å sette livet på vent pga han, så aner jeg ikke hva han synes om meg😪 han sa i fylla han hadde sett meg på tinder, men ikke turte å svepe meg til høyre, hva betyr sånt?!😊 

Anonymkode: 8ad10...b61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts, har du forsøkt dr dreke på han? Om han har følelser så er det den letteste måten å finne ut av det. Må være grusomt å være forelsket og ikke vite om han tenker det samme!

Anonymkode: 09942...b9b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må også si: Jeg er på utkikk etter ny jobb uansett, av andre grunner. Hadde jeg startet i ny jobb hadde jeg spurt han tvert :) om han vil finne på noe. Og hvis han ikke bare er ute etter bekreftelse ville han sikkert svart ja. Har kjent han i flere år. Han er morsom, kjekk, snill. Vi har liksom samme type humor. Er vel nå i det siste jeg skikkelig har fått øynene opp for han.. Er på tinder selv og det er nesten sånn at jeg ikke har lyst å møte noen bare-i-tilfelle.. Jeg er jo patetisk som har lyst å sette livet på vent pga han, så aner jeg ikke hva han synes om meg😪 han sa i fylla han hadde sett meg på tinder, men ikke turte å svepe meg til høyre, hva betyr sånt?!😊 

Hva det betyr får du faktisk ikke svar på før dere treffes i edru tilstand, på et sted der dere faktisk kan lufte dette fult ut med hverandre. Har akkurat samme tilfelle selv :)  Det klaffet bare så enormt sammen da vi var "beruset" og danset sammen. Men når vi treffes på jobb etterpå? Bare en spenning som ikke kan beskrives! Får bare ikke svar på dette før det  skjer igjen. Men holder avstand nå fordi det er et "jobbrelatert" forhold. Her må man bare ta det rolig :)  Jeg er rolig som skjæra på tunet i så h henseende. Har ikke hørt noe mer etter det heftige tilfellet. Akter ikke gå videre før det blir bekreftet mer sikkert fra henne. Men kommer aldri til å skifte jobb for en dame! Så får bare ryktene gå. Hvor det fører hen vil bare tiden vise. På jobb er det iallefall totalt uaktuelt å flørte ! Det ender bare med baksnakking. Kanskje var det bare et øyeblikks begjær og ikke noe mer en det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Må også si: Jeg er på utkikk etter ny jobb uansett, av andre grunner. Hadde jeg startet i ny jobb hadde jeg spurt han tvert :) om han vil finne på noe. Og hvis han ikke bare er ute etter bekreftelse ville han sikkert svart ja. Har kjent han i flere år. Han er morsom, kjekk, snill. Vi har liksom samme type humor. Er vel nå i det siste jeg skikkelig har fått øynene opp for han.. Er på tinder selv og det er nesten sånn at jeg ikke har lyst å møte noen bare-i-tilfelle.. Jeg er jo patetisk som har lyst å sette livet på vent pga han, så aner jeg ikke hva han synes om meg😪 han sa i fylla han hadde sett meg på tinder, men ikke turte å svepe meg til høyre, hva betyr sånt?!😊 

Anonymkode: 8ad10...b61

Det høres jo utvilsomt ut som han flørter når han sier sånt og drar deg med på nachspiel etter lønningspils (med mindre du inviterte deg selv da), men om han er mener noe seriøst med det er jo en helt annen sak. Du må nok bare ta initativ til noe, og se hva som skjer, eller håpe han er en normal fyr som klarer å ta initativ når noe er viktig for han. Menn er liksom ikke handicappet heller. Like mye hans oppgave å gjøre noe, om han faktisk liker deg tilbake liksom.

Anonymkode: 802a8...994

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts, har du forsøkt dr dreke på han? Om han har følelser så er det den letteste måten å finne ut av det. Må være grusomt å være forelsket og ikke vite om han tenker det samme!

Anonymkode: 09942...b9b

Atte hæææ? 

Anonymkode: 8ad10...b61

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det høres jo utvilsomt ut som han flørter når han sier sånt og drar deg med på nachspiel etter lønningspils (med mindre du inviterte deg selv da), men om han er mener noe seriøst med det er jo en helt annen sak. Du må nok bare ta initativ til noe, og se hva som skjer, eller håpe han er en normal fyr som klarer å ta initativ når noe er viktig for han. Menn er liksom ikke handicappet heller. Like mye hans oppgave å gjøre noe, om han faktisk liker deg tilbake liksom.

Anonymkode: 802a8...994

Jeg vet.. Men tror han tenker litt likt som meg, at det er skummelt å sjekke opp en kollega. Så dette kan ta tid. 

Anonymkode: 8ad10...b61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...