Gå til innhold

Mimre-tråd


Gjest AthenaRavenLuna

Anbefalte innlegg

Gjest AthenaRavenLuna

På 80-tallet da jeg var barn fikk jeg 10 kr hver lørdag, til lørdagssnop, snopet var bak kassa i lokalbutikken og de som jobbet der plukket, fikk ikke plukke selv, måtte peke og det var stykk pris.

Vi var ute helle dagen, var ikke noe data eller mobiler å sitte på. Data fikk vi på 90-tallet uten nett og mobil hadde jeg ikke før jeg ble voksen.

Husker jeg hadde flere brevvenner, i dag vet vel ikke barn og ungdom hva det er.

Jeg er glad jeg vokste opp i en tid uten, internett.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Brevvenner. Ingenting var så koselig som å få brev! 

Stykkpris på godtesnop. Fikk myyyye for 10 kr.

UFO-drops. Salte, sure, søte, pepper, cola og brus-UFO  

Ikke internett, det fikk vi ikke før i ‘98 og det var både dyrt og treigt

CD-er var dyrt, kostet faktisk mer i kroner og øre på 90-tallet enn idag og pengene var mye mer verdt på den tiden. Så kjøpte kun de CD-ene jeg hadde aller mest lyst på (og spart til), ellers tok jeg opp musikk fra radioen på kassett

Pappa kjøpte Macintosh i ‘91, det året jeg fylte 8 år. Den hadde et veldig morsomt spill som het shufflepuck, det digget jeg. Ellers har jeg aldri vært interessert i dataspill

Vi lekte ute hele dagen, akte, klatret i trær og syklet uten hjelm

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å ikke være tilgjengelig hele tiden! Gjøre avtaler for å møtes når man var sammen, eller ringe hverandre i timevis selv om man skulle sees neste dag!

Leie video! 😄 
Tenke på noe man hadde glemt navnet på i ukevis før det plutselig kom tilbake. Nå kan alt googles..
Være kreativ med det man hadde, og finne på leker
KJEDE SEG! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker godt det aller meste som er nevnt, men den store hendelsen var da vi fikk en Commodore 64 i hus. :biggrin: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje ikke mimreaktig... 

..men husker noen/var noen her på SMSprat på TV2 tekstTV?  Siste halve 90tallet og litt ut i 2000.  :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...