Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest ikke nå
Skrevet

Akkuratt nå har jeg dritt-lei av jobben min..

dette mest på grunn av nest-sjefen der.

Virker som hun hater meg! alt jeg gjør er galt.. desutten har hun ENORME humørsvingninger.. (som mest går i å være gretten)..er ikke bare meg som mener at hun bør skjerpe seg betraktlig (vennina mi sluttet i jobben på grunn av henne).. men for øyeblikket (av oss gjennværende der) er det meg det virker som det går mest utover).. en annen ting jeg misliker med jobben er at det er annenhver uke kveldsjobbing (frem til 20 00) samt annenhver lørdag).. men det kunne jeg da ha greit meg md hadde miljøet vært noe bedre.

Har noen noen tips til hva jeg kan gjøre?

Tenker selvsagt på å bytte jobb.. ser etter aktuelle stillinger for tiden.. problemet er jo bare at jeg må få jobbene jeg søker på da.. og hvor langt tid det tar vet man jo aldri. (dessuten er det jo begrenset hvor mange jobber jeg kan få.. særlig utdanning har jeg ikke,,)

Tenker også på å ta meg en prat med sjefen (han som er hovedsjefen på jobben),, men jeg liker ikke å "sladre", kanskje spørre om å flytte over til en annen avd.. men det spørs om det er noen som vil bytte med meg da..)

Innemellom er det så ille at jeg vuderer å bare være hjemme fra jobben.. men jeg er ikke den som misbruker egenmeldinger..

Hjelp

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere har vel samarbeidsutvalg/verneombud på jobben. Ta en prat med dem og få ordet et møte med nestsjefen.

Forbered deg grundigt, skriv ned datoer og episoder - ikke bare at du tror at hun hater deg.

Lykke til!

Hilsen Trille

Gjest Anonymous
Skrevet

Jøss.. Jobber vi på samme sted??

Gjest Anonymous
Skrevet

Jøss.. Jobber vi på samme sted??

Gjest celine
Skrevet

:klem:

Syns du skal ta en prat med sjefen din, jeg..

Det trenger jo ikke fremstå som sladring, men rett og slett som om du ser dette som bedriften sitt problem - et problem du mer enn gjerne vil forhandle frem en løsning på. Man kan umulig gjøre en optimal jobb når man rett og slett ikke trives.

Syns du fortjener honnør for å stå på selv om ting går deg imot! :ironi:

Gjest Anonymous
Skrevet

gjest: hehehe kanskje det...skulle jo ikke håpe på at de finnes mange av de menneskene der i allefall

Trille: nopp dårlig med verneombud på jobben min,,(skulle vel strengt tatt ha hatt det) dette er i en butikk.

Hvordan det er å skrive ned tidspunkt og episoder er kanskje verre,,skjer jo hele tiden nermest..

veldig varierende humør på den jenta der vil jeg si

celine: nei bør vel ta en prat med her sjef snart om det.

det er bare å gjøre det... er jo ikke sladring,,men jeg føler på en måte at det er det liksom.. vanskig dette her

idahe :klem:

hilsen trådstarter

Gjest Anonymous
Skrevet

takk for alle gode tips og trøst alle sammen!

Gjest celine
Skrevet

Stor støtte- :klem: fra meg..

Gi oss tilbakemelding på hvordan det går, da..

Gjest Anonymous
Skrevet

Trådstater her.

Har enda ikke mannet meg opp til å ta en prat med sjefen.. men bør vel gjøre det snart.

men det er bare å få ut fingeren da... sliter litt med det.

Ellers har jeg søkt på en ny jobb,, så da er det bare å krysse fingrene for den.

Ellers hvor lenger tid det går jo mer verger jeg meg egentlig for å bytte jobb på en måte.. "problemet" her er at neste høst skal jeg og sambo gifte oss.. enten i Asia eller i Afrika.og da trenger jeg 3 ukers ferie,, og da vegrer jeg meg på en måte for å gjøre dette,, bytte jobb kanskje til høsten og så kreve såpass lang ferie neste år.. Vet at det er helt idiotsisk.. og at jeg etter all sannsynlighet får ferie da,, men jeg er bare så j pliktoppfyllende jeg da.. (litt for mye noen ganger er jeg redd for.. fikk jo blant annet beskjed av en lærer jeg hadde og begynne og gi litt mer faen,, ikke tenke på alt og alle og desomhadde hvismahadde,)

De 2 siste dagene har hun nest-sjefen faktisk vært ganske blid,, utrolig nok (har vel fått seg noe da :tunge1: ) men jeg bare går og venter på neste utbrudd. Heldigvis jobber vi ikke lenger samme skift og det er utrolig deilig! slippe det maset hennes og ha henne hengene over meg konstant.. jeg jobber bedre uten noen hengende over meg som en vaktbikkje,, og for gjort enda mer når jeg er uten sjef... (mens enkelte andre igjen på jobben må følges med hele tiden hvis kke gjør de ikke en drtitt.. dette gjelder vel mest ekstrahjelpene det da,,)

Nå skal jeg snart på jobb og bare krysser fingrene for at hun er blid i dag og

Gjest Anonymous
Skrevet

Den neste gang hun hakker løs på deg; spør henne hva som egentlig er i veien. Du må si til henne at du ikke takler måten hun gir kritikk på og at du ikke vil bli snakket til på den måten. Gi henne DIREKTE tilbakemelding først, ikke bukk og nikk for så å snakke shit bak ryggen hennes!! Ved å være DIREKTE viser du at du er voksen, krever respekt og vil bli behandlet deretter.

Det er tydlig at hun tar jobben sin alvorlig, vil at alle regler og div. skal følges og hvis mange rundt henne ikke tar jobben særlig seriøst, vil hun slite og det vil til slutt gå tilbake til henne. Det finnes alt for mange arb.plasser med arb.takere som tror de er der for å skravle med hverandre, bare henge eller taste på mobilen :evil: Sørg for ikke å være en del av de!! Gjør oppgavene dere har, og ha øynene åpne for andre ting som trengs å bli gjort. Ikke bare bli stående å skravle hvis dere er ferdig med oppgavene, en arb.plass blir egentlig aldri tom for oppgaver :)

Hvis dere gjør dette vil dere garantert ikke ha en barnehage tante over skulderen som kjefter og passer på dere! Dere vil i stedet bli noen man vet man kan stole på, som gjør jobben ansvarsfullt og som er selvstendig.

Gjest Anonymous
Skrevet
Den neste gang hun hakker løs på deg; spør henne hva som egentlig er i veien. Du må si til henne at du ikke takler måten hun gir kritikk på og at du ikke vil bli snakket til på den måten. Gi henne DIREKTE tilbakemelding først, ikke bukk og nikk for så å snakke shit bak ryggen hennes!! Ved å være DIREKTE viser du at du er voksen, krever respekt og vil bli behandlet deretter.

Det er tydlig at hun tar jobben sin alvorlig, vil at alle regler og div. skal følges og hvis mange rundt henne ikke tar jobben særlig seriøst, vil hun slite og det vil til slutt gå tilbake til henne. Det finnes alt for mange arb.plasser med arb.takere som tror de er der for å skravle med hverandre, bare henge eller taste på mobilen :evil: Sørg for ikke å være en del av de!! Gjør oppgavene dere har, og ha øynene åpne for andre ting som trengs å bli gjort. Ikke bare bli stående å skravle hvis dere er ferdig med oppgavene, en arb.plass blir egentlig aldri tom for oppgaver :)

Hvis dere gjør dette vil dere garantert ikke ha en barnehage tante over skulderen som kjefter og passer på dere! Dere vil i stedet bli noen man vet man kan stole på, som gjør jobben ansvarsfullt og som er selvstendig.

til trådstarter; dette er ment generelt til alle som sliter på jobben, fordi det alltid er to sider av en sak.. Det er ikke min mening at du er i nederste kategori, men mer saken sett fra ett annet synspunkt.

Gjest Violetta
Skrevet
"problemet" her er at neste høst skal jeg og sambo gifte oss.. enten i Asia eller i Afrika.og da trenger jeg 3 ukers ferie' date=', og da vegrer jeg meg på en måte for å gjøre dette,, bytte jobb kanskje til høsten og så kreve såpass lang ferie neste år.. [/quote']

Om du bytter jobb før september har du faktisk rett på full ferie (tiden, feriepenger får du jo fra din forrige arbeidsplass). Det er en kurant sak, så det ville jeg ikke tenkt på en gang. Det er jo vanlig at man har ferie! :)

Skrevet

Ferie har man jo "alltid" krav på.

om den er betalt er en annen sak,,

sambo begynte i ny jobb i jan i fjor fikk likevel lov til å da 3 uker ferie i juni samme år..(men uten lønn selvsagt)

men jeg sliter med det samme selv jeg.. tenker at hmm bytter jeg jobb nå,,når kan jeg a forvente meg at jeg kan spørre om ferie osv,, men dersom du f.eks begynner i ny jobb i løpet av høsten, så burde det jo ikke være noe problem å få ferie neste år da.. selv om du kanskje ikke får midt i fellesferien,, men det er en annen sak

Gjest Anonymous
Skrevet

Har prøvd å spørre henne direkte hva som er i veien, men da virker det bare som hun har lyst til å drepe meg, så da dropper jeg det.. Har flere ganger prøvdt¨å være direkte, men det fungerer ikke særlig bra,, så da holder jeg heller kjeft.

Er godt mulig at hun tar jobben sin alvorlig, men flink i den er hun ikke. Hun jobbet på en annen avd før, og vi har ikke akkuratt hørt mye positivt om henne derifra. Kan jo fortelle at grunnen til at hun har den jobben hun har er at faren hennes er sjef i en annen avd, og hun derfor har denne jobben. (er mange av de tilfellene ute og går,, men de fleste det gjelder er faktisk kvalivisert til det)

Bare sånn for og forsvare meg litt (selv om du sa at det ike var rettet direkte til meg, men sånn generelt)

Jeg tar jobben min seriøst, utfører arbeidsoppgavene mine og gjerne litt til... må innrømme at det hender at jeg skravler litt med de andre, (det gjør alle-hun med), men jeg passer alltid på å sette kunden først. (dvs at står vimå prater og det kommer en kunde inn, slutter vi alltid med skravlinga og tar oss av kunden).

Barnehage tante leker hun uannsett.. det bare virker som hun har som mål å finne ut hver minste feil vi andre gjør og så ta det opp med oss,, at hun gjør flere feil selv er ikke så nøye,, :roll:

trådstarter

Skrevet

En stor klem til deg!

Virker som du står på selv om du har det vansklig på jobb, og det står det virkelig respekt av!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...