Gå til innhold

Til de som har kunnskap om løping og generell trening


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har funnet noe som funker for meg. Dette klarer jeg å leve med og har holdt på i noen år, men aldri fått noen "ekspertråd".

Jeg går 8 km hver dag fordi jeg sparer penger på å ikke ha bil, er miljøvennlig og får trim. En del oppoverbakke.

Har lyst til å ha god kondis og løper 2-3 ganger per uke, kuppert.

En dag i uken trener jeg styrke med instruktør. Målet er ikke bodybuilding eller noe sånt, men for å ha god grunnstyrke og forhindre skade.

Merker ofte snev av benhinnebetennelse, men klart å holde det i sjakk.

I perioder med snev av beinhinnebet, sykler jeg.

 

Spiser mye, variert og sunt

 

 

Anonymkode: 81f5f...706

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er spørsmålet ditt? Syns du trener godt og variert, så om målet ditt med trening er generelt god form så er det bare å fortsette med det du gjør.

Anonymkode: 1a486...191

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for informasjon?

Anonymkode: a59db...aed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har funnet noe som funker for meg. Dette klarer jeg å leve med og har holdt på i noen år, men aldri fått noen "ekspertråd".

Jeg går 8 km hver dag fordi jeg sparer penger på å ikke ha bil, er miljøvennlig og får trim. En del oppoverbakke.

Har lyst til å ha god kondis og løper 2-3 ganger per uke, kuppert.

En dag i uken trener jeg styrke med instruktør. Målet er ikke bodybuilding eller noe sånt, men for å ha god grunnstyrke og forhindre skade.

Merker ofte snev av benhinnebetennelse, men klart å holde det i sjakk.

I perioder med snev av beinhinnebet, sykler jeg.

 

Spiser mye, variert og sunt

 

 

Anonymkode: 81f5f...706

Beklager😅 Spørsmålet er, er det noe jeg gjør veldig feil eller er det bare å fortsette?

Takk til den som skjønte spørsmålet

Anonymkode: 81f5f...706

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres riktig ut,  ser du tar trwner alternativt når du har vonst i beina og velger heller sykkel. Bra!

Husk å ta hviledager hvis du kjenner deg litt dårlig eller trøtt. Du må lære å kjenne etter hvordan kroppen din reagerer. Det er også lirt å variere hvor du løper og kansje bytte ut løøing med en lang fjelltur i ny og ne...

Ville langt til tøye dager . bruk 30 min på å tøye ulike muskler, spesielt hoften som er muskelen som lett kan bli kort og stram av for mye bruk eller av for mye sitting. 

Tøy en muskel i 20-30 sek 3 ganger på vær side/fot ..

Magnesium er også noe du virkelig burde få i deg som kosttilskudd. En tab 400 mg før du legger deg.

Drikk nåkk vann,få nåkk søvn,ha det gøy 

Kansje du kan ha ett mål også. Melde deg på ett løp eller sykkel ritt. Det er gøy å trene mot noe, kansje du kan lage noen mål. Løpe 5 km på under 30 min? 

Kos deg, du gjør mye godt for kroppen din :) du er flink 

Anonymkode: 51673...bbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange dager i uken skal du trene?

Problemet er at mange løper mye, uten å ha noe grunnstyrke. Styrketrening er kjempeviktig om kroppen skal tåle løping. Løping er ekstrem belastning for kneet for eks.

Anonymkode: 2d263...27d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du tenkt noe på løpeformen? Hofte, knær og føtter. Stram buksen, knær oppover og foten skal det slappes av i. Optimalt er å lande på midten av foten. Jeg har løpt i 15 år og aldri hatt plager. Har også hatt 3 timer på mølla uten problemer

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, sofabord skrev:

Har du tenkt noe på løpeformen? Hofte, knær og føtter. Stram buksen, knær oppover og foten skal det slappes av i. Optimalt er å lande på midten av foten. Jeg har løpt i 15 år og aldri hatt plager. Har også hatt 3 timer på mølla uten problemer

Løper i snitt 10-10.5 km i timen, avhengig av dagsform. Løper på grussti, hard plen og litt asfalt. Løper da 6-8 km hver gang. Har gode sko fra nike med god demping. Har byttet relativt ofte. Tøyer kjapt etter løping, aldri før. Starter med litt gå/svært rolig jogge i 5 min. Deretter øker jeg tempoet til snittfart. Er 4 bratte baker i løypa, ellers ganske flatt og noe nedover. Takk for tips om å lande midt på foten. Prøver å ta mindre skritt også. Hørt det skal være best.

Anonymkode: 81f5f...706

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...