Gå til innhold

Sier opp snart!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette er en mellomstor bedrift som jeg har jobbet i for 3 år nå. Sier opp pga dårlig miljø, dårlig bedrifts kultur. Og bare at jeg ikke har noe fremtid i bedriften. Burde jeg innkludere dette i oppsigelsen eller bare droppe det?

Anonymkode: e053d...fc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette er en mellomstor bedrift som jeg har jobbet i for 3 år nå. Sier opp pga dårlig miljø, dårlig bedrifts kultur. Og bare at jeg ikke har noe fremtid i bedriften. Burde jeg innkludere dette i oppsigelsen eller bare droppe det?

Anonymkode: e053d...fc0

Dropp det, du virker bare bitter da. Og du vil vel kanskje ha muligheten til å ha en referanse derfra? 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er en mellomstor bedrift som jeg har jobbet i for 3 år nå. Sier opp pga dårlig miljø, dårlig bedrifts kultur. Og bare at jeg ikke har noe fremtid i bedriften. Burde jeg innkludere dette i oppsigelsen eller bare droppe det?

Anonymkode: e053d...fc0

Skaff deg noe nytt før du sier opp hvis du kan.. Snakker av erfaring 😆

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette er en mellomstor bedrift som jeg har jobbet i for 3 år nå. Sier opp pga dårlig miljø, dårlig bedrifts kultur. Og bare at jeg ikke har noe fremtid i bedriften. Burde jeg innkludere dette i oppsigelsen eller bare droppe det?

Anonymkode: e053d...fc0

Inkluder det, om du ønsker å bli ledd av.

Anonymkode: 853b4...a1b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen grunn til å oppgi grunnen til oppsigelse, og aller minst når det er av de grunnene du oppgir.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AndreasBR skrev:

Skaff deg noe nytt før du sier opp hvis du kan.. Snakker av erfaring 😆

Studerer til høsten. Fått både studieplass og støtte. Prøver å få en deltidsjobb i tillegg. 

Anonymkode: e053d...fc0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville bare skrevet en så kort og konsis oppsigelse som mulig, og takket for årene. Ja, det kan virke overfladisk, men det spiller egentlig ingen rolle hva man skriver når man slutter så lenge det går klart frem at det er en oppsigelse og at man helst påpeker hva som er siste arbeidsdag i tråd med oppsigelsestiden. "Sier herved opp min stilling som XX i YY. I tråd med oppsigelsestiden på ZZ måned(er) vil siste arbeidsdag være <ukedag> den xx.xx.xxxx. Jeg takker for årene og kunnskapen jeg har fått og ønsker YY lykke til videre".

 

Anonymkode: 7d6b8...126

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg ville bare skrevet en så kort og konsis oppsigelse som mulig, og takket for årene. Ja, det kan virke overfladisk, men det spiller egentlig ingen rolle hva man skriver når man slutter så lenge det går klart frem at det er en oppsigelse og at man helst påpeker hva som er siste arbeidsdag i tråd med oppsigelsestiden. "Sier herved opp min stilling som XX i YY. I tråd med oppsigelsestiden på ZZ måned(er) vil siste arbeidsdag være <ukedag> den xx.xx.xxxx. Jeg takker for årene og kunnskapen jeg har fått og ønsker YY lykke til videre".

 

Anonymkode: 7d6b8...126

Dette holder fint. Det er ingen grunn til å takke eller klage.

Anonymkode: 853b4...a1b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.5.2019 den 12.25, AnonymBruker skrev:

Dette er en mellomstor bedrift som jeg har jobbet i for 3 år nå. Sier opp pga dårlig miljø, dårlig bedrifts kultur. Og bare at jeg ikke har noe fremtid i bedriften. Burde jeg innkludere dette i oppsigelsen eller bare droppe det?

Anonymkode: e053d...fc0

Ikke skriv noe negativt i oppsigelsesbrevet.

Anonymkode: 8e9da...ac0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du skal studere til høsten og vil ha en ekstrajobb ved siden av, er det jo gull å ha en god attest. Det får du ikke om du sier opp i sinne og gir klart uttrykk for det. Skriv en kort og presis oppsigelse og vær hyggelig den tiden du har igjen. Det vil aldri lønne seg å være drittsekk.

Anonymkode: d17d6...c7e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få ut sinnet på noen voodoodukker eller noe først, og så skriver du en saklig oppsigelse etterpå.

Anonymkode: d2811...96f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...