Gå til innhold

Jagd av grevling


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ikke akkurat kjæledyr men kanskje noen kan svare på det.

igår gikk jeg tur med hunden, gikk den vanlig «runden» vi har før leggetid. 

Når jeg hadde gått ett stykke så snudde jeg for å gå hjem igjen, (går på grusvei). Hørte jeg noe veldig merkelig, har aldri opplevd den lyden før. Jeg fortsetter å gå til jeg ser 2 dyr lengre forran meg, da jeg gikk uten briller trodde jeg det bare var 2 katter som «koste» seg.. de kom løpende mot meg og jeg myste for å se hva det var så ser jeg 2 grevlinger.. 100% sikker på at det var grevling,, og de lagde en merkelig lyd når de løpte. 

Da jeg aldri har lest at de kan angripe fikk jeg panikk og tok opp hunden og løp i andre retning, mobilen føk opp fra joggebukse og den ene skoen datt av😂 da jeg snudde meg så hadde de stoppet der jeg mista mobilen. 

Fikk så hjelp av en veldig snill dame som fulgte meg hjem.. 

leser så på nett at ingen har opplevd noe lignende før, og det er ikke noe jeg har drømt for jeg fikk er kutt under foten som fortsatt er der...

hva kan være grunnes de løp etter meg? 

Anonymkode: d6f2e...ea4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De ble vel forstyrret, så derfor løp etter deg. De løper jo temmelig fort, som noen små bulldosere, og lager en helvetes lyd når de skriker. Jeg så to grevlinger som løp etter hverandre i veien for noen år siden, og skrek for full hals. 

Er vel ikke ofte de angriper mennesker, men de kan bite. Kjeften på grevlingen låser seg, tror jeg når de biter, så de slipper vel ikke taket med en gang.  Hadde også en grevling ett år som tusla omkring i hagen på kveldstid.

 

Anonymkode: c504b...16f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De løp nok etter hverandre, jeg har opplevd det også, to grevlinger som lagde en merkelig lyd og som løp forbi meg som noen lyn. En annen gang løp hunden min i fullt firsprang bort til to grevlinger og skulle jage dem, men de snudde seg mot henne og da ble hun spak gitt 😂

Anonymkode: 698f0...08a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De jaget nok hverandre. De er veldig på å forsvare reviret sitt, og har sett noen ganger at to stykker løper etter hverandre oppover veien og skriker av full hals 😅 Eller så er det vel paringsessong nå også? 

For ikke så lenge siden så hørte jeg to grevlinger på natta som ikke ga seg. Som regel er det en som blir jaget før det går så langt. Gikk etter lyden og da var det to stykker som hadde kommet seg under en terrasse. Stakkaren hadde ikke sjanse til å komme seg vekk fra den andre. Dunket hardt i veggen og begge kom ut som lyn. 

De har også ekstremt dårlig hørsel og dårlig syn, og det er ikke sjeldent jeg må omtrent rope foran en som går med snuta ned i bakken for å ikke skremme den ordentlig ved å komme brått på 😆 Så de oppfattet deg nok ikke på så lang avstand. Men man vet jo aldri om de ikke virket sinte på hverandre 😅 Må ha vært et komisk syn, hehe! Fine dyr! 

Anonymkode: 8feb3...ac1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ei jeg kjenner ble også jaget av en grevling da hun luftet sin lille hund. Hun måtte ta hundene i armene og løpe!

Anonymkode: e0b30...9ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her

tusen takk for alle svar🤩 

da var det nok ikke meg de var ute etter, men gud hvor redd jeg ble😂 har nemlig hørt fra barndommen at de slutter ikke bite før de hører knekk og at de knuser mennesker🙈🙈 hvis det noen gang skjer igjen så skal jeg prøve å rømme på en topp og se hva de gjør 👍🏻

Anonymkode: d6f2e...ea4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

TS her

tusen takk for alle svar🤩 

da var det nok ikke meg de var ute etter, men gud hvor redd jeg ble😂 har nemlig hørt fra barndommen at de slutter ikke bite før de hører knekk og at de knuser mennesker🙈🙈 hvis det noen gang skjer igjen så skal jeg prøve å rømme på en topp og se hva de gjør 👍🏻

Anonymkode: d6f2e...ea4

Han her datt og skada skuldra fordi han tenkte akkurat det der som bare er en  myte. Det farlige er å få panikk: https://www.seher.no/kjendis/matte-operere-etter-grevling-angrep/64683882

Anonymkode: 698f0...08a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...