Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå har jeg kortet ned og kortet ned i en uke. Er 100 ord over maksgrensen.. og klarer IKKE å korte mer ned nå. Tror dere sensor kommer til å sjekke antall ord? Da må hun/han jo isåfall kopiere hele teksten fra PDF filen over på et Word-dokument, for ordene står jo ikke i PDFen..

Anonymkode: 20bf5...1f8

AnonymBruker
Skrevet

Det må vel være noe du kan forkorte?

ville ikke tatt sjansen, nei. Bruk enklere setninger etc

Anonymkode: 1cff4...5e0

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Der er 10% margin

Anonymkode: 59084...e8e

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Der er 10% margin

Anonymkode: 59084...e8e

Er 100 ord over den marginen..

AnonymBruker
Skrevet

De pleier å kjøre det i plagiatprogram som også kan oppgi ord, så jeg hadde ikke tatt sjansen.

Anonymkode: 4c37d...336

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Oppgaven kjøres igjennom for antall ord og plagiat. Er du mer enn 10% over går du automatisk ned en karakter, eller får stryk dersom de er strenge. Ikke verdt det. 

Anonymkode: 88221...778

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hmm okei.. men verken forside eller vedlegg telles som ord, så da må det programmer deres klare å skille ut hva som er tellende ord og ikke

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke tatt sjansen

Anonymkode: ec5a0...93e

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hmm okei.. men verken forside eller vedlegg telles som ord, så da må det programmer deres klare å skille ut hva som er tellende ord og ikke

Det klarer den nok. 

Anonymkode: 3a802...08f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

De sjekker antall ord, en jeg studerte med prøvde seg på dette og endte opp med stryk med begrunnelse at hun ikke hadde fulgt rammevilkårene for oppgaven. 

Anonymkode: 16d33...5d0

Skrevet

Jeg ville hørt med veileder hva han/hun tenker. Hvor strengt dette er varierer fra studiested til studiested (og muligens grad til grad?).

AnonymBruker
Skrevet

100 ord er veldig lett å kutte ned. Du har garantert mye mer enn 100 ord du kan kutte ut. 

Anonymkode: 24cdf...307

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner at det virker vanskelig å kutte ord direkte, og det er ikke det du må gjøre, du må omskrive setninger.

For å ta et eksempel: 

"Du har garantert mye mer enn 100 ord du kan kutte ut." = "100 ord kan garantert kuttes."

Se, ei enkelt setning gikk der ned fra tolv til fem ord!

Anonymkode: 89ba3...fbc

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Du kan kanskje ikke ta ut en hel setning eller et helt avsnitt for å løse det, men du kan alltid «stramme opp språket». Altså kutte ut unødvendige ord og skrive ting på en måte med færre ord. Da forsvinner 100 ord i en fei! De aller fleste skriver mer omstendelig enn vi streng tatt trenger.

Dette innlegget kunne for eksempel sett slik ut, og du hadde fortsatt forstått hva jeg mente: 

«Du kan kutte ned mye ved å stramme opp språket og skrive ting med færre ord»

Jeg jobber som journalist og i dagens mal-styrte verden må man skrive på nøyaktig så og så mange tegn. Sjefen min aksepterer ikke 100 ord for mye. Da må jeg finne meg en annen jobb... Det er en treningssak, men man kan alltids kutte noe. Jeg ville ikke tatt sjansen på stryke på noe sånt ☺️ Dette får du til! 

Anonymkode: 63afe...700

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner at det virker vanskelig å kutte ord direkte, og det er ikke det du må gjøre, du må omskrive setninger.

For å ta et eksempel: 

"Du har garantert mye mer enn 100 ord du kan kutte ut." = "100 ord kan garantert kuttes."

Se, ei enkelt setning gikk der ned fra tolv til fem ord!

Anonymkode: 89ba3...fbc

= 100 ord kan kuttes. 

Anonymkode: eb809...434

• Liker 1
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan kanskje ikke ta ut en hel setning eller et helt avsnitt for å løse det, men du kan alltid «stramme opp språket». Altså kutte ut unødvendige ord og skrive ting på en måte med færre ord. Da forsvinner 100 ord i en fei! De aller fleste skriver mer omstendelig enn vi streng tatt trenger.

Dette innlegget kunne for eksempel sett slik ut, og du hadde fortsatt forstått hva jeg mente: 

«Du kan kutte ned mye ved å stramme opp språket og skrive ting med færre ord»

Jeg jobber som journalist og i dagens mal-styrte verden må man skrive på nøyaktig så og så mange tegn. Sjefen min aksepterer ikke 100 ord for mye. Da må jeg finne meg en annen jobb... Det er en treningssak, men man kan alltids kutte noe. Jeg ville ikke tatt sjansen på stryke på noe sånt ☺️ Dette får du til! 

Anonymkode: 63afe...700

"Skriv kort og konsist." 

Anonymkode: eb809...434

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Du kan slette "Oppgavens oppbygging" (jeg vet hva en oppgave er og resten kommer frem i innholdsfortegnelsen) og "Kvalitativ og kvantitativ metode" (eller annen generell sammenfatning med lærebokpreg). Hilsen sensor som er lei av slike avsnitt...

Anonymkode: 6511a...4cb

• Liker 2
  • 2 år senere...
Skrevet

Maksgrense er maksgrense. Ikke prøv å tøye strikken til sensor.

Anonymkode: 39625...2de

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.5.2019 den 6.52):

Oppgaven kjøres igjennom for antall ord og plagiat. Er du mer enn 10% over går du automatisk ned en karakter, eller får stryk dersom de er strenge. Ikke verdt det. 

Anonymkode: 88221...778

Hva om det er 10% under? 

Anonymkode: f6805...eda

Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Maksgrense er maksgrense. Ikke prøv å tøye strikken til sensor.

Anonymkode: 39625...2de

Satser på at TS har levert oppgaven…… ingen grunn til å dra opp tråden. 

Anonymkode: 2408e...f2b

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...