Gå til innhold

Sende pakke med norske ting

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har snakket ganske lenge med ei fra Usa(jeg er jente/dame selv) og har funnet ut at det hadde vært kult å sendt en pakke bort til henne! Men HVA kjøper jeg? 

Jeg vet hun digger feks hettegensere så tenkte å kjøpe en, men så tenkte jeg også på noen ting som er typisk norsk og der trenger jeg hjelp?! :))

Anonymkode: ffcc7...b80

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Melkesjokolade
Kvikk Lunsj
Kort med motiv av troll eller nordlyset/norsk natur

Anonymkode: f26a6...22c

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Melksjokolade, kvikk lunsj, troll, fjell, nordlys, ostehøvel

Anonymkode: 32d5d...26a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sjekk portotakstene før du kjøper noe.

Anonymkode: e79e9...513

• Liker 4
Skrevet

Makrell i tomat,

grandiosa?  (selv om den vil tine på vei til henne)

brunost

Skrevet
2 minutter siden, Melinasbitch skrev:

Makrell i tomat,

grandiosa?  (selv om den vil tine på vei til henne)

brunost

Det er utrolig dumt å sende matvarer, for de blir ofte konfiskert og beslaglagt i tollen. Før man betaler porto i dyre dommer til USA for noe sånt, bør man sjekke opp fra sikre kilder hva som er lovlig å importere til USA av matvarer og hva som ikke er det.

Matvarer som skal stå kjølig eller fryst er også helt bak mål å sende pr post...

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, Million skrev:

Det er utrolig dumt å sende matvarer, for de blir ofte konfiskert og beslaglagt i tollen. Før man betaler porto i dyre dommer til USA for noe sånt, bør man sjekke opp fra sikre kilder hva som er lovlig å importere til USA av matvarer og hva som ikke er det.

Matvarer som skal stå kjølig eller fryst er også helt bak mål å sende pr post...

Kom bare med noen eksempler, det er helt opp til henne om hun vil og skjønner godt problemet. 

Skrevet
2 minutter siden, Melinasbitch skrev:

Kom bare med noen eksempler, det er helt opp til henne om hun vil og skjønner godt problemet. 

Javel. Men jeg skjønner ikke helt... Hva er vitsen med "å bare komme med noen eksempler", når de kanskje er forbudt å importere? Det er vel mye lurere å komme med forslag som faktisk er ok iflg loven.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Musikk av Edvard Grieg.

Anonymkode: 8e8ac...d57

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Finnes utallige videoer på YouTube av typen «**** tasting Norwegian food/candy». I disse tilfellene har i alle fall alt frå makrell i tomat til hockeypulver gått gjennom tollen uten problemer. Kanskje du kan sjekke ut en slik video,TS. Ligger muligens noe inspirasjon der :)

Anonymkode: 000b2...145

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bodd i utlandet i mange år, i et området med mange skandinavere.

Når folk drar på ferie til Norge får de alltid en lang liste med ting de må kjøpe til oss andre som venter.

Det er et par ting som går igjen:

#1: Makrel i tomat

#2: Leverpostei

#3: Majones

#4: Kaviar

#5: Taco-krydder 

Anonymkode: 07d76...270

Skrevet
1 time siden, Million skrev:

Vasprat!

Kjøtt o.l. er ikke lov.

Brunost (hard ost) og sjokolade er overhodet ikke noe problem!

Send brunost og melkesjokolade. Norsk sjokolade slår alltid an! Risgrøt er populært og artig. Lim på engelsk forklaring! Ostehøvel (mange amr. har det).

Hettegensere har de større og billigere utvalg av i USA. Men t-skjorte med norsk flagg el.l. Troll, i kjøleskapsmagnet-form. Strikk tjukkelester.

• Liker 1
Skrevet (endret)
4 minutter siden, mam4ma skrev:

Vasprat!

Kjøtt o.l. er ikke lov.

Brunost (hard ost) og sjokolade er overhodet ikke noe problem!

Send brunost og melkesjokolade. Norsk sjokolade slår alltid an! Risgrøt er populært og artig. Lim på engelsk forklaring! Ostehøvel (mange amr. har det).

Hettegensere har de større og billigere utvalg av i USA. Men t-skjorte med norsk flagg el.l. Troll, i kjøleskapsmagnet-form. Strikk tjukkelester.

Vasprat? Er du helt skjør? Jeg skriver at ts (eller enhver som skal sende mat over noen landegrense) bør sjekke opp hva som er lov å sende av matvarer. Hva er "vasprat" med det om jeg tør spørre? Det er vel du som driver med "vasprat".

Endret av Million
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Million skrev:

Vasprat? Er du helt skjør? Jeg skriver at ts (eller enhver som skal sende mat over noen landegrense) bør sjekke opp hva som er lov å sende av matvarer. Hva er "vasprat" med det om jeg tør spørre? Det er vel du som driver med "vasprat".

Nei, du skrev: 

1 time siden, Million skrev:

Anonymkode: 0e620...bec

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, du skrev: 

Øh...du uthever setningen FORAN og kapper innholdet der det passer deg. Jeg skrev utfyllende i påfølgende setning!

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Million skrev:

Øh...du uthever setningen FORAN og kapper innholdet der det passer deg. Jeg skrev utfyllende i påfølgende setning!

Nei, du skrev at det er utrolig dumt å sende matvarer og at det er helt bak mål å sende matvarer som skal stå kjølig eller fryst. 

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, du skrev at det er utrolig dumt å sende matvarer og at det er helt bak mål å sende matvarer som skal stå kjølig eller fryst. 

Jeg skrev det OGSÅ, ja. Hva er det du ikke forstår med det? Hva er poenget med å sende matvarer som er råtne når de kommer frem? :klo: Skjønner virkelig ikke hvor du vil hen. Du må ha misforstått hele innlegget mitt.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Million skrev:

Jeg skrev det OGSÅ, ja. Hva er det du ikke forstår med det? Hva er poenget med å sende matvarer som er råtne når de kommer frem? :klo: Skjønner virkelig ikke hvor du vil hen. Du må ha misforstått hele innlegget mitt.

Det virker som du selv ikke forstår det du skriver. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Melksjokolade, kvikk lunsj, troll, fjell, nordlys, ostehøvel

Anonymkode: 32d5d...26a

Elsker nordlys, kan du sende meg litt :nigo:

Anonymkode: f6146...6f6

AnonymBruker
Skrevet

Lakris! Amerikanerne kan ikke lakris, og ofte liker de det ikke heller, men det er veldig skandinavisk. Kanskje en boks med nugatti? Jeg støtter makrell i tomat. Melkesjokolade er jo en selvfølge, og kanskje kvikk lunsj, men det er ganske likt som en kit kat. 

Anonymkode: eefd8...4b7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...