AnonymBruker Skrevet 14. mai 2019 #1 Skrevet 14. mai 2019 I strøket her har det flyttet inn ganske mange flyktninger de siste årene. Hyggelig nok det, ikke noe trøbbel med dem. Men jeg stusser litt over hvor raskt, og hvor mange, barn kvinnene får. Har de først fått en og triller rundt med denne, er allerede den neste på gang. Norsk kan de ikke, og det virker heller ikke som de gjør noe annet enn å stelle hjemme. Burde det ikke være et krav at en lærer seg språket, tar nødvendig utdanning og kanskje jobber litt før en skaffer seg en diger barneflokk? Anonymkode: 89b5d...a3b
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2019 #2 Skrevet 14. mai 2019 Norge er jo et fristed vettu👍🏻 Nav💗 Anonymkode: 33214...a5b 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2019 #3 Skrevet 14. mai 2019 Man kan ikke nekte folk å få unger når de vil. Men det burde vært krav til bedre opplæring i språk jevnt over. Det var ufattelig mange kvinner innom barsel de dagene jeg lå der begge gangene, som ikke kunne et ord norsk. De hadde mannen som tolk. Mange av dem hadde bodd her over lengre tid uten å lære språket. Man kan ikke tvinge folk til hverken utdanning eller jobb heller. Men språk burde vært et mye større satsningsfelt enn det er i dag. Anonymkode: d188f...b9e 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2019 #4 Skrevet 14. mai 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Man kan ikke nekte folk å få unger når de vil. Men det burde vært krav til bedre opplæring i språk jevnt over. Det var ufattelig mange kvinner innom barsel de dagene jeg lå der begge gangene, som ikke kunne et ord norsk. De hadde mannen som tolk. Mange av dem hadde bodd her over lengre tid uten å lære språket. Man kan ikke tvinge folk til hverken utdanning eller jobb heller. Men språk burde vært et mye større satsningsfelt enn det er i dag. Anonymkode: d188f...b9e Det er mulig man kan kutte i NAV stønad for de som ikke gidder lære språket. Anonymkode: 89b5d...a3b 1
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2019 #5 Skrevet 14. mai 2019 Kos deg med alle de nye naboene heller, ikke bland deg i hvor mange barn andre har. De trenger ikke snakke norsk når de ikke jobber. Jobbe trenger de ikke når de får penger uansett. Send brev til politikerne heller, og spør hva de holder på med. Anonymkode: dcfb8...df0
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2019 #6 Skrevet 14. mai 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Man kan ikke nekte folk å få unger når de vil. Men det burde vært krav til bedre opplæring i språk jevnt over. Det var ufattelig mange kvinner innom barsel de dagene jeg lå der begge gangene, som ikke kunne et ord norsk. De hadde mannen som tolk. Mange av dem hadde bodd her over lengre tid uten å lære språket. Man kan ikke tvinge folk til hverken utdanning eller jobb heller. Men språk burde vært et mye større satsningsfelt enn det er i dag. Anonymkode: d188f...b9e Altså, det er bare å stille krav det. Kutt i stønader og utbetalinger. Lær deg norsk og bidra eller dra hjem. Så enkelt er det faktisk. Det burde ikke være mulig å få uten å yte. Og det burde ikke være mulig å i det hele tatt få en eneste stønad uten å kunne språket. Seriøst, sist jeg var på navkontoret så sitter det ei dame der med tolk for å få det hun hadde "krav" på. Ble spurt om hun var registrert som arbeidstaker? Ja, altså, hun hadde ikke jobbet en eneste dag siden hun kom hit, hvordan kunne hun det når hun ikke kan språket? Men hun hadde sendt en jobbsøknad på en tilfeldig jobb dagen før da, slik at hun var i teorien en jobbsøker, på den måten kvalifiserte hun til overgangsstønad. Hva i alle dager hun levde av fra før vet ikke jeg, men i hvert fall overgangsstønad skulle hun ha. Barnepass da? Sånn som vi normale dødelige må ha for å kvalifisere til overgangsstønad? Nei, det trengte jo ikke hun, for hun hadde jo ikke noen jobb. Altså. Jeg blir bare matt jeg altså. Også klager politikere og alle andre på "snylterne" på AAP ordningen. Anonymkode: e48e0...d93
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå