Gå til innhold

Erfaring med dolcolax, hvor lenge sitter man på do?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har noen erfaring med dokcolax i tabelett form? 

Jeg har i 2 uker vært litt delvis forstoppa/veldig treg mage. De få gangene jeg tidligere har opplevd slikt så har jeg pøst på med vann og fiber og ting ble løst opp, men det har ikke fungert denne gangen. Jeg hadde litt tid mellom skiftarbeid på torsdag og tok meg en stikkpille av disse. Men det virket som om det kun fikk ut det som var i umiddelbar nærhet og ikke lengre opp i systemet. Det gikk 2-3 dager og jeg føler meg skikkelig stoppa opp igjen. 

Jeg tror jeg burde rett og slett stsrte fra toppen av og få skylt ut alt i systemet. Men jeg har igjen i all skiftarbeid ikke tid til å bli sittende på toalettet i all evighet, og lurer litt på hvor lenge hele do-inga pågår? 

Jeg har hele 17 mai for meg selv, og kan springe alt jeg vil på toalettet men skal ut på kvelden den 18. Jeg kan se for meg å ta tabeletter som anvist bår jeg legger meg den 16 (rundt 00:00) og igjen om morgenen om jeg husker riktig den 17 (kommer til å lese pakningsvedlegget selvsagt), og håpe på at ting løsnet seg. Men igjen skal ut på kvelden den 18, vil jeg være tømt til da mon tro? Noen som har erfaring som kan hjelpe? 

Anonymkode: ddf43...c2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når jeg hadde en periode med hard mage så tok jeg dulcolax tbl og dråper på kvelden også gikk jeg på do på morgenen. Det var en helt vanlig mengde og kun en gang for min del. 

Anonymkode: e6895...885

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av tablettene fikk jeg effekt etter bare noen få timer. Kraftige magesmerter og jeg satt på do og dreit i 12 timer. turte ikke fise engang. Aldri igjen 

Anonymkode: 17c1b...27c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For dem som er interessert i en oppdatering: 

Tok 2 stk piller i går når jeg la meg, rund 8 timer etterpå fikk jeg ekstreme magesmerter, trodde nesten tarmene skjlle eksplodere 😂 og fikk ut noe. Det var veldig mye hardere enn det jeg hadde forventet, men følte meg letta. Det føltes nesten som om det var der, men neida. 

Nå ca 12 timer etter, fikk akutt «nå kommer noe ut» følelse, nesten uten forvarsel, og en hel del rant ut av meg 😂 jupp dette var mer det jeg hadde sett for meg. 

Jeg bokstavlig talt driter i dagen i dag 😂

Men godt å få ut noe mer enn bare «kanin-perler». 

Vann er ofte tingen, men har druknet megselv i vann i en uke nå og ingenting, så dette gjorde godt. Må bare legge inn en daglig huskealarm på å drikke nok vann fra nå av (noe jeg er ekstremt dårlig på desverrw, en grun til at jeg sitter her) 😅😂

Nå er det bare å vente spent på hvor lenge dette varer da. Håper jeg er i stand til å gå ut i morgen 😅

Anonymkode: ddf43...c2a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper også du slipper å ta flere kurer med avføringsmidler.. :( Er selv avhengig... 

Anonymkode: 3ecfb...d21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo nå skal du høre her. Man kan sitte der i laaaang tid. Ta med lesestoff, drikke, kanskje en TV-skjerm eller laptopen din og ta tiden til hjelp. Kan være greit å ha med en pute sånn at du kan lene deg tilbake og ta en liten blund også. Jepp. Hilsen durcolax Eh jeg mener dokolax-eksperten.

Anonymkode: 5a26c...37b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...