AnonymBruker Skrevet 14. mai 2019 #1 Skrevet 14. mai 2019 Hei! Nå trenger jeg litt hjelp fra andre med samme problem, og valgte derfor å opprette en profil her. Dette gjelder et svært ubehagelig problem. De siste 4 månedene har jeg til og fra hatt en forferdelig lukt og smak i munnen, som ofte også luktes i nesen selv om munnen er igjen. Det kommer og går litt, hadde faktisk 4 uker der det var helt borte, og trodde problemet hadde gått over av seg selv, men så kom det tilbake like ille som før. Jeg har selvsagt gått til legen med dette og er under utredning. Men legene aner så langt ikke hva det kan være. Verken legene eller mine nærmeste kjenner lukten, men jeg tør ikke helt stole på at andre rundt ikke kjenner det, og det fører til at jeg syns det er svært ubehagelig i sosiale settinger, både privat og i jobb. Jeg har tenkt på mange mulige årsaker selv, og håper på sikt at legene skal kunne hjelpe meg med dette. Men i mellomtiden, er det noen andre som har opplevd dette? Det veksler mellom en sur, kvalmende lukt/smak, og en kjemisk-lignende bitter lukt, følelsen av å ha drukket noe giftig som setter seg på tunge, i munnhule, på lepper og i nese. Det er helt pyton😔 Har tenkt tanken på om det er noe nevrologisk galt, som gir meg en smaksforstyrrelse som bare jeg kjenner. Men jeg har tatt MR av hodet som er helt fint. Har også tenkt på om nexium (medisin mot magekatarr) kan være årsaken, siden den medisinen fører til mindre magesyre, som igjen kanskje fører til at magen ikke klarer å bryte ned maten skikkelig, og at det dermed kanskje skjer en forråtnelsesprosess i magen😧 Prøver nå probiotika i håp om at det kan hjelpe.. Er det noen mer lignende erfaringer her? Eller leger som har en idé om hva jeg bør få sjekket ut? Neste plan er øre-nese-hals lege.. men ting tar tid.. Takker på forhånd for hjelp😊 Anonymkode: be6de...952
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2019 #2 Skrevet 14. mai 2019 Har du vært hos tannlege og nevnt det der? Det er forresten ikke lov å utgi seg for helsepersonell på KG, så håpet om å få svar fra leger her, må du legge fra deg. Her svarer gud og hvermann, og du må selv vurdere svarene du får. Anonymkode: 84f06...07e
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2019 #3 Skrevet 14. mai 2019 Takk for svar😊 har vært hos tannlege, og der er alt i sin skjønneste orden, aldri hatt hull eller betennelser i tannkjøtt, heller ikke nå. Ja jeg er forsåvidt klar over at man ikke kan utgi seg for å være lege et sånt sted som dette, så det var dumt formulert av meg. Håper likevel noen har erfaringer eller tanker som kan lede meg i riktig retning😊 Anonymkode: be6de...952
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2019 #4 Skrevet 19. mai 2019 Trådstarter her😊 Dytter denne opp igjen jeg, i håp om at det er noen med lignende erfaringer der ute😊 Anonymkode: be6de...952
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2019 #5 Skrevet 19. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Trådstarter her😊 Dytter denne opp igjen jeg, i håp om at det er noen med lignende erfaringer der ute😊 Anonymkode: be6de...952 En jeg kjente hadde noe lignende. Mener å huske at det var noe hormonelt (hun var i overgangsalderen). Anonymkode: 2237a...d43
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2019 #6 Skrevet 19. mai 2019 Har du sjekket om du er gravid? Har hørt om dette før, fant en artikkel: https://forskning.no/sykdommer/mange-kjenner-vonde-lukter-som-ikke-er-der/1221805 Øre-nese-hals-lege høres ut som et fornuftig neste steg Anonymkode: ee029...d4b
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2019 #8 Skrevet 19. mai 2019 Tusen takk for svar😊 Er ikke gravid, og det er ikke mandelsteiner, men hm🤔 Overgangsalder? Hormonelt? Er 44 år, det er jo ikke umulig selv om jeg ikke merker andre symptomer på overgangsalder. Skal sjekkes opp!! 👍 Anonymkode: be6de...952
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2019 #9 Skrevet 19. mai 2019 P.S, takk til deg som sendte link til den artikkelen, den har jeg ikke funnet selv, absolutt interessant! Om man er gravid, er i overgangsalder eller om man sliter med andre hormonelle tilstander, så kan sikkert alt det der muligens gi smaksforandringer! Anonymkode: be6de...952
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå