Gå til innhold

sjokolade?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Prøver meg på ti uker uten sukker og usunnheter, og i den forbindelse trenger jeg tips til gode «søtsugerstattere». Spesielt sjokolade i pms tider. Jeg har hørt om sjokoladen loving earth, vil den være et greit alternativ? Eller vet dere om noe annet? TAKK ❤️

Anonymkode: f42aa...f69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Peanøttsmør hjelper godt på søtsuget her! Du finner flere som ikke har tilsatt noe sukker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Freia har en sjokoladeserie som heter Dark. Mørk sjokolade med ulike smaker. Prøv f.eks den med pekanøtter og havsalt. Du orker knapt mer enn en liten bit. God sjokolade, men kraftig. Stiller den mentale sjokoladesulten og gjør at du ikke har lyst på veldig mye mer. Jeg brukte denne som begynnelsen på snopslutt. 

Anonymkode: 05028...b85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lag sjokolade hjemme selv :) Masse oppskrifter på nett. 

Anonymkode: b9c71...8d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet om noe annet, men det er du ikke i stand til å skjønne.

Anonymkode: e8d35...b12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet om noe annet, men det er du ikke i stand til å skjønne.

Anonymkode: e8d35...b12

Hva slags svar er dette?? 🙄

Anonymkode: bf8c9...f99

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva slags svar er dette?? 🙄

Anonymkode: bf8c9...f99

Hva slags spørsmål er dette?

Anonymkode: e8d35...b12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva slags spørsmål er dette?

Anonymkode: e8d35...b12

Det kan jeg spørre deg også. 

 

Anonymkode: bf8c9...f99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er målet ditt med å kutte ut sukker? Er det vektnedgang? I så fall må du være oppmerksom på at "sunnere" sjokolade kan være minst like kaloririkt som sukkerholdig sjokolade. 

Anonymkode: 888be...337

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt som er uten sukker skal vel gå fint, om målet bare er å kutte ut sukker. Ved vektnedgang må du så klart passe på kaloriinnholdet, og en sjokolade uten sukker kan ha like mye kaloriinnhold som en med sukker. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.5.2019 den 12.41, AnonymBruker skrev:

Freia har en sjokoladeserie som heter Dark. Mørk sjokolade med ulike smaker. Prøv f.eks den med pekanøtter og havsalt. Du orker knapt mer enn en liten bit. God sjokolade, men kraftig. Stiller den mentale sjokoladesulten og gjør at du ikke har lyst på veldig mye mer. Jeg brukte denne som begynnelsen på snopslutt. 

Anonymkode: 05028...b85

Å det gjelder ikke alle gitt, som den godis elskeren jeg er klarer jeg helt fint ei hel sånn plate på null komma niks. For min del må det være helt stopp og null forsøk på erstatning av søtsaker, da går suget over etter en uke eller to.

Anonymkode: a5fb9...6e5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.5.2019 den 12.41, AnonymBruker skrev:

Freia har en sjokoladeserie som heter Dark. Mørk sjokolade med ulike smaker. Prøv f.eks den med pekanøtter og havsalt. Du orker knapt mer enn en liten bit. God sjokolade, men kraftig. Stiller den mentale sjokoladesulten og gjør at du ikke har lyst på veldig mye mer. Jeg brukte denne som begynnelsen på snopslutt. 

Anonymkode: 05028...b85

Da er du nok ikke sjokoman. Jeg klarer ikke stoppe, uansett type sjokolade. Alt eller ingenting! 

Anonymkode: a53f5...80d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, C8H10N4O2 skrev:

Lompe med brunost 😋

Det er det veldig mye sukker i, som kan trigge søtsuget. 

 

Jeg kuttet alt av sukker og raske karbohydrater. Som snacks/snop kan du lage gelé av sukkerfri saft (med sukkerfri vaniljesaus til), bacongull, mørk sjokolade (70% minimum), atkinsbar (den med kokus er god) eller bær og krem uten sukker. 

 

 

 

 

Spoiler

 

 

Anonymkode: 32ffb...9f1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lag ispinner selv med funlight saft :) ..  eller kjøpt den nye isen på butikken som heter ZERO (0 kalorier). 

"Uten sukker og usunnheter". Hva definiserer du som usunt og er målet kun å slutte på sukker eller å få i deg færre kalorier? 

Anonymkode: ee95a...df8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg skal ikke gå ned i vekt, jeg er 179 og veier 63 kg og der er vel den beste vekten jeg har hatt til nå. Men jeg ønsker generelt å være sunnere, og prøve å holde meg unna sukker da jeg spiser ALT jeg kommer over. 

Anonymkode: f42aa...f69

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frukt, frukt frukt, frukt, frukt.

 

Anonymkode: da864...81b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal ikke gå ned i vekt, jeg er 179 og veier 63 kg og der er vel den beste vekten jeg har hatt til nå. Men jeg ønsker generelt å være sunnere, og prøve å holde meg unna sukker da jeg spiser ALT jeg kommer over. 

Anonymkode: f42aa...f69

Ok :)

Frukt og bær er jo digg! Ellers finnes det jo masse sukkerfrie godteri og andre produkter. Jeg selv trener en del og drikker vaniljeproteinpulver (fra proteinfabrikken), da føler jeg at jeg får dekket søtbehovet ganske bra. 

Anonymkode: ee95a...df8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...