Gå til innhold

Si ifra om intervju til sjefen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei 

Jeg har blitt innkalt til et intervju på en jobb jeg har søkt men jeg er veldig usikker på om jeg skal si noe til sjefen min. Sjefen vet ikke at jeg er på utkikk etter jobb. Er redd for reaksjonen hennes og om relasjonen mellom oss blir svekket hvis jeg sier/ikke sier ifra. Jeg søkte på ny jobb fordi jeg pendler, og bruker mye penger på bil. (Vil komme nærmere bosted, og bruker bil i jobb). Jeg merker jeg trives i nåværende jobb og vil egentlig ikke slutte. Jeg har anledning til å si jeg skal avspassre en time, men er det gyldig grunn? Hva tenker dere er mest riktig, si ifra om jobbintervju til sjefen eller ikke..? 

 

Anonymkode: 94315...12a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Be om avspasering inntil du vet mer om du faktisk er aktuell for stillingen. Det kan jo hende, etter intervjuet, at du selv har fått så dårlig inntrykk av arbeidsplassen at du trekker søknaden din. Men hvis jobben virker interessant, og de sier at de vil ringe referanser; si fra så fort som mulig. Det er bedre at informasjon kommer fra deg enn fra andre. 

Ellers synes jeg at det er en ærlig sak å søke jobb pga reiseveg. En leder vil trolig forstå hvis du vektlegger at du ikke er aktivt på jakt etter en annen jobb, at du trives godt i nåværende jobb, at du ikke «mentalt er på vei ut», men at akkurat den stillingen var nærmere bostedet ditt og samtidig veldig relevant. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville unngått å si noe. Jeg ville også unngått å bruke nåværende sjef som referanse hvis du har andre du kan bruke. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville også unngått å si noe frem til du vet om dette er noe som er aktuelt og mulig.

Anonymkode: 5bfc6...802

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville også unngått  å si noe. Jeg har alltid unngått, gjorde det kun engang, men sjefen der fra familien min. Fikk ikke jobben så. Hva om du ikke får jobben etter intervjuet? 

Anonymkode: 011bd...1b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Ikke si noenting. Lederen din har ikke noe med det uansett.

Anonymkode: b8e0a...72b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ville ikke gjort det. Lett å bli nedprioritert om sjefen vet du ser etter andre jobber. Bare ikke oppgi nåværende leder som referanse før du har infomert og spurt om det er greit. 

Anonymkode: f4615...6b3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...