Gå til innhold

Klarer ikke legge til apper på pc


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

jeg har nettopp kjøpt meg en liten pc og prøver nå å laste ned google Chrome som nettleser bl.a. Det er helt umulig. Når jeg er inne på google play, så får jeg opp at "ikke kompatibel med enheten din". Ser da at de eneste enhetene jeg får opp er smart-tvn vi har hjemme og mannens mobiltelefon. Jeg klarer ikke få lagt til denne pcn som enhet, slik at jeg kan laste ned. Hva i alle dager gjør jeg? Utrolig kjipt å ikke kunne laste ned favorittappene til pcn. Noen som vet? Ja, jeg er totalt grønn på dette med pc. Tidligere brukt mac og kun apple i alt jeg bruker. Nå sliter jeg...

Anonymkode: 1420d...803

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Får fortsatt ikke til å laste ned noe som helst 🙄

Anonymkode: 1420d...803

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har en PC så går du inn på nettleseren og søker google chrome og laster ned, og vips. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, smilo skrev:

Hvis du har en PC så går du inn på nettleseren og søker google chrome og laster ned, og vips. :)

Niks, det er det som ikke går dessverre. Står at jeg ikke kan laste ned pga pcn er ikke "kompatibel" ...skjønner bæret... men takk for svar. 

Anonymkode: 1420d...803

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

jeg har nettopp kjøpt meg en liten pc og prøver nå å laste ned google Chrome som nettleser bl.a. Det er helt umulig. Når jeg er inne på google play, så får jeg opp at "ikke kompatibel med enheten din". Ser da at de eneste enhetene jeg får opp er smart-tvn vi har hjemme og mannens mobiltelefon. Jeg klarer ikke få lagt til denne pcn som enhet, slik at jeg kan laste ned. Hva i alle dager gjør jeg? Utrolig kjipt å ikke kunne laste ned favorittappene til pcn. Noen som vet? Ja, jeg er totalt grønn på dette med pc. Tidligere brukt mac og kun apple i alt jeg bruker. Nå sliter jeg...

Anonymkode: 1420d...803

Når det er en pc du sitter med, skal du heller ikke på google play for å laste ned innstallere til den. Google play er vel kun for mobile enheter. Du gjør som det sies over, søk opp chrome med den søkemuligheten du har pr.nå, da vil du automatisk bli loset til den programvaren som passer din pc.

Anonymkode: 3c663...db3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når du går inn her? https://www.google.com/intl/no/chrome/

Anonymkode: bf88e...ca6

Får det ikke til. Skal man trykke på "kjør" eller "lagre" når man får spørsmål om hva man vil gjøre? jeg er så grønn på dette at det er flaut..beklager.

Også får jeg opp denne meldingen, så det ser ut som Edge stopper meg i å få lastet ned:

Du har allerede Microsoft Edge – en raskere og sikrere nettleser for Windows 10.

For å beskytte PC-en din installerer vi bare verifiserte apper fra Microsoft Store.

15 timer siden, miniomelett skrev:

hva slags pc er det du har kjøpt? modell?

En Asus, laptop L203

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når det er en pc du sitter med, skal du heller ikke på google play for å laste ned innstallere til den. Google play er vel kun for mobile enheter. Du gjør som det sies over, søk opp chrome med den søkemuligheten du har pr.nå, da vil du automatisk bli loset til den programvaren som passer din pc.

Anonymkode: 3c663...db3

Skjønner...men har prøvd og får det ikke til :( det er som om Egde ikke godtar at jeg laster ned?

Anonymkode: 1420d...803

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Optimo

Microsoft vil gjerne at du skal bruke deres programvare, det er derfor deres Edge "stopper" deg med slike meldinger. "Du har allerede Edge hvorfor vil du ha Chrome? Det trengs ikke!" 

Bare klikk det vekk og kjør på. Det er ikke farlig, du ødelegger ikke noe. Vil du ha Chrome så kan du selvfølgelig legge det inn, den er langt bedre enn Edge.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Guile said:

Microsoft vil gjerne at du skal bruke deres programvare, det er derfor deres Edge "stopper" deg med slike meldinger. "Du har allerede Edge hvorfor vil du ha Chrome? Det trengs ikke!" 

Bare klikk det vekk og kjør på. Det er ikke farlig, du ødelegger ikke noe. Vil du ha Chrome så kan du selvfølgelig legge det inn, den er langt bedre enn Edge.. 

Eller enda bedre igjen, Chromium. Bare å kjøre på.

Anonymkode: ccabe...17a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke gjøre som vanlige folk og laste ned via explorer?

Anonymkode: 52e4d...770

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant ut av det selv, men takk for forslag. Pcn var i "S mode". Når jeg skrudde av denne, klarte jeg laste ned Chrome - og annet som jeg ikke fikk til uten å gå ut av S-mode...

ts

Anonymkode: 1420d...803

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...