Gå til innhold

Kompetansebevis


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du skal liksom ha fem års fulltid erfaring med etellerannet. Det kan fylles med det meste. Men du kan ikke ha mer enn 100%. Om du har barn så er det 100%, uansett om du f eks har hatt det i bhg, studert eller jobbet ved siden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Krise....

Så da kan jeg ikke søke noe utdanning med andre ord? 

Anonymkode: 78e80...869

Hadde du tenkt å søke til høsten? Da er du uansett før sent ute, fristen gikk ut for en måned siden. Jeg trodde du allerede hadde søkt. Om du har søkt allerede så legger du inn alt du har av dokumentasjon og håper på det beste. Nå snakker jeg om vanlig høyskole/universitet. 

Etter min mening oppfyller du ikke kravene per nå. 

Men igjen, snakk med rådgiverne. Ta en telefon til der du vil studere. Be om en prat med studieveiledere på avdelingen/fakultetet du vil studere ved. Da får du de beste svarene. Og be om å få det skriftlig i tillegg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal ringe samordna i morgen.

Anonymkode: 78e80...869

Gjør det! Og snakk med rådgivere der du vil studere 

Lykke til! 

Endret av solmåneogstjerner
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, solmåneogstjerner skrev:

Hadde du tenkt å søke til høsten? Da er du uansett før sent ute, fristen gikk ut for en måned siden. Jeg trodde du allerede hadde søkt. Om du har søkt allerede så legger du inn alt du har av dokumentasjon og håper på det beste. Nå snakker jeg om vanlig høyskole/universitet. 

Etter min mening oppfyller du ikke kravene per nå. 

Men igjen, snakk med rådgiverne. Ta en telefon til der du vil studere. Be om en prat med studieveiledere på avdelingen/fakultetet du vil studere ved. Da får du de beste svarene. Og be om å få det skriftlig i tillegg 

Takk for svar.

Joda, jeg har søkt. Men det var ikke før nå at jeg egentlig fant ut av dette med 5 års fulltid arbeid. Trodde jeg fikk de 6 fagene som 1 år UANSETT.

Skal ringe samordna og evt fakultetet som jeg har søkt på. Jobber med å skaffe dokumentasjon på arbeid og bostedsattest på meg og barnet. Kompetansebeviset kommer til sommeren

 

Anonymkode: 78e80...869

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Krise....

Så da kan jeg ikke søke noe utdanning med andre ord? 

Anonymkode: 78e80...869

Ikke meg du siterer, men:

På samordna opptak står det

"Praksis og utdanning du har, kan ikkje overlappe. Viss du til dømes har studert og arbeidd i 100 % samstundes i eitt år, vil du ikkje kunne få utteljing for meir enn 1 år. På same måte vil du ikkje kunne få uttelljing for meir enn 1 år sjølv om du har arbeidd til dømes 150 % på eitt år."

Jeg har derimot hørt at de seks fagene i seg selv regnes som ett år. Jeg hjalp en venninne med dette da hun drev på med det (hun har bachelor i dag), og informasjonen vi fant på nett var veldig diffuse og selvmotsigende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar.

Joda, jeg har søkt. Men det var ikke før nå at jeg egentlig fant ut av dette med 5 års fulltid arbeid. Trodde jeg fikk de 6 fagene som 1 år UANSETT.

Skal ringe samordna og evt fakultetet som jeg har søkt på. Jobber med å skaffe dokumentasjon på arbeid og bostedsattest på meg og barnet. Kompetansebeviset kommer til sommeren

 

Anonymkode: 78e80...869

Masse lykke til ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Alice123 skrev:

Ikke meg du siterer, men:

På samordna opptak står det

"Praksis og utdanning du har, kan ikkje overlappe. Viss du til dømes har studert og arbeidd i 100 % samstundes i eitt år, vil du ikkje kunne få utteljing for meir enn 1 år. På same måte vil du ikkje kunne få uttelljing for meir enn 1 år sjølv om du har arbeidd til dømes 150 % på eitt år."

Jeg har derimot hørt at de seks fagene i seg selv regnes som ett år. Jeg hjalp en venninne med dette da hun drev på med det (hun har bachelor i dag), og informasjonen vi fant på nett var veldig diffuse og selvmotsigende.

Takk for svar. 

Ja jeg blir noe forvirret over svarene. Jobbet hun imens? Fikk hun 1 år for fagene samtidig som hun fikk for å jobbe?

Anonymkode: 78e80...869

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. 

Ja jeg blir noe forvirret over svarene. Jobbet hun imens? Fikk hun 1 år for fagene samtidig som hun fikk for å jobbe?

Anonymkode: 78e80...869

Hun jobbet 100% ved siden av å ta fag gjennom voksenopplæringen. Dette er noen år siden, men jeg mener å huske at når vi regnet gjennom det hadde hun fem års praksis uavhengig av de seks fagene. Men jeg husker frusterasjonen over så mange ulike kilder som sa så motstridende ting.

Ønsker deg lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Alice123 skrev:

Hun jobbet 100% ved siden av å ta fag gjennom voksenopplæringen. Dette er noen år siden, men jeg mener å huske at når vi regnet gjennom det hadde hun fem års praksis uavhengig av de seks fagene. Men jeg husker frusterasjonen over så mange ulike kilder som sa så motstridende ting.

Ønsker deg lykke til!

Ah men da hadde det nok ikke noe å si for hennes del da hun allikevel jobbet 100%. 

Takk for lykkeønskninger! Får glede meg til 2020 😅

Anonymkode: 78e80...869

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, oppdater om hvordan dette går når du har funnet det ut a! Nå sitter jeg som et kjempespørsmåltegn og er like spent på konklusjonen av dette, som du sikkert er😅

Anonymkode: 0432d...5ed

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

TS, oppdater om hvordan dette går når du har funnet det ut a! Nå sitter jeg som et kjempespørsmåltegn og er like spent på konklusjonen av dette, som du sikkert er😅

Anonymkode: 0432d...5ed

Det er jeg også! Dessverre er jeg ganske sikker på at det året med allmennfag ikke teller når du har annen 'praksis ' samtidig. Men håper veldig på at du får det til likevel! I verste fall tar det bare litt lenger tid. Lykke til😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk svar fra skolen om at de trodde jeg hadde nok. Fra jobb har jeg ca 2,1-2,2 år, omsorg for barn 1,5 år, 1 år for de 6 fagene (jeg har så lav stilling at jeg overlappet ikke) samt at jeg får noe uttelling for de fagene jeg tok i vg1 som jeg sto på.

MEN: jeg har hatt omsorg for barn i 1,5 år av de 2 årene jeg har tatt fagene og vet derfor ikke om det som de så stemmer helt.

Har jobba som en helt for å få tak i karakterutskrift, boattest, arbeidsattest fra nav og kompetansebevis som kommer til sommeren. Håper de viser litt skjønn 😅 mangler nok litt men ikke mye

Anonymkode: 78e80...869

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De 6 fagene utgjør uansett 1 helt år i følge UiS

Anonymkode: 78e80...869

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS, oppdater om hvordan dette går når du har funnet det ut a! Nå sitter jeg som et kjempespørsmåltegn og er like spent på konklusjonen av dette, som du sikkert er😅

Anonymkode: 0432d...5ed

Hehe tro meg, var et megaspørsmålstegn når jeg skrev denne tråden, er fortsatt litt spørsmålstegn men noe mindre heldigvis 😅

Anonymkode: 78e80...869

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...