Gå til innhold

Om man bare har vært på flyplassen i et land


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan man da eggentlig si at man har vært i det landet ?

Anonymkode: 421a9...93f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja, man har jo vært der, men man ble vel ikke noe særlig klokere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man har jo vært i landet når man har mellomlandet der. Men det eneste man har opplevd er en flyplass.....

Endret av Mehr
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg synes ikke det teller!!

Anonymkode: 46314...a6f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på flyplassen i Moskva i 14 og 11 timer, og sier jeg har vært i Moskva :P Hadde ikke visum så kunne ikke forlate flyplassen. 

Anonymkode: e4d42...b80

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner ikke at jeg har vært i et land jeg bare har vært på flyplassen i i hvert fall.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, AnonymBruker said:

Kan man da eggentlig si at man har vært i det landet ?

Anonymkode: 421a9...93f

Vitenskapelig sett, ja.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hvis det er for å imponere noen eller til andre gode formål. 

Anonymkode: d9c3d...b80

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man har jo vært i landet, men man har jo ikke vært i byen flyplassen ligger i. Jeg har for eksempel vært i Tyskland og Nederland, men jeg har ikke vært i Frankfurt og Amsterdam. Kun på flyplassene. 

Anonymkode: 46106...b15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har mellomlandet i New York, spør noen om jeg har vært i USA sier jeg nei, 6 timer på flyplass teller ikke altså! Samme med Amsterdam, ikke vært i Nederland selv om jeg sikkert har vært 15 ganger på Schiphol. Og paris/Frankrike....

Anonymkode: ebaad...509

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns ikke det teller før man har tatt del i kulturen i landet, altså smakt på maten, gått i gatene, kjent lukta osv... Blir som å si at man har vært i Tønsberg når man egentlig bare har passert med tog. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan si at du har vært der, men det må jo føles ganske teit når noen spør hvordan det var der og du må si "aner ikke, har bare vært på flyplassen"

Anonymkode: d677d...da6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, jeg mener ikke at man kan det. Jeg har mellomlandet på Schiphol, men ville aldri i verdens fortalt noen at jeg har vært i Nederland.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linaria

Nei, jeg mellomlandet nylig i Dubai i to timer og jeg har absolutt ikke vært i Emiratene. Men da grensekontrollen i New Zealand ville vite hvor jeg hadde vært, skrev jeg det for sikkerhets skyld. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 13.5.2019 den 20.17, AnonymBruker skrev:

Kan man da eggentlig si at man har vært i det landet ?

Anonymkode: 421a9...93f

Ja, selvsagt. Flyplassen er en del av landet. Mange italienske byer var jeg bare på togstasjonen da jeg byttet tog (interrail), har uansett vært i de byene. 

 

Anonymkode: 0df3d...55d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da sier man at man har mellomlandet der;) 

Anonymkode: 826e8...dba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.5.2019 den 20.32, AnonymBruker skrev:

Jeg har vært på flyplassen i Moskva i 14 og 11 timer, og sier jeg har vært i Moskva :P Hadde ikke visum så kunne ikke forlate flyplassen. 

Anonymkode: e4d42...b80

Hvordan gjør de det om det blir brann? Tror du de sender alle ut på rullebanen så de ikke skal rømme ut i landet? 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, selvsagt. Flyplassen er en del av landet. Mange italienske byer var jeg bare på togstasjonen da jeg byttet tog (interrail), har uansett vært i de byene. 

 

Anonymkode: 0df3d...55d

Feil. Så lenge man oppholder seg i internasjonal sone på flyside (altså etter sikkerhetskontrollen) befinner man seg strengt tatt i ingenmannsland. Når du ankommer på Gardermoen er du først i Norge når du har passert tollen og kommer inn i ankomsthallen.

7 minutter siden, Emblja skrev:

Hvordan gjør de det om det blir brann? Tror du de sender alle ut på rullebanen så de ikke skal rømme ut i landet? 😂

Ja, det gjør de i alle fall på Gardermoen. Ikke rullebanen da, men de som befinner seg på flyside blir evakuert ut på manøvreringsområdet om brannalarmen går. 

Anonymkode: 8af16...930

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...