Ella Grisella Skrevet 13. mai 2019 #1 Del Skrevet 13. mai 2019 Hva er «konsistens» på engelsk? Ordlista sier «consistency”, men det blir jo ikke riktig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2019 #2 Del Skrevet 13. mai 2019 Hvorfor er ikke det riktig? Jeg mener det er det Anonymkode: 8afe7...4ec Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2019 #3 Del Skrevet 13. mai 2019 teksture Anonymkode: 1d7df...f1f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ella Grisella Skrevet 13. mai 2019 Forfatter #4 Del Skrevet 13. mai 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er ikke det riktig? Jeg mener det er det Anonymkode: 8afe7...4ec Consistency betyr gjentagende og/eller konsekvent? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2019 #5 Del Skrevet 13. mai 2019 49 minutter siden, Ella Grisella skrev: Consistency betyr gjentagende og/eller konsekvent? "Konsistens" har flere betydninger på norsk også. Consistency og texture kan brukes om mat. Anonymkode: d6841...9e9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tanuki Skrevet 23. mai 2019 #6 Del Skrevet 23. mai 2019 Jeg ville brukt "texture" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ostespermum Skrevet 23. mai 2019 #7 Del Skrevet 23. mai 2019 On 5/13/2019 at 7:22 PM, Ella Grisella said: Consistency betyr gjentagende og/eller konsekvent? https://dictionary.cambridge.org/dictionary/english/consistency Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
applestories Skrevet 27. mai 2019 #8 Del Skrevet 27. mai 2019 Jeg tenkte som deg, at texture er riktig, men nå har jeg hørt consistency brukt så mange ganger på QI, og Stephen Fry stoler jeg fullt og helt på i denne sammenheng Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #9 Del Skrevet 27. mai 2019 Mulig det er forskjell på amerikansk og engelsk, men jeg er britisk og ville brukt consistency. Mannen min er halvt amerikansk og sier han kan bruke begge men helse texture. vi krangler om mange ord barna lærer av oss som er ulike i språkene våre (fries/crisp, side walk/pavement osv), mens consistency/texture tenker jeg at er innenfor uansett om du er britisk eller amerikansk. Anonymkode: a1594...500 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2019 #10 Del Skrevet 27. mai 2019 Uten å ha noe som helt greie på dette, så tenker jeg at "consistency" blir det "korrekte", men begge deler funker vel... Rimelig sikker på at flere av amerikanarane jeg kjenner ville brukt "texture" over "consistency" om det feks. var snakk om mat Anonymkode: 8f02d...73a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2019 #11 Del Skrevet 8. juni 2019 Kjæresten min er engelsk, han har aldri hørt consistency brukt om konsistens... han sier texture er riktig... Anonymkode: 3b771...486 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tøytigern Skrevet 8. juni 2019 #12 Del Skrevet 8. juni 2019 På 27.5.2019 den 21.13, AnonymBruker skrev: Mulig det er forskjell på amerikansk og engelsk, men jeg er britisk og ville brukt consistency. Mannen min er halvt amerikansk og sier han kan bruke begge men helse texture. vi krangler om mange ord barna lærer av oss som er ulike i språkene våre (fries/crisp, side walk/pavement osv), mens consistency/texture tenker jeg at er innenfor uansett om du er britisk eller amerikansk. Anonymkode: a1594...500 Krangler? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå