Gjest Anonymous Skrevet 25. april 2005 #1 Skrevet 25. april 2005 Trenger man pass for å dra til Svalbard?
Gjest Gjesta Skrevet 25. april 2005 #2 Skrevet 25. april 2005 Eh....Du er klar over at Svalbard hører til Norge?
sixx Skrevet 25. april 2005 #4 Skrevet 25. april 2005 Eh....Du er klar over at Svalbard hører til Norge? Eh....det gjør vel strengt tatt ikke det, men det er under norsk administrasjon.
tommeline Skrevet 25. april 2005 #5 Skrevet 25. april 2005 Samboeren min fikk skikkelig trøbbel en gang han kom fra Svalbard til Gardermoen og ikke hadde pass. Det er noen år siden, men jeg ville tatt det med for sikkerhets skyld.
Isola Skrevet 25. april 2005 #6 Skrevet 25. april 2005 Så lenge man er norsk statsborger, trenger man ikke pass for å reise til Svalbard. GOD TUR!
Gjest Anonymous Skrevet 25. april 2005 #7 Skrevet 25. april 2005 jobbet i flyselskap og sendt avgårde mange som skulle til svalbard..... trenger ikke pass =)
lillesky Skrevet 26. april 2005 #8 Skrevet 26. april 2005 Nei, du trenger ikke pass. Har vært der flere ganger uten pass. Men du på igjennom toll (tax-free på Svalbard) og sikkerhetskontroll.
Gjest Anonymous Skrevet 27. april 2005 #9 Skrevet 27. april 2005 Eh....det gjør vel strengt tatt ikke det, men det er under norsk administrasjon. Svalbard er NORSK, men med spesielle regler når det gjelder bl.a. utnyttelse av naturressurser mm.
sixx Skrevet 27. april 2005 #10 Skrevet 27. april 2005 Svalbard er NORSK, men med spesielle regler når det gjelder bl.a. utnyttelse av naturressurser mm. Ja, det er riktig...Svalbardloven slår fast at Svalbard er en del av Norge. Jeg har imidlertid hørt at det er "fritt frem" for alle å bosette seg på Svalbard...er ikke noe som heter oppholdstillatelse der, men at det er norske lover som gjelder. (Har visst krølla seg litt i hodet mitt dette her).
tommeline Skrevet 27. april 2005 #11 Skrevet 27. april 2005 Jeg har imidlertid hørt at det er "fritt frem" for alle å bosette seg på Svalbard...er ikke noe som heter oppholdstillatelse der, men at det er norske lover som gjelder. Så lenge du har jobb/studieplass og et sted å bo....
sixx Skrevet 27. april 2005 #12 Skrevet 27. april 2005 Så lenge du har jobb/studieplass og et sted å bo..... Oki....da stemte altså ikke den infoen jeg hadde fått der helt heller *skuler på NrK :evil: *
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå