Gå til innhold

Sykepleie ved Diakonova erfaringer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med sykepleie ved Diakonova? Har aldri hørt om det, men slengte det med nederst på søknaden. Ser nå på søkerlistene på samordna at de har en nedgang på 63% ift ifjor. Mens diakonhjemmet feks har økt. Er kun 160 søkere til 140 plasser ved diakonova, så vurderer å bumpe den til førsteplass, men burde jeg??? Har NTNU Gjøvik på første, og har en god sjans til å komme inn der også.. hmmmm

Anonymkode: d57b2...360

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du leser ikke tallene rett, det er 3228 søkere til sykepleien på Diakonova, men 162 som har det som førstevalg. 

Anonymkode: 4a041...b2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du leser ikke tallene rett, det er 3228 søkere til sykepleien på Diakonova, men 162 som har det som førstevalg. 

Anonymkode: 4a041...b2d

Jeg skjønner det, men det var ikke spørsmålet.

Anonymkode: d57b2...360

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner det, men det var ikke spørsmålet.

Anonymkode: d57b2...360

Du skjønner åpenbart ikke forskjellen på førstvalg og førsteprioritet. Søkere som har et studie på førstevalg har ikke førsteprioritet på plassen, det går fremdeles på karakter. DIn prioriteringsliste har kun noe å si ifht hvilken skole du ønsker å  gå på og hvor du vil bo. Ønsker du å bo på Gjøvik tar du den på første, vil du helst bo i Oslo tar du Diakonova på første. Du må uansett ha karakterene for å komme inn, og i fjor var det vanskeliger i Oslo enn på Gjøvik. 

Anonymkode: 4a041...b2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du skjønner åpenbart ikke forskjellen på førstvalg og førsteprioritet. Søkere som har et studie på førstevalg har ikke førsteprioritet på plassen, det går fremdeles på karakter. DIn prioriteringsliste har kun noe å si ifht hvilken skole du ønsker å  gå på og hvor du vil bo. Ønsker du å bo på Gjøvik tar du den på første, vil du helst bo i Oslo tar du Diakonova på første. Du må uansett ha karakterene for å komme inn, og i fjor var det vanskeliger i Oslo enn på Gjøvik. 

Anonymkode: 4a041...b2d

Da fikk du sagt det:) sikkert godt:) 

Anonymkode: d57b2...360

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da fikk du sagt det:) sikkert godt:) 

Anonymkode: d57b2...360

Svarte faktisk på spørsmålet ditt, selv om du ikke forstår det. Når du skal forsøke på dårlige hersketeknikker for å hevd deg selv er du egentlig ikke egnet til å jobbe med menneser, sånne sykepleiere trenger ikke helsevesenet. Kanskje greit om noen av de andre søkerne får plassen før deg, så kan du modnes litt før du begynner :)

Anonymkode: 4a041...b2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spørsmålet var om noen har erfaring med Diakonova som studiested, (hva som evt kan være grunnen til at antall som har dette som førstevalg har sunket med over 60%). 

Grunnen for at jeg lurer er at det er ikke viktig for meg om jeg havner i Gjøvik eller Oslo. Og jeg har mer enn nok poeng til å komme inn på sykepleie begge steder, så det kommer egentlig an på hva jeg setter øverst. Så derfor spør jeg av nysgjerrighet. 

 

Anonymkode: d57b2...360

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Svarte faktisk på spørsmålet ditt, selv om du ikke forstår det. Når du skal forsøke på dårlige hersketeknikker for å hevd deg selv er du egentlig ikke egnet til å jobbe med menneser, sånne sykepleiere trenger ikke helsevesenet. Kanskje greit om noen av de andre søkerne får plassen før deg, så kan du modnes litt før du begynner :)

Anonymkode: 4a041...b2d

Ok😂👍🏻

Anonymkode: d57b2...360

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg studerte der, syns det var en veldig bra skole. Er ikke så mange studenter i klassen, og vi fikk god oppfølging av lærere, gode praksisplasser vi kunne komme med ønsker om, og de la tilrette for at man kun få komme så nærmest mulig der du bodde. Jeg var også i Spania i praksis. Det er en valgfri praksis og da må du søke deg dit du ønsker. Samt en diakonipraksis på 3 uker. 

Anbefales:) 

Jeg var ferdig i 2006. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...