Gå til innhold

Sosialt avvik


Daniela79

Anbefalte innlegg

Hvordan forholder dere til mennesker som ikke har særlig interesse av dere? Du har følelsen av at de vil holde samtalen/kontakten minst mulig.

På fritiden ville jeg selvsagt ikke hatt noen kontakt med den type mennesker. Men her snakker jeg jobbsammenheng. Mennesker du er avhengig av å samarbeide med på faglig plan. Når jeg får korte svar, veksler jeg mellom å bli snurt eller fornærmet. Distansere meg eller prøve enda hardere i et forsøk på å formidle mitt poeng. 

Litt om meg: Av natur er jeg sjenert og tilbaketrukket. For å åpne meg for en person må jeg være trygg på vedkommende. Dere aner ikke hvor mye krefter jeg legger i å innlede samtale og gi av meg selv. Jeg vet at 70% av kommunikasjonen er ikke-verbal. Men jeg kan ikke noe for at kroppspråket mitt blir stivt og tilgjort når jeg frykter avvisning. Det er så vondt å se at andre får det til sosialt, og jeg blir alltid valgt bort. Nå har jeg grått en del over disse vonde følelsene. 

Jeg har lest utallige videoer og lest bøker om sosial/emosjonell intelligens. Men det nervøse kroppspråket avslører meg når jeg prøver å vise interesse for andres liv eller smalltalk. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan kjenne igjen at usikre og nervøse personer blir fort ganske needy i tilstedeværelsen. Og det suger vanvittig mye energi. 

Mennesker som legger såpass mye ansvar i hvordan andre mennesker skal se og forstå de, og nesten bysse, skygger jeg unna. For de gir såpass lite av seg selv iform av å vise interesse for andre. Ofte handler mye om dem og hva de tenker og føler. 

Sier ikke at du er sånn, men sånn som du legger det frem så er det erfaringsmessig slik jeg unnviker mennesker som skal ha andre til å få seg selv til å ikke føle seg som et sosialt avvik. 

Orker det bare ikke

Anonymkode: 03e54...23d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste hadde vært om du kunne fortelle andre at du er sjenert og dermed at du blir litt snål når du skal ha tett kontakt med andre. Da tar du brodden av det og andre skjønner hvorfor du oppfører deg slik du gjør. 

Anonymkode: 567aa...095

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har selvinnsikt til å vite at du blir snurt eller fornærmet. Da anbefaler jeg deg at du forsøker å avlære deg de reaksjonene. Du skyver folk ifra deg med å bli sur. Forsøk å se forbi det.

Anonymkode: 4d537...316

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...