Gå til innhold

Kan NAV dekke dette?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jeg tror ikke at norsk økonomi vil gå bandudas, hvor har jeg skrevet det? Jeg tror derrimot at jeg kommer til å tjene mer penger med tittelen og dermed skatte mer til felleskassen med tittelen. Skatte mer i løpet av ett helt liv enn hva å hjelpe meg litt vil koste nå. 

Du er nedlatende og frekk i innlegget ditt, og jeg skylder deg ikke historikken min. Jeg spurte om hjelp, og hjelp gir du ikke. Gå vekk med den frustrerte holdningen din du. Du som sikkert aldri har bedt om hjelp fra det offentlige noen gang i hele ditt liv. Som sikkert ikke har gått skole, kjører på veiene, fått legehjelp, blå resept, foreldrepenger eller noe det offentlige tilbyr. Jeg ber om hjelp nå, noe som vil bidra mer til fellesskapet enn om jeg driter i de fysiske kravene.  

Anonymkode: 0bc96...2c8

Det finnes veldig, veldig mange studier hvor det ikke finnes fysiske krav. At staten skal sponse PT og ernæringsveileder for at du skal ta bachelor, er helt hinsides. Du må få fastlegen til å ta tak i de medisinske greiene, men når det gjelder kosthold og trening, er det fullt mulig å ta tak selv. Hvis du vil. 

Anonymkode: df51d...a4d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kommer neppe til å få hjelp av Nav til dette. Vil anbefale frisklivssentral i kommunen, eventuelt betale for noen få timer hos fysioterapeut for å få treningsprogram og veiledning. Ernæringsfysiolog er en begrenset ressurs i det offentlige. De som får dette dekket er folk med alvorlige ernæringsproblemer eller sykelig overvekt. Det finnes jo veldig mye nettressurser og matplaner på nett du kan bruke. Hva med Grete Roede nettkurs? Tror du stoffskiftet er noe av årsaken til vektproblemer og at du ikke kommer i bedre form? Er det greit regulert? 

Anonymkode: 6d79d...c3b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nav hjelper ikke å dekke pt og ernæringsfysiolog. Nav dekker ikke gang livsviktige medisiner eller behandling for alvorlig syke. 

Anonymkode: 05f46...d51

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.5.2019 den 15.51, AnonymBruker skrev:

Seriøst? 

Dette MÅ være noe av det mest snodige jeg har lest på lang lang tid. 

Tror du virkelig at norsk økonomi vil gå helt ad-Dundas fordi du ikke får tittelen din siden du ikke klarer de fysiske kravene? Det får være en grense hvor selvopptatt et menneske både kan og skal være. Du topper det helt med innlegget ditt. 

Jeg blir så inn i hule heiteste frustrert over enkelte sjeler i det ganske land at jeg ikke har ord for hvor idioti jeg synes dette er. 

Kravene har du visst om i en evighet, hvis det er slik at du ikke har hatt det minste sannsynlighet for å klare disse fysiske kravene, hvorfor i hule heiteste begynner du på et slikt studie da? I håp om at Norges skattebetalere skal gi deg et spesialtilpasset treningsopplegg? 

Klarer du ikke så enkle krav som de fysiske kravene, vel da får du heller finne deg en jobb hvor du ikke trenger å ta hensyn til fettprosenten eller BMIen din. Bli en baker eller kokk.

Anonymkode: f181c...7a2

Signerer denne!

Anonymkode: 50b8f...e87

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper virkelig ikke NAV hjelper deg med dette. Det må være misbruk av skattepenger til de grader. Nesten rart at du i det hele tatt tenker tanken....  Du har kjent til kravet lenge, som en annen her inne skrev. 

Anonymkode: 50b8f...e87

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...