AnonymBruker Skrevet 13. mai 2019 #1 Skrevet 13. mai 2019 Kunne dere date'et/vært sammen med en renholder? Selv bryr jeg meg ikke noe særlig om hvilke jobb vedkommende har, så lenge han jobber eller går på skole, og ikke driver hjemme. Han må ha en form for økonomisk inntekt som ikke baserer seg på å leve av andre. Been there, done that. Jeg føler at renholdere er nederste på listen. De har et taper yrke, og får taper stempel av mange. Stemmer dette? Anonymkode: d90e0...d32
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2019 #2 Skrevet 13. mai 2019 Siden du tydeligvis har en liste så bryr du deg om hva vedkommende jobber med. Anonymkode: 7693d...ad4 10
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2019 #3 Skrevet 13. mai 2019 Jeg har ikke en liste. Mente den sosial listen/rangstigen. Kall det hva du vil. Jeg person er fornøyd så lenge vedkommende har en inntekt. Er ikke yrke hans jeg blir sammen med, men personen. Jeg bare lurte på hva andre mener om det. Har yrke en stor betydning når man skal velge seg en partner. Feks, du dater en politimann og en renholder. Hvilke av dem hadde du valgt som kjæreste basert på yrke liksom Anonymkode: d90e0...d32
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2019 #4 Skrevet 13. mai 2019 Hadde ikke gjort meg noe om hun var renholder, men jeg hadde kanskje vært litt bekymret over helsa hennes over tid. Renholdere opplever jo dessverre ikke de beste arbeidsforholdene lenger i konkurransen med renholdere fra lavkostland. Det er et hardt yrke, og de fleste jobber ikke med det til man er pensjonist. Anonymkode: f52a3...33e 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2019 #5 Skrevet 13. mai 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde ikke gjort meg noe om hun var renholder, men jeg hadde kanskje vært litt bekymret over helsa hennes over tid. Renholdere opplever jo dessverre ikke de beste arbeidsforholdene lenger i konkurransen med renholdere fra lavkostland. Det er et hardt yrke, og de fleste jobber ikke med det til man er pensjonist. Anonymkode: f52a3...33e men dette er ikke yrket, men den helvetes kroppen våres som er skapt dårlig. forbanna møkkakropp sier jeg bare. venter og bare sykdommer og forfall etter 25 årsalder Anonymkode: 7a8a1...7b6 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2019 #6 Skrevet 13. mai 2019 Ja kunne selvsagt vært sammen med en renholder. Renholder er en relativt godt betalt jobb, selvstendig og forutsigbar arbeidstid. Jeg skjønner at mange trives. Anonymkode: 849e2...994 5
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2019 #7 Skrevet 13. mai 2019 3 minutter siden, AnonymBruker said: men dette er ikke yrket, men den helvetes kroppen våres som er skapt dårlig. forbanna møkkakropp sier jeg bare. venter og bare sykdommer og forfall etter 25 årsalder Anonymkode: 7a8a1...7b6 Snakk du om deg selv nå? Hva jobber du med? Anonymkode: c2545...35d
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2019 #8 Skrevet 13. mai 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: men dette er ikke yrket, men den helvetes kroppen våres som er skapt dårlig. forbanna møkkakropp sier jeg bare. venter og bare sykdommer og forfall etter 25 årsalder Anonymkode: 7a8a1...7b6 De fleste kan fint jobbe til de er 25 og vel så det som renholder, det er når man blir 40-50 og oppover det kan bli tungt for mange. Og nei, det er ikke nødvendigvis sånn at det er kroppen som er for dårlig, men arbeidsmiljøet som har blitt for dårlig. Mange av de på "gulvet" opplever forringende arbeidsvilkår som følge av globalisering og konkurranse fra lavkostland, for ikke å snakke om svart arbeid. Anonymkode: f52a3...33e
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2019 #9 Skrevet 13. mai 2019 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Snakk du om deg selv nå? Hva jobber du med? Anonymkode: c2545...35d Jobber ikke nå, fordi den ene jobben jeg hadde her gikk konk (sjefen sin feil) . Har vært i fulltid i 7 år, men sa ja til noe som tydeligvis ikke var særlig lønnsomt og vet nå ikke hva jeg skal med livet. Anonymkode: 7a8a1...7b6
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2019 #10 Skrevet 13. mai 2019 Det er ikke yrket i seg selv som er problemet, men ambisjonsnivået. Jeg har selv høye ambisjoner og jobber hjemme i tillegg til 100% stilling for å få til det jeg vil. Og når jeg er høyt utdannet selv så er det engang sånn at omgangskretsen min også er det. Forskning viser også at høyere utdannede mennesker har mindre risiko for sykdom som blant annet demens og hjertesykdom. Sistnevte fordi høyt utdannede spiser sunnere, trener mer og røyker mindre. For de fleste er det trekk som er attraktive hos en partner. Nå er det ikke sånn at alle med lavere eller ingen utdannelse ikke er særlig intelligent, men dessverre har jeg erfaring med at de jeg har snakket med på tinder o.l med lav eller ingen utdannelse ikke har virket å være helt på samme nivå som meg (uten at jeg skal påberope meg å være verdens mest intelligente, men vil si at jeg er ganske oppegående ihvertfall), og jeg trenger en partner jeg kan ha gode diskusjoner med og som faktisk greier å utfordre meg. Anonymkode: 5cb95...472
dr_zhivago Skrevet 13. mai 2019 #11 Skrevet 13. mai 2019 Jeg kunne godt datet ei renholderske jeg. Høres ut som et fint koneemne 😀
Thyra Skrevet 13. mai 2019 #12 Skrevet 13. mai 2019 (endret) 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke yrket i seg selv som er problemet, men ambisjonsnivået. Jeg har selv høye ambisjoner og jobber hjemme i tillegg til 100% stilling for å få til det jeg vil. Og når jeg er høyt utdannet selv så er det sånn at omgangskretsen min også er det. Forskning viser også at høyere utdannede mennesker har mindre risiko for sykdom som blant annet demens og hjertesykdom. Sistnevnte fordi høyt utdannede spiser sunnere, trener mer og røyker mindre. For de fleste er det trekk som er attraktive hos en partner. Nå er det ikke sånn at alle med lavere eller ingen utdannelse ikke er særlig intelligent, men dessverre har jeg erfaring med at de jeg har snakket med på tinder o.l med lav eller ingen utdannelse ikke har virket å være helt på samme nivå som meg (uten at jeg skal påberope meg å være verdens mest intelligente, men vil si at jeg er ganske oppegående ihvertfall), og jeg trenger en partner jeg kan ha gode diskusjoner med og som faktisk greier å utfordre meg. Anonymkode: 5cb95...472 Om det er folk du har kjent hele livet, kutter du kontakten om de ikke tar (høyere) utdannelse? Omgås du kun kollegaer og studiekamerater? Dette er på gruppenivå. Hva om du fant deg en renholder som spiste sunt, trente og ikke røykte? Min erfaring er at utdannelsesnivå har lite å si for hvor gode diskusjoner man kan ha. Om man da ikke diskuterer spesifikt det man er utdannet som. Om man følger med i samfunnet, har meninger om ting og er reflektert er det viktigste. Endret 13. mai 2019 av Thyra 2
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2019 #13 Skrevet 13. mai 2019 9 minutter siden, Thyra skrev: Om dwt er folk du har kjent hele livet, kutter du kontakten om de ikke tar (høyere) utdannelse? Ongås du kun kollegaer og studiekamerater? Dette er på gruppenivå. Hva om du fant deg en renholder som spiste sunt, trente og ikke røykte? Min erfaribg er at utdannelsesnivå har lite å si for hvor gode diskusjoner man kan ha. Om man da ikke diskuterer spesifikt det man er utdannet som. Om man følger med i samfunnet, har meninger om ting og er reflektert er det viktigste. Alle jeg har vokst opp med som jeg har hatt kontakt med etter fullført grunnskole har tatt eller tar høyere utdannelse, så for meg har det aldri vært et tema. Om det så skulle være et tema så betyr ikke det at de er i min faste omgangskrets. De jeg har kjent hele livet bor overalt både i Norge og i utlandet nå og jeg bor selv langt hjemmefra, så de jeg har vokst opp med omgås jeg kun med kanskje annenhvert år. Studievennene mine møter jeg kanskje en gang i året. De jeg kjenner fra her jeg bor nå er hovedsakelig mennesker fra jobben, og det er ingen uten utdannelse som jobber med det jeg gjør. De jeg kjenner fra fritidsinteresser og omgåes en del har også høy utdannelse. Kjæresten min holder på å ta doktorgrad. Å spise sunt, trene og ikke røyke er ikke det eneste jeg ser etter i en mann, det er mange andre ting i tillegg. Men det er svært viktige ting og man ser at de med høy utdannelse gjør disse tingene i mye større grad, og statistisk sett er det da mye lettere for meg å finne noen med høy utdannelse som passer til min livsstil. Det er din erfaring. Min erfaring som jeg har sagt er at de jeg har snakket med før jeg fikk kjæreste ikke virket å være på helt samme nivå. Det betyr ikke at alle er sånn, det betyr at det er min erfaring. Og da spiller din erfaring faktisk ganske liten rolle. Du er forresten velkommen til å svare på det tråden faktisk spør etter du også i stedet for å kritisere andres preferanser Anonymkode: 5cb95...472
Thyra Skrevet 13. mai 2019 #14 Skrevet 13. mai 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alle jeg har vokst opp med som jeg har hatt kontakt med etter fullført grunnskole har tatt eller tar høyere utdannelse, så for meg har det aldri vært et tema. Om det så skulle være et tema så betyr ikke det at de er i min faste omgangskrets. De jeg har kjent hele livet bor overalt både i Norge og i utlandet nå og jeg bor selv langt hjemmefra, så de jeg har vokst opp med omgås jeg kun med kanskje annenhvert år. Studievennene mine møter jeg kanskje en gang i året. De jeg kjenner fra her jeg bor nå er hovedsakelig mennesker fra jobben, og det er ingen uten utdannelse som jobber med det jeg gjør. De jeg kjenner fra fritidsinteresser og omgåes en del har også høy utdannelse. Kjæresten min holder på å ta doktorgrad. Å spise sunt, trene og ikke røyke er ikke det eneste jeg ser etter i en mann, det er mange andre ting i tillegg. Men det er svært viktige ting og man ser at de med høy utdannelse gjør disse tingene i mye større grad, og statistisk sett er det da mye lettere for meg å finne noen med høy utdannelse som passer til min livsstil. Det er din erfaring. Min erfaring som jeg har sagt er at de jeg har snakket med før jeg fikk kjæreste ikke virket å være på helt samme nivå. Det betyr ikke at alle er sånn, det betyr at det er min erfaring. Og da spiller din erfaring faktisk ganske liten rolle. Du er forresten velkommen til å svare på det tråden faktisk spør etter du også i stedet for å kritisere andres preferanser Anonymkode: 5cb95...472 Man kan jo både svare på det tråden spør om, og kommentere hva andre skriver. For å svare på det ts spør om, så kunne jeg selvsagt fint vært sammen med en renholder. Hva vedkommende jobber med er irrelevant for meg. Det viktigste er at man finner tonen og trives sammen. Nå er ikke jeg høyt utdannet heller. 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2019 #15 Skrevet 13. mai 2019 Rart spørsmål. Jeg har selv en bachelorutdannelse. Men har jobbet som renholder i ti år, fordi jeg elsker jobben min og fordi det er vanskelig å få jobb innenfor min utdannelse der jeg bor. Flere av de jeg jobber med er i samme situasjon. Og noen av de jeg vasker for har til og med en dårligere utdannelse enn meg. Så jeg tror dessverre at det er dine holdninger det er noe i veien med. Det å jobbe som renholder har ingenting med ambisjoner å gjøre. Og jeg tjener langt mer enn de som jobber i barnehage og i serviceyrker som med sentralbord, i butikk osv. Nå etter ti år er jeg i ferd med å gå inn i en annen jobb. Det er fordi jeg skal flytte. Til en kjæreste som er sammen med meg av kjærlighet. Han tenkte aldri et sekund på å ikke elske meg fordi jeg har vært renholder i ti år. tilbakemeldingene jeg får på jobbintervju er at det står stor respekt ut av meg som har vasket dritten etter folk (Til tross for at jeg har høyere utdannelse). Og spør du meg har jeg respekt for alle renholdere. Også de uten utdannelse. For de sitter ikke på rumpa og klager over at de ikke kan ta på seg den og den jobben. De er faktisk i jobb. Anonymkode: 320c8...46f 1
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2019 #16 Skrevet 13. mai 2019 Det er hundre andre ting som er viktigere. Men alt annet likt hadde jeg valgt politimannen, uten tvil Anonymkode: 37617...0d0
wintergirl Skrevet 13. mai 2019 #17 Skrevet 13. mai 2019 Selvsagt kunne jeg vært sammen med en renholder. Min mor har vært renholder og hun har støttet meg i tykt og tynt. Fantastisk menneske❤️ 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå