Gå til innhold

Missfornøyd konfirmant.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Blondie65
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er da noe riv, ruskende galt i at voksne folk som arrangerer et selskap, lar en person telle sammen pengegavene og opplyse om sluttsummen i plenum?! 

For at alle skal se hvor glad, overrasket og takknemlig den unge mottakeren ble?

Hadde hun telt over i ro og fred alene etterpå som naturlig er, hadde  ikke dette skjedd. 

Jeg er mest sjokkert over selskapet/vertskapet. Reagerte ikke dere som gjester på det?! Virker som om foreldrene arrangerte en innsamlingsaksjon. 

Anonymkode: ac71a...abd

Det var vel opplyst på slutten hvor man kunne Vipp'se slik at beløpet nådde den summen som var forventet i forhold til kuvertprisen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er da noe riv, ruskende galt i at voksne folk som arrangerer et selskap, lar en person telle sammen pengegavene og opplyse om sluttsummen i plenum?! 

For at alle skal se hvor glad, overrasket og takknemlig den unge mottakeren ble?

Hadde hun telt over i ro og fred alene etterpå som naturlig er, hadde  ikke dette skjedd. 

Jeg er mest sjokkert over selskapet/vertskapet. Reagerte ikke dere som gjester på det?! Virker som om foreldrene arrangerte en innsamlingsaksjon. 

Anonymkode: ac71a...abd

Enig i dette. Jeg hadde synes det var kjempeubehagelig! For hvordan uttrykker man passende takknemlighet for 45.000 kroner +++ liksom? Det er jo så mye at det føles ut som «tusen takk alle sammen» ikke egentlig dekker det. Jeg HADDE vært supertakknemlig, men jeg er ikke en person som blir rørt til tårer eller er flink til å «holde tale». Kjenner flere 15-åringer som er såpass sosialt utilpass at dette hadde vært helt katastrofe - det kan jo være vanskelig nok å ha fokuset på seg hele dagen om man ikke i alles påsyn skal få høre hvor mye penger man fikk - for så å komme med «passelig reaksjon».

Nå har ikke TS skrevet så mye mer i tråden, men jeg er nysgjerrig på hvordan barnet her er ellers jeg. Er hun og familien hennes generelt usympatiske folk, eller var dette en engangshendelse? Er det mulig at situasjonen ble misforstått? Er det mulig at barnet ikke ble skuffet over summen, men sjokkert over annonseringen? Eller ikke visste hvordan hun skulle reagere på en så stor gave? 

Anonymkode: 46073...11f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du må være svært ung dersom du ikke forstår at 40 000,- er veldig mye penger. 

Anonymkode: 40b45...719

Tja, det er jo ikke en gang en hundredel av hva et hus ofte koster :)

Det er vel heller slik at man må være svært, svært ung for å mene at dette er mye, og jenta det er snakk om her, som ikke ble imponert over 40k, er sikkert moden for alderen :)

Endret av Hedersbrukeren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Blondie65 skrev:

Det var vel opplyst på slutten hvor man kunne Vipp'se slik at beløpet nådde den summen som var forventet i forhold til kuvertprisen. 

Så kjempefrekt. "Dere har ikke gitt nok så her er muligheten til å vippset mer?" 

Fy pokker. Hadde gått derfra umiddelbart. 

Anonymkode: e3046...c85

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten oppklaring:   Beløpet ble ikke talt opp i plenum.. Konfirmanten og en venninne satt å åpnet gaver og skrev opp.. Venninna regnet det sammen og sa det til konfirmanten. Jeg sto like ved. Konfirmanten ble nesten på gråten og ble kjempelei seg. Dette gikk hun til sine foreldre og utrykte etterpå når gjestene hadde gått.

Anonymkode: 066df...f95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En liten oppklaring:   Beløpet ble ikke talt opp i plenum.. Konfirmanten og en venninne satt å åpnet gaver og skrev opp.. Venninna regnet det sammen og sa det til konfirmanten. Jeg sto like ved. Konfirmanten ble nesten på gråten og ble kjempelei seg. Dette gikk hun til sine foreldre og utrykte etterpå når gjestene hadde gått.

Anonymkode: 066df...f95

Har du noen tanker om hvorfor konfirmanten reagerte slik? Kjenner hun mange som har fått mye mer? Det er nå engang slik når man er 15 at man sammenlikner seg med andre og får forventninger deretter... 

Eller pleier denne jenta å være kravstor, utakknemlig og frekk? 

Anonymkode: 46073...11f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ble konfimert i 1994. Var da flere med stor familie som fikk 30.000-40.000 kr da. Ble faktisk brukt som en fasit hvor mye familien bryr seg om en. 

Anonymkode: c97b4...487

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du noen tanker om hvorfor konfirmanten reagerte slik? Kjenner hun mange som har fått mye mer? Det er nå engang slik når man er 15 at man sammenlikner seg med andre og får forventninger deretter... 

Eller pleier denne jenta å være kravstor, utakknemlig og frekk? 

Anonymkode: 46073...11f

Hun er vell en av de i vennegjengen som fikk mest mtp. gavene i tillegg. De andre fikk tilsvarende beløp sånn ca. men uten reiser og slikt.. 

men hun har tendenser til å ville ha det hun ikke kan få, om du skjønner. Som når hun arver en nydelig bunad, men heller kunne tenke seg den andre typen og lignende. 

Anonymkode: 066df...f95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun trenger en realitetsorientering. 

Håper foreldrene tar tak i dette. Hvordan reagerte foreldrene da konfirmanten tok dette opp med dem, vet du det?

Anonymkode: 7f35b...cea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her tar du feil. En minimumnormal årslønn på kg er 550 000 kr, 300 000 er det ingen normale som har.

Merkelig nok i den virkelige verden, er 550 k god lønn her jeg er fra..

Anonymkode: 9f3be...573

Ååååh!🤢

 

Anonymkode: e4238...2f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hun trenger en realitetsorientering. 

Håper foreldrene tar tak i dette. Hvordan reagerte foreldrene da konfirmanten tok dette opp med dem, vet du det?

Anonymkode: 7f35b...cea

Det lurer jeg også på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 hours ago, AnonymBruker said:

45000kr på konto, to storby reiser, bunad, smykker.. Og konfirmanten var tydelig skuffet da den samlede summen ble opplest. Slik at hun som leste det opp og hadde reknet ble stresset og sa: jeg har sikkert regnet feil.... 

Hun ble rett lei seg.. 

Da har foreldrene sviktet på mange plan mener jeg...  hva mener du?

 

Anonymkode: 066df...f95

Herregud for en uttakknemelig drittunge, gavene hun fikk er vel bedre en ingenting?

Skjønner ikke hvorfår hun ble skuffet egenklig. Hvor er det du mener at foreldrene har sviktet? Fordi hun oppførte seg som kravstor og utakknemelig så betyr ikke det at foreldrene har sviktet.

 

Anonymkode: 309c0...260

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 hours ago, AnonymBruker said:

45000kr på konto, to storby reiser, bunad, smykker.. Og konfirmanten var tydelig skuffet da den samlede summen ble opplest. Slik at hun som leste det opp og hadde reknet ble stresset og sa: jeg har sikkert regnet feil.... 

Hun ble rett lei seg.. 

Da har foreldrene sviktet på mange plan mener jeg...  hva mener du?

 

Anonymkode: 066df...f95

Herregud for en uttakknemelig drittunge, gavene hun fikk er vel bedre en ingenting?

Skjønner ikke hvorfår hun ble skuffet egenklig. Hvor er det du mener at foreldrene har sviktet? Fordi hun oppførte seg som kravstor og utakknemelig så betyr ikke det at foreldrene har sviktet.

 

Anonymkode: 309c0...260

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Herregud for en uttakknemelig drittunge, gavene hun fikk er vel bedre en ingenting?

Skjønner ikke hvorfår hun ble skuffet egenklig. Hvor er det du mener at foreldrene har sviktet? Fordi hun oppførte seg som kravstor og utakknemelig så betyr ikke det at foreldrene har sviktet.

 

Anonymkode: 309c0...260

jo, det mener jeg virkelig... Det er foreldres jobb å lære barna om takknemmelighet og verdier

Anonymkode: 066df...f95

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

For en kvalmende tråd. Jeg blir kvalm av dere nettavisen-kommentarfelt-moralister, som sitter og er så dømmende og nedlatende. Dere skriver om et barn. Hva faen vet dere om hvilke forventninger hun har og hvorfor?

Anonymkode: dc0cf...2ba

Ja, det er helt utrolig at konfirmanten ikke ble lagt ned i stabilt sideleie momentant, i påvente om at krise team kan komme å hjelpe henne med traumene hun kommer til å få pga dette... Huff, for en urettferdig verden vi lever i...

Anonymkode: 354f6...a41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Kjærlighetsbarn98
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei vet du hva. Om 40000 brukes opp innen en ukes tid så er det noe alvorlig feil her. 

Det er uansett noe alvorlig feil her. Konfirmanter nå til dags sløser vekk pengene på vås. Få år senere så vil de at foreldrene skal betale lappen. Det er ikke dette som var meningen med denne skikken. Pengene skulle brukes som oppstart til voksentilværelsen. 

Håper ts sin konfirmant får pengene på sperret konto til hun blir myndig, lærer folkeskikk og takknemlighet. Håper hun får minimalt med ukepenger så hun må få en liten jobb og tjene penger selv så hun lærer penger verdi. 

Jeg hadde dødd av skam om det der var mitt barn. 

Anonymkode: e3046...c85

Det tror jeg hadde vært bra for mange, inkludert meg. Jeg skulle virkelig ønske jeg sparte opp beløpet jeg fikk fremfor å bruke opp alt på «alt og ingenting» som is og brus. 

Jeg ble utrolig takknemlig og fornøyd med det jeg fikk på min konfirmasjon. Jeg skulle bare ønske jeg hadde spart mer. Hadde jeg hatt konfirmasjon nå, så hadde jeg satt inn alle pengene i banken med en gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så kjempefrekt. "Dere har ikke gitt nok så her er muligheten til å vippset mer?" 

Fy pokker. Hadde gått derfra umiddelbart. 

Anonymkode: e3046...c85

Jeg glemte å markere at jeg var sarkastisk. Jeg aner faktisk ikke hvordan TS sin konfirmasjon forløp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...