AnonymBruker Skrevet 13. mai 2019 #1 Del Skrevet 13. mai 2019 45000kr på konto, to storby reiser, bunad, smykker.. Og konfirmanten var tydelig skuffet da den samlede summen ble opplest. Slik at hun som leste det opp og hadde reknet ble stresset og sa: jeg har sikkert regnet feil.... Hun ble rett lei seg.. Da har foreldrene sviktet på mange plan mener jeg... hva mener du? Anonymkode: 066df...f95 35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Maleficenta Skrevet 13. mai 2019 Populært innlegg #2 Del Skrevet 13. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: 45000kr på konto, to storby reiser, bunad, smykker.. Og konfirmanten var tydelig skuffet da den samlede summen ble opplest. Slik at hun som leste det opp og hadde reknet ble stresset og sa: jeg har sikkert regnet feil.... Hun ble rett lei seg.. Da har foreldrene sviktet på mange plan mener jeg... hva mener du? Anonymkode: 066df...f95 For en bortskjemt drittunge 181 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 13. mai 2019 Populært innlegg #3 Del Skrevet 13. mai 2019 Jeg hadde blitt meget flau på konfirmanten og familien sine vegne hvis dette bar tilfelle i konfirmasjon jeg var tilstede i.... Anonymkode: b6565...634 90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Persephone Skrevet 13. mai 2019 #4 Del Skrevet 13. mai 2019 Ja, det har de så absolutt. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 13. mai 2019 Populært innlegg #5 Del Skrevet 13. mai 2019 Er du sikker på at du var i en konfirmasjon og ikke på en innsamlingsaksjon til Redd barna? Hvem leser opp hvor mye man har fått "offentlig" i en konfirmasjon? Høres veldig rart ut.. Men om konfirmanten ble skuffet over det så må noen ha gjort en dårlig jobb med å lære ungdommen takknemlighet for gaver.. Anonymkode: e8bba...ca3 134 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måbarefåsiat... Skrevet 13. mai 2019 #6 Del Skrevet 13. mai 2019 Sånn har det blitt, dessverre. Håper ungen fikk seg en god, gammeldags skjennepreken etterpå. 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 13. mai 2019 #7 Del Skrevet 13. mai 2019 Håper pengene blir satt på en sperret konto og øremerket til noe skikkelig kjipt som oppvaskbørster eller noe 🤬 De gavene der var jo helt enormt fine! Hva i alle dager forventet konfirmanten? 40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2019 #8 Del Skrevet 13. mai 2019 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: 45000kr på konto, to storby reiser, bunad, smykker.. Og konfirmanten var tydelig skuffet da den samlede summen ble opplest. Slik at hun som leste det opp og hadde reknet ble stresset og sa: jeg har sikkert regnet feil.... Hun ble rett lei seg.. Da har foreldrene sviktet på mange plan mener jeg... hva mener du? Anonymkode: 066df...f95 Leste dere opp pengebeløpet? Anonymkode: 26577...f91 44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vilali Skrevet 13. mai 2019 #9 Del Skrevet 13. mai 2019 Det høres jo helt uhørt ut! Vi hadde konfirmasjon for ikke så lenge siden, og dattera fikk nærmere 40.000,- totalt + noen andre "smågaver". Ikke fikk hun bunad, og ikke fikk hun storbyferier, men hun var suuuperfornøyd allikevel. Denne konfirmanten må jo være skrekkelig bortskjemt? Og hvor i landet er dette? 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 13. mai 2019 Populært innlegg #10 Del Skrevet 13. mai 2019 På tide å avskaffe konformasjoner. Det handler utelukkende om penger og gaver. Anonymkode: e3046...c85 66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2019 #11 Del Skrevet 13. mai 2019 Når man er 15 år så kan man både gjøre og tenke ufattelig mye dumt. Sånn sett rangerer jeg «utakknemlig over konfirmasjonsgavene» som ganske ufarlig, sammenliknet med mye annet man kan gjøre i den alderen. Bare sånn for å sette i perspektiv. Selv om jeg forstår at slik oppførsel «blir en snakkis», så er det ikke noen stor sak. Ellers...De fleste blir vel drillet i å være takknemlig når man får gaver fra man er pitteliten, og det er så klart ufint å utrykke skuffelse over at man ikke fikk nok. Får jo litt «Dudleif Dumling»-assosiasjoner, for de som har lest Harry Potter... Kanskje dette med gaver har blitt veldig hypet opp voldsomt i vennegjengen og de har fått helt urealistiske forventninger? Har konfirmanten søsken/søskenbarn/venner som har fått mye mer? Ja, det var ufint, men dersom barnet og foreldrene ellers er fine folk, så sett det på kontoen for «dumme ting» og gå videre. Ingen er perfekt, ingen ble skadet og barnet vil sikkert bli klokere om noen år! Synes igrunn det aller rareste er at man i full offentlighet annonserte den samlede summen... Er det vanlig...? Anonymkode: 46073...11f 35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg pautina Skrevet 13. mai 2019 Populært innlegg #12 Del Skrevet 13. mai 2019 Ettersom noen hadde fått jobben å regne sammen og lese opp....er vel forbildene som har feilet helt utrolig her vel... 50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerry Lee Skrevet 13. mai 2019 #13 Del Skrevet 13. mai 2019 Motbydelig bortskjemt og/eller storforlangende unge uten begrep om verdier. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 13. mai 2019 Populært innlegg #14 Del Skrevet 13. mai 2019 I og med at gavesummen ble regnet sammen og lest opp, så finnes vel "opplæringen" der. Anonymkode: 041d3...168 65 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2019 #15 Del Skrevet 13. mai 2019 Jeg er så utrolig glad for at jeg ikke har hatt noen konfirmasjon for tenåringen min! 99% av konfirmantene i dag viser bare et motbydelig pengemas og bare ute etter mest mulig penger og gaver. Anonymkode: 6da01...3c1 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vilali Skrevet 13. mai 2019 #16 Del Skrevet 13. mai 2019 Jeg må skyte inn at vi (selvfølgelig) ikke leste opp summen i plenum! Det har jeg aldri hørt om noen gang. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
drue Skrevet 13. mai 2019 #17 Del Skrevet 13. mai 2019 Å, herregud. Hadde jeg fått én av de tingene der hadde jeg vært evig takknemlig. Dette er motbydelig. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2019 #18 Del Skrevet 13. mai 2019 5 minutter siden, Vilali skrev: Jeg må skyte inn at vi (selvfølgelig) ikke leste opp summen i plenum! Det har jeg aldri hørt om noen gang. Du er trådstarter? Og forelderen? Jaja, dere har en `oppvask` å gjøre.... Anonymkode: b75a9...aa5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2019 #19 Del Skrevet 13. mai 2019 Hadde det vært min unge, hadde hun fått så ørene flagret. Å så hadde jeg tatt gavene til hun hadde forstått hvor alvorlig dette var. Men i utgangspunktet hadde ikke jeg hatt en slikt bortskjemt dritt unge. Anonymkode: 69254...faa 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2019 #20 Del Skrevet 13. mai 2019 Kan godt forstå konfirmanten. 40000 er rett og slett ikke mye i konfirmasjon disse dager: de penga forsvinner på en ukes tid. Kan ikke være gøy for denne jenta å komme tilbake på skolekameratene har fått 100 000, om ikke mer. Anonymkode: 0255d...c1d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå