Gå til innhold

Missfornøyd konfirmant.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

45000kr på konto, to storby reiser, bunad, smykker.. Og konfirmanten var tydelig skuffet da den samlede summen ble opplest. Slik at hun som leste det opp og hadde reknet ble stresset og sa: jeg har sikkert regnet feil.... 

Hun ble rett lei seg.. 

Da har foreldrene sviktet på mange plan mener jeg...  hva mener du?

Anonymkode: 066df...f95

• Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sånn har det blitt, dessverre. Håper ungen fikk seg en god, gammeldags skjennepreken etterpå. 

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper pengene blir satt på en sperret konto og øremerket til noe skikkelig kjipt som oppvaskbørster eller noe 🤬

De gavene der var jo helt enormt fine! Hva i alle dager forventet konfirmanten?

• Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

45000kr på konto, to storby reiser, bunad, smykker.. Og konfirmanten var tydelig skuffet da den samlede summen ble opplest. Slik at hun som leste det opp og hadde reknet ble stresset og sa: jeg har sikkert regnet feil.... 

Hun ble rett lei seg.. 

Da har foreldrene sviktet på mange plan mener jeg...  hva mener du?

Anonymkode: 066df...f95

Leste dere opp pengebeløpet? 

Anonymkode: 26577...f91

• Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres jo helt uhørt ut!

Vi hadde konfirmasjon for ikke så lenge siden, og dattera fikk nærmere 40.000,- totalt + noen andre "smågaver". Ikke fikk hun bunad, og ikke fikk hun storbyferier, men hun var suuuperfornøyd allikevel.

Denne konfirmanten må jo være skrekkelig bortskjemt? Og hvor i landet er dette?

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man er 15 år så kan man både gjøre og tenke ufattelig mye dumt. Sånn sett rangerer jeg «utakknemlig over konfirmasjonsgavene» som ganske ufarlig, sammenliknet med mye annet man kan gjøre i den alderen. Bare sånn for å sette i perspektiv. Selv om jeg forstår at slik oppførsel «blir en snakkis», så er det ikke noen stor sak. 

Ellers...De fleste blir vel drillet i å være takknemlig når man får gaver fra man er pitteliten, og det er så klart ufint å utrykke skuffelse over at man ikke fikk nok. Får jo litt «Dudleif Dumling»-assosiasjoner, for de som har lest Harry Potter... Kanskje dette med gaver har blitt veldig hypet opp voldsomt i vennegjengen og de har fått helt urealistiske forventninger?  Har konfirmanten søsken/søskenbarn/venner som har fått mye mer? 

Ja, det var ufint, men dersom barnet og foreldrene ellers er fine folk, så sett det på kontoen for «dumme ting» og gå videre. Ingen er perfekt, ingen ble skadet og barnet vil sikkert bli klokere om noen år! 

Synes igrunn det aller rareste er at man i full offentlighet annonserte den samlede summen... Er det vanlig...? 

Anonymkode: 46073...11f

• Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motbydelig bortskjemt og/eller storforlangende unge uten begrep om verdier.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er så utrolig glad for at jeg ikke har hatt noen konfirmasjon for tenåringen min! 99% av konfirmantene i dag viser bare et motbydelig pengemas og bare ute etter mest mulig penger og gaver.

Anonymkode: 6da01...3c1

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må skyte inn at vi (selvfølgelig) ikke leste opp summen i plenum! Det har jeg aldri hørt om noen gang. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Å, herregud. Hadde jeg fått én av de tingene der hadde jeg vært evig takknemlig. Dette er motbydelig. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Vilali skrev:

Jeg må skyte inn at vi (selvfølgelig) ikke leste opp summen i plenum! Det har jeg aldri hørt om noen gang. 

Du er trådstarter? Og forelderen? 

Jaja, dere har en `oppvask` å gjøre....

Anonymkode: b75a9...aa5

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det vært min unge, hadde hun fått så ørene flagret. Å så hadde jeg tatt gavene til hun hadde forstått hvor alvorlig dette var. Men i utgangspunktet hadde ikke jeg hatt en slikt bortskjemt dritt unge. 

Anonymkode: 69254...faa

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan godt forstå konfirmanten. 40000 er rett og slett ikke mye i konfirmasjon disse dager: de penga forsvinner på en ukes tid.

Kan ikke være gøy for denne jenta å komme tilbake på skolekameratene har fått 100 000, om ikke mer.

Anonymkode: 0255d...c1d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...