Gå til innhold

Forslag til studieretning/yrke?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en kvinne med økonomifaglig bakgrunn. Ønsker  "ny retning" og er egentlig helt blank! 
Lurer på om noen har gode forslag ut fra meg som person og hva jeg ønsker; 

- Bruke både hode og kropp, en litt fysisk hverdag (men ikke stell/pleie) hvor en også får brukt hjernen. Takler veldig dårlig å sitte stille foran en data hele dagen lang! 
- Er ganske kreativ, men også strukturert og systematisk. Gjort det bra teoretisk i studiesammenheng. 
- Introvert, men liker å møte mennesker allikevel. Typ, trives ikke i store grupper (f. eks med undervisning i klasserom) men synes det er helt ok å småprate med kunder i en butikk.

Jeg er egentlig åpen for det meste, men synes at det er vanskelig ettersom de fleste yrker jeg har kommet på ser ut til å være enten fysisk aktive og sosiale som læreryrket, helsefag/pleie, eller helt låst til en stol ved å jobbe på kontor.
Så om noen har friske ideer å komme med blir jeg veldig glad! 

Anonymkode: 1b36e...0e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Politi, sosionom, ingeniør, logistikkarbeider, lektor, elektriker, forsvaret? 

Anonymkode: 0eeee...a00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Takk for mange spennende forslag :)

Jeg burde kanskje nevnt litt mer om meg selv i HI.
Er ikke er så glad i realfag, selv om jeg mestrer dem - så har jeg ikke nok interesse og motivasjon til å studere noe som krever mye realfag.

Er mer interessert i samfunnsfaglige retninger, men alt innenfor politikk og samfunnsfag, økonomi, psykologi og lignende blir enten utpregede kontorjobber eller i retning av helse og pleie ser det ut til, og synes derfor det er utrolig vanskelig å finne aktuelle alternativer. 

 

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tannlege? 

Anonymkode: 0106b...0e8

For langt studie og høye karakterkrav, samt mye realfag. :)

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Politi, sosionom, ingeniør, logistikkarbeider, lektor, elektriker, forsvaret? 

Anonymkode: 0eeee...a00

Har ikke nok interesse for verken politi, ingeniør, elektriker, eller Forsvaret til at disse er aktuelle. Elektriker blir for praktisk, ingeniør blir for mye realfag, og Forsvaret eller politi føler jeg ikke passer for meg som person. 
Lektor har jeg vurdert, men slo det fra meg mtp flytting og langt studie. Sosionom kan kanskje være aktuelt. 

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Advokat? 

Anonymkode: 91598...83d

Langt studie, høyt arbeidspress, mye data og lite fysisk aktivitet i jobben, så jeg tror ikke det hadde funket for min del. 

 

Takk for forslagene :)

Anonymkode: 1b36e...0e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

IKKE  blir frisør hvertfall👍🏻

Anonymkode: 790bb...e5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gartner eller anleggsgartner? Planlegging, kreativitet, planlegging og praktisk.

Anonymkode: 9c92a...123

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnevernspedagog? Adminsitrasjon og HR-relatert utdanning? Sosionom? Mange i disse yrkene får reist litt rundt og mye en til en samarbeid eller små grupper...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fysioterapeut

Tannpleier

Ergoterapeut

Ortopedingeniør

Anonymkode: f6c64...2cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...