Gå til innhold

Katten lar ikke den andre katten spise lenge


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har to kastrerte hannkatter i hus. De er gode venner, men kan lekesloss litt og erte hverandre til tider. Men at the end of the day vet jeg de er glade i hverandre, da de sover sammen og vasker hverandre med koselyder 😊

Men her er problemet. Den yngste katten vår bruker lang tid på å spise. Han bruker litt tid på å få hver enkelt pellet i munnen og så tid på å tygge disse. Og alltid når han spiser sitter den eldste i bakgrunnen et sted og følger NØYE med 😅 etter en stund (alt fra 1 minutt til 5 minutter) kommer han bort og jager minstemann vekk. Hva skjer? 😅 Er dette noe jeg skal blande meg i? 

Jeg er ikke bekymret for vekta til minstemann, da han er normalvektig - heller mot overvektig. Likevel får han ikke i seg mye mat når eldstemann holder på sånn. Men jeg lurer på: Noen som har noe forklaring på hva dette handler om? Skal jeg blande meg? 😅

Anonymkode: ca4cf...3e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har dere mat stående fremme hele tiden? Anbefaler det. Ellers ville jeg holdt eldstepus unna så den yngste får spise i fred. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. 

Ja, maten står fremme hele døgnet. Så jeg tror ikke det er sulten som driver han.. 

Anonymkode: ca4cf...3e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det har jeg ikke tenkt på egentlig. Mulig det kan løse problemet. I dag har eldstepus vært skikkelig på hugget hver gang minstemann har spist. Fulgt med med haukeblikk og jaget han vekk etter kort tid. Rar oppførsel.. 

Anonymkode: ca4cf...3e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...