AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #1 Del Skrevet 12. mai 2019 Hei! Jenta vår på 4 skal om noen uker bli storesøster til tvillinger og vi prøver så godt det lar seg gjøre å inkludere og snakke med henne slik at hun skal få en så fin opplevelse av det som mulig, selv om det sikkert blir en tøff overgang i starten. vi tenker på å kjøpe en storesøstergave til henne som hun får når babyene er født, for at det skal være stas for henne. Vi har tenkt litt på babyborndukke (eller annen type dukke) med bleier og flaske sånn at hun også får seg en «baby» å dalle med. Men er det noen som har noen andre tips til leker eller ting man kan gjøre for å sette litt pris på henne rundt den tiden? 🙂 hun er ei utrolig pliktoppfyllende og snill jente, synes hun fortjener en liten oppmerksomhet etter et svangerskap der jeg har vært i dårlig form og ikke har hatt så mye energi/tid til å leke med henne. Takker for tips Anonymkode: 9ecda...82b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #2 Del Skrevet 12. mai 2019 Det høres så feil ut... kjøpe seg ut av dårlig samvittighet og ungen er bare 4 år! Jeeezzzzzz...... Anonymkode: ec5d3...68b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #3 Del Skrevet 12. mai 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det høres så feil ut... kjøpe seg ut av dårlig samvittighet og ungen er bare 4 år! Jeeezzzzzz...... Anonymkode: ec5d3...68b ?? Det har ingenting med saken å gjøre. Lol Anonymkode: 9ecda...82b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diamant20 Skrevet 12. mai 2019 #4 Del Skrevet 12. mai 2019 Syntes ideen din var god. Nyfødtbleier kan brukes på dukket også, det samme kan ofte de aller minste babyklærne (str 44 feks). Kanskje dukken og tvillingene skal få like antrekk? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #5 Del Skrevet 12. mai 2019 Til storebroren her så kjøpte vi en større legopakke som han og pappaen kunne holde litt på med de første dagene hvor jeg ble mest opptatt med den nyfødte tenkte det var fint med et litt større prosjekt. Ellers er jo også bøker fint, som dere kan lese sammen mens babyene sover eller pappaen triller en tur med dem. Det viktigste er likevel din oppmerksomhet, så godt det går. Inkluder henne så mye som mulig i stell og kos med babyene, ikke ha for stort fokus på at "nå er du stor jente", og snik inn tid med bare deg og henne. Anonymkode: 7947a...1c9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #6 Del Skrevet 12. mai 2019 Har storesøskengave blitt en grei nå? 🤦♀️ Anonymkode: 9f887...732 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #7 Del Skrevet 12. mai 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Til storebroren her så kjøpte vi en større legopakke som han og pappaen kunne holde litt på med de første dagene hvor jeg ble mest opptatt med den nyfødte tenkte det var fint med et litt større prosjekt. Ellers er jo også bøker fint, som dere kan lese sammen mens babyene sover eller pappaen triller en tur med dem. Det viktigste er likevel din oppmerksomhet, så godt det går. Inkluder henne så mye som mulig i stell og kos med babyene, ikke ha for stort fokus på at "nå er du stor jente", og snik inn tid med bare deg og henne. Anonymkode: 7947a...1c9 Takk for gode tips:) Anonymkode: 9ecda...82b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #8 Del Skrevet 12. mai 2019 5 minutter siden, Diamant20 skrev: Syntes ideen din var god. Nyfødtbleier kan brukes på dukket også, det samme kan ofte de aller minste babyklærne (str 44 feks). Kanskje dukken og tvillingene skal få like antrekk? Smart:) Anonymkode: 9ecda...82b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #9 Del Skrevet 12. mai 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Har storesøskengave blitt en grei nå? 🤦♀️ Anonymkode: 9f887...732 Har kjent til fenomenet i mange år jeg 😄 var vanlig da jeg ble storesøster for 26 år siden, selv min mor fikk da hun ble storesøster. Anonymkode: 7947a...1c9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #10 Del Skrevet 12. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har storesøskengave blitt en grei nå? 🤦♀️ Anonymkode: 9f887...732 Ja tydeligvis vanlig her vi bor tenker ikke at det er for det materialistiake sin del eller at det skal være noe dyrt. Bare en oppmerksomhet til den som har blitt storesøsken og som kommer til å ha det litt tøft den første tiden da alt fokus er på baby. Spesielt når der blir to babyer! Anonymkode: 9ecda...82b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
puffy123 Skrevet 12. mai 2019 #11 Del Skrevet 12. mai 2019 Hva med en egen babybok, sånn mitt første år. Også kan dere fylle den ut med henne når hun oppdaget ting de gjør og hvordan hun utvikler seg med hennes ord og hun kan fylle med tegning, sette klistremerker på når de får de ulike tennene og sette inn bilder av henne og babyene sammen feks første gang de smiler, krabber, smaker mat osv.😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #12 Del Skrevet 12. mai 2019 Datteren min var bare 3 når hun ble storesøster og hadde en spesiell hund hun elsket. Jeg fant ut at merket førte samme hund i større størrelse. Så hun fikk en "storesøsterhund" og elsker den. Jeg ville sett an barnet og interesse. Det trenger jo ikke være relatert til baby. Noen jenter vil elske en ny kjole, noen en dukke og andre ville elsket nye tegnesaker eller et togsett. Du kjenner datteren din best Anonymkode: 83866...0b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2019 #13 Del Skrevet 13. mai 2019 Skal ungene ha gaver for alt mulig? Ikke rart de blir bortskjent. Anonymkode: ad130...18e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zoey Skrevet 13. mai 2019 #14 Del Skrevet 13. mai 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skal ungene ha gaver for alt mulig? Ikke rart de blir bortskjent. Anonymkode: ad130...18e Jeg overlevde en barndom med premie etter tannlegetimer og legetime helt uten å forvente lollipop av gynekologen. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sølvdryss Skrevet 13. mai 2019 #15 Del Skrevet 13. mai 2019 Jeg synes ikke det er feil å gi gave, slik som noen påpeker. Gaven er jo ment som noe kjekt for storesøster. Babyene vil sikkert få mye oppmerksomhet og det blir nok sikkert brukt en god del tid mer på de enn på storesøster den første tiden. Men det virker jo som dere er klar over dette og likevel vil prøve å fordele tiden deres. Nå vet ikke jeg hva 4-åringer liker da, men kanskje det kan være greit å gi noe som hun kan holde på med selv og synes er artig dersom dere foreldre blir litt opptatt med babyene? Noe som kan aktivisere henne litt? Hva med en eske med litt forskjellig, f.eks maleutstyr, tegnesaker, bøker, klistremerkebok, film. Og kanskje et "gavekort" på noe kjekt dere kan gjøre sammen med henne uten at babyene er med? F.eks kino, lekeland, dra i dyrehage/akvarie, spise på McDonalds. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2019 #16 Del Skrevet 13. mai 2019 Selvfølgelig er det koselig med en storesøstergave😄 Tantebarnet mitt skal ha barn nr 2 nå, og da skal storesøster også få gave fra meg. Jeg har sett på ebay, der har de matchende t shorter og body hvor det står big sis og little sis/brother.De var søte. Og så blir det litt tegnesaker/lego ved siden av. Man blir ikke storesøster hver dag, så det er noe man bør feire med en liten oppmerksomhet-mener jeg😊 Anonymkode: 7a931...a47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2019 #17 Del Skrevet 13. mai 2019 Min fikk et doktorsett. Men et stort legosett var en veldig god ide syns jeg, det fikk vår noen uker/måneder litt senere, da faren reiste bort og jeg var stuck med nyfødt og 2,5-åring og avhengig av å aktivisere henne hjemme. Det legosettet (sånt duplo-dukkehus) tenkte jeg ofte senere at var en av de beste investeringene jeg gjorde. Barna leker med det fortsatt på hytta, yngste er 8... Anonymkode: 4be77...787 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 13. mai 2019 #18 Del Skrevet 13. mai 2019 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Har storesøskengave blitt en grei nå? 🤦♀️ Anonymkode: 9f887...732 Dette har vel vært en greie alltid? Ikke noe nytt fenomen dette Mange gode forslag her 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå