Gå til innhold

Motivasjonstråd for skippertaksstudenter


Gjest Voiceless

Anbefalte innlegg

Gjest Voiceless
Akkurat nå, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Takk. Har eksamen imorgen, 2 igjen senere. Gruer meg. Håper bare jeg består. Eksamen er så slitsomt.

Viktig å ta en eksamen om gangen ja. Jeg gjør også det. Tar en eksamen, slapper av noen dager og går løs på den neste. Det viktigste er helsa. 

Åh, masse lykke til! Dette klarer du! Skal du lese noe mer, eller tar du kvelden fri? Jeg håper jo egentlig på det sistnevnte, men tenker også det er en grunn til at du er her i tråden. :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har eksamen på fredag, har vært på kanskje en tredjedel av forelesningene, ikke gjort noen øvingsoppgaver og har bare lest powerpointpresentasjonene fra forelesningene hittil. 
Ser frem til en sosial og kul dag i morgen. I tillegg er pensum på engelsk. Yei me!

Anonymkode: 36376...db1

TORSDAG, mente torsdag. Har ikke eksamen på 17. mai. Heldigvis! 

Anonymkode: 36376...db1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98
1 minutt siden, Octavie skrev:

Åh, masse lykke til! Dette klarer du! Skal du lese noe mer, eller tar du kvelden fri? Jeg håper jo egentlig på det sistnevnte, men tenker også det er en grunn til at du er her i tråden. :laugh:

Takk❤️

Jeg skal lese mer ja. Er bare litt innom KG innimellom. Når har du eksamen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Voiceless
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har eksamen på fredag, har vært på kanskje en tredjedel av forelesningene, ikke gjort noen øvingsoppgaver og har bare lest powerpointpresentasjonene fra forelesningene hittil. 
Ser frem til en sosial og kul dag i morgen. I tillegg er pensum på engelsk. Yei me!

Anonymkode: 36376...db1

Jeg føler med deg. Jeg er ikke glad i forelesninger, så jeg har ikke fulgt disse. Jeg regner med den siste setningen er superironisk. Det samme tenker jeg om natten nå fremover. Uansett er "ingen" andre våkne om natten, så det gjør det litt bedre. På en eller annen måte føler jeg meg mer effektiv på natten siden da føler jeg at det bare er jeg som leser og er flink. Hehe, høres veldig teit ut når jeg skriver det. 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

TORSDAG, mente torsdag. Har ikke eksamen på 17. mai. Heldigvis! 

Anonymkode: 36376...db1

Godt er det, MEN det betyr vel én dag mindre?

Jeg skal unne meg en sosial middag på 17. mai, men jeg håper jeg får brukt formiddagen effektivt. Hva gjør dere andre? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Voiceless
9 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Takk❤️

Jeg skal lese mer ja. Er bare litt innom KG innimellom. Når har du eksamen?

Neste uke! Skal prøve å komme meg gjennom alt fagstoffet i natt, så skal resterende tid gå til eksamensoppgaver. Jeg (som veldig mange andre studenter) er vel ambisiøse med målene de setter seg, men får håpe jeg klarer det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98
14 minutter siden, Octavie skrev:

Neste uke! Skal prøve å komme meg gjennom alt fagstoffet i natt, så skal resterende tid gå til eksamensoppgaver. Jeg (som veldig mange andre studenter) er vel ambisiøse med målene de setter seg, men får håpe jeg klarer det. 

Ja, jeg skjønner ☺️ Ja, jeg har pleid å være veldig ambisiøs, men akkurat nå ønsker jeg bare å bestå de siste eksamenene. Det er krevende bare å gjennomføre en skriftlig skoleeksamen med utmattelse, søvnvansker og en psyke som ikke er helt på plass. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ohoi, flere her som meg ja:) Jeg er tydligvis evig skippertaksstudent. Har alltid planer om å ha en jevn leserutine, setter alltid opp arbeidsplaner - men de går alltid rett vest. Gjorde unna en eksamen i dag etter en uke med jobbing og har neste om 1 uke. Har egentlig ikke tid til å lese pga barnebursdag og 17.mai. Jeg jobber fulltid og har to barn, så det blir maks en time her og en time der. Men jeg har skumlest pensum og må bare få en oversikt over det viktigste. Siste eksamen er det verre med for den er to dager etter neste og jeg har ikke kontroll på noe i det faget. Men men, det ordner seg vel til slutt. Ender som regel opp med ganske gode karakterer likevel :)

Ser frem til Juni!

Anonymkode: aaa44...f9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Voiceless

Nå lar jeg min egen tråd dø ut! I dag har jeg hatt en ganske avslappet dag (med veldig god samvittighet faktisk), og jeg tenker å fortsette kvelden med en film eller serie. I morgen er det fullt kjør fra morgenen av til kvelden, så er det eksamen på fredag. Jeg vet at man kan få til mye på kort tid, så jeg tror det går bra til tross for lite forberedelse. Det viktigste med eksamenen på fredagen er tolkningen av oppgavene, så da er gjennomgang av tidligere eksamensoppgaver det viktigste. 

Håper dere andre skippertaksstudenter holder ut, men dere er kanskje hakket mer stresset enn meg akkurat nå. :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. og da satt jeg her igjen, midt på natten, og plutselig perfekt flow. Hvorfor må jeg være på denne måten :bond:

Anonymkode: f316b...eae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...