Gjest Voiceless Skrevet 12. mai 2019 #1 Skrevet 12. mai 2019 Jeg er tidenes skippertaksstudent. Selv om jeg sier hvert semester at jeg skal bli bedre har jeg nå igjen havnet i denne situasjonen. Jeg vet at det er mange andre rundt meg som sitter med det samme stresset og bekymringene om hvordan det skal gå på eksamen rett før dagen nærmer seg. Dette er en skravletråd for oss skippertaksstudenter. Jeg vet i alle fall med meg selv at jeg får det bedre med meg selv, og dermed gjør det bedre, når jeg prater med andre i samme situasjon. Jeg har første eksamen om en uke og har enda ikke begynt å lese pensum. Jeg skal ta meg en friperiode på rundt en time i kveld, før jeg skal bruke natten på å komme meg gjennom et par bøker. Jeg er definitivt mest effektivt på natten, men fordi jeg har fått en forbannet god døgnrytme er det nå vanskelig å kjempe seg gjennom timene. Får håpe det snur igjen!
Gjest Fjeud Skrevet 12. mai 2019 #2 Skrevet 12. mai 2019 Du skal lese et par bøker på en kveld? Skal du bare bla gjennom de da eller skal du faktisk lese de?
Tøytigern Skrevet 12. mai 2019 #3 Skrevet 12. mai 2019 Oh, my. Ja,ja. Lykke til. Jeg kan anbefale deg å skaffe en kaffetrakter og en pose med bamsemums og å sjekke utsikter til kontinuasjon til høsten.
Rozárka Skrevet 12. mai 2019 #4 Skrevet 12. mai 2019 Men se til å logge av KG da menneske og sett deg å les!!
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #5 Skrevet 12. mai 2019 Tydelig at de andre svarene her ikke kommer fra skippertaksstudenter. Dette er en tråd jeg kan sette pris på! Er selv glad i skippertak, og jobber best om natten! Lykke til med lesingen i natt, blir nok sittende oppe selv også 😊 Anonymkode: f316b...eae 8
Gjest Voiceless Skrevet 12. mai 2019 #6 Skrevet 12. mai 2019 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tydelig at de andre svarene her ikke kommer fra skippertaksstudenter. Dette er en tråd jeg kan sette pris på! Er selv glad i skippertak, og jobber best om natten! Lykke til med lesingen i natt, blir nok sittende oppe selv også 😊 Anonymkode: f316b...eae Ja, du har rett i det. Så bra jeg har en likesinnet her! Jeg kommer nok med oppdateringer underveis. Akkurat nå har jeg pause frem til 00.30.
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #7 Skrevet 12. mai 2019 Jeg fikk B på en eksamen jeg leste til på cirka en uke i fjor! Hadde vært i forelesninger og noen kollokvier da, så stoffet var ikke helt ukjent, men det er utrolig hva man får til hvis man må Anonymkode: 1b21a...2f4 2
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #8 Skrevet 12. mai 2019 3 hours ago, Octavie said: Jeg er tidenes skippertaksstudent. Selv om jeg sier hvert semester at jeg skal bli bedre har jeg nå igjen havnet i denne situasjonen. Jeg vet at det er mange andre rundt meg som sitter med det samme stresset og bekymringene om hvordan det skal gå på eksamen rett før dagen nærmer seg. Dette er en skravletråd for oss skippertaksstudenter. Jeg vet i alle fall med meg selv at jeg får det bedre med meg selv, og dermed gjør det bedre, når jeg prater med andre i samme situasjon. Jeg har første eksamen om en uke og har enda ikke begynt å lese pensum. Jeg skal ta meg en friperiode på rundt en time i kveld, før jeg skal bruke natten på å komme meg gjennom et par bøker. Jeg er definitivt mest effektivt på natten, men fordi jeg har fått en forbannet god døgnrytme er det nå vanskelig å kjempe seg gjennom timene. Får håpe det snur igjen! Denne tråden trenger jeg! Du har jo en hel uke, det er masser av tid! Jeg pleier ikke bruke mer. Hvorfor sover du ikke siden du har fått døgnrytme, og bruker dagen effektivt imorgen? Selv har jeg tre dager på meg til å fikse nok på bacheloroppgaven til at den blir forståelig. Har visst hva jeg må endre på i over en uke, men har hatt veldig vondt i viljen. Ender alltid med skippertak. Og det går alltid greit. Forhåpentligvis gjør det det denne gangen også (selv om det ikke føles slik). Anonymkode: e75de...cc2
Gjest Fjeud Skrevet 12. mai 2019 #9 Skrevet 12. mai 2019 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tydelig at de andre svarene her ikke kommer fra skippertaksstudenter. Dette er en tråd jeg kan sette pris på! Er selv glad i skippertak, og jobber best om natten! Lykke til med lesingen i natt, blir nok sittende oppe selv også 😊 Anonymkode: f316b...eae Det er jo forskjell på å være skippertaksstudent og å være en idiot. Det er ingen som klarer å lese et par pensumbøker på en kveld, uansett hvor effektiv du er før eksamen.
sonush Skrevet 12. mai 2019 #10 Skrevet 12. mai 2019 Jeg er eller har aldri vært skippertak student, men jeg er ihvertfall typen som leste best på kvelden/natta. Kunne begynne rundt 17-18 og holde på til 2-3 på natta.
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #11 Skrevet 12. mai 2019 2 minutter siden, Fjeud said: Det er jo forskjell på å være skippertaksstudent og å være en idiot. Det er ingen som klarer å lese et par pensumbøker på en kveld, uansett hvor effektiv du er før eksamen. Selvfølgelig er det mange som klarer det. Du vet at noen leser raskere enn andre? I tillegg er det forskjell på hvor kompliserte studier er. Anonymkode: e75de...cc2 2
Gjest Fjeud Skrevet 12. mai 2019 #12 Skrevet 12. mai 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selvfølgelig er det mange som klarer det. Du vet at noen leser raskere enn andre? I tillegg er det forskjell på hvor kompliserte studier er. Anonymkode: e75de...cc2 Selvfølgelig vet jeg at folk har ulik lesehastighet, på samme måte som de har ulik løpehastighet. Det er fremdeles ingen som springer et marathon på 1 time selv om de springer skikkelig bra på natten, er det vel? Til sammenligning skårte jeg i 98. Persentil på tre konsekutive nasjonale prøver i lesing, og om jeg leser hele natten leser jeg ca 400-500 sider om det er skjønnlitteratur, noe som tilsvarer 200-300 sider med faglitteratur.
Gjest Voiceless Skrevet 12. mai 2019 #13 Skrevet 12. mai 2019 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk B på en eksamen jeg leste til på cirka en uke i fjor! Hadde vært i forelesninger og noen kollokvier da, så stoffet var ikke helt ukjent, men det er utrolig hva man får til hvis man må Anonymkode: 1b21a...2f4 Godt å høre, og takk for motivasjon. Gratulerer med B'en! 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Denne tråden trenger jeg! Du har jo en hel uke, det er masser av tid! Jeg pleier ikke bruke mer. Hvorfor sover du ikke siden du har fått døgnrytme, og bruker dagen effektivt imorgen? Selv har jeg tre dager på meg til å fikse nok på bacheloroppgaven til at den blir forståelig. Har visst hva jeg må endre på i over en uke, men har hatt veldig vondt i viljen. Ender alltid med skippertak. Og det går alltid greit. Forhåpentligvis gjør det det denne gangen også (selv om det ikke føles slik). Anonymkode: e75de...cc2 Takk for støtte! Jeg jobber aller best om natten, så det er derfor jeg gjør det slik. Det er også færre distraksjoner. Det siste du nevner er det evinnelige problemet med å være et skippertaksmenneske. Det går jo som regel alltid bra, så da fortsetter man jo bare i samme bane dessverre. Lykke til med bacheloroppgaven din. Nå skal jeg sette i gang igjen! Klokken nærmer seg halv!
Gjest Fjeud Skrevet 12. mai 2019 #14 Skrevet 12. mai 2019 2 minutter siden, Octavie skrev: Godt å høre, og takk for motivasjon. Gratulerer med B'en! Takk for støtte! Jeg jobber aller best om natten, så det er derfor jeg gjør det slik. Det er også færre distraksjoner. Det siste du nevner er det evinnelige problemet med å være et skippertaksmenneske. Det går jo som regel alltid bra, så da fortsetter man jo bare i samme bane dessverre. Lykke til med bacheloroppgaven din. Nå skal jeg sette i gang igjen! Klokken nærmer seg halv! Hvor mange bøker har du lest så langt?
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 12. mai 2019 #15 Skrevet 12. mai 2019 29 minutter siden, Fjeud skrev: Det er jo forskjell på å være skippertaksstudent og å være en idiot. Det er ingen som klarer å lese et par pensumbøker på en kveld, uansett hvor effektiv du er før eksamen. Det kommer an på hvor fort man leser, og hvor store pensumbøkene er.
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 12. mai 2019 #16 Skrevet 12. mai 2019 Jeg er nok også litt skippertaksstudent. Har hatt svært lite motivasjon dette året, men håper å ro inn en bestått på de resterende eksamenene.
Gjest Voiceless Skrevet 14. mai 2019 #17 Skrevet 14. mai 2019 Jeg har hatt en skikkelig dårlig dag i dag, men det positive er at jeg begynner å bli klar for en allnighter! Hvem er med meg? Jeg kjenner jeg får en motivasjonsknekk når det er en del tid som går unna uten at jeg er effektiv, men jeg må jo bare ta meg sammen. Jeg har mye tid igjen til å påvirke resultatet, så jeg får bare tenke på det slik.
Gjest Voiceless Skrevet 14. mai 2019 #18 Skrevet 14. mai 2019 På 13.5.2019 den 0.45, Kjærlighetsbarn98 skrev: Jeg er nok også litt skippertaksstudent. Har hatt svært lite motivasjon dette året, men håper å ro inn en bestått på de resterende eksamenene. Lykke til med det! Har du mange eksamener? Jeg har dessverre en eksamen to dager etter første eksamen. Den første eksamen er uansett desidert viktigst, så jeg skal ikke tenke på den andre før den første er overstått!
AnonymBruker Skrevet 14. mai 2019 #19 Skrevet 14. mai 2019 Har eksamen på fredag, har vært på kanskje en tredjedel av forelesningene, ikke gjort noen øvingsoppgaver og har bare lest powerpointpresentasjonene fra forelesningene hittil. Ser frem til en sosial og kul dag i morgen. I tillegg er pensum på engelsk. Yei me! Anonymkode: 36376...db1 1
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 14. mai 2019 #20 Skrevet 14. mai 2019 Akkurat nå, Octavie skrev: Lykke til med det! Har du mange eksamener? Jeg har dessverre en eksamen to dager etter første eksamen. Den første eksamen er uansett desidert viktigst, så jeg skal ikke tenke på den andre før den første er overstått! Takk. Har eksamen imorgen, 2 igjen senere. Gruer meg. Håper bare jeg består. Eksamen er så slitsomt. Viktig å ta en eksamen om gangen ja. Jeg gjør også det. Tar en eksamen, slapper av noen dager og går løs på den neste. Det viktigste er helsa.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå