Gå til innhold

linntheresedagsland.no


kjarlos

Anbefalte innlegg

Finner ingen tråd om denne bloggeren, men mener den har eksistert tidligere? Har den blitt slettet av moderator, eventuelt hvorfor? Noe jeg ikke har fått med meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jo, er en tråd her fra før, men med gamle bloggnavnet fra da hun blogget hos blogg.no 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Vet ikke om det blir riktig å poste spørsmålet i denne tråden, men vet ikke hvor ellers det ville vært passende. I det siste innlegget har hun lagt ut en video fra ferien deres. Jeg satte meg tilbake i bilen og kikket på denne mens jeg ventet på mannen som var inne på butikken en rask tur. Plutselig ser jeg sønnen min på skjermen! Vi tok visstnok samme ferje som dem på vei tilbake til Norge igjen, og hun har filmet fra lekerommet på båten. Det kryr av fremmede unger på videoen! Er dette i det hele tatt lov å legge ut uten tillatelse fra alle foreldrene? Kjente jeg fikk en skikkelig guffen følelse da jeg så at barnet mitt er med i hennes video. Finner ikke noe konkret svar når jeg googler, så noen som vet; bryter hun noen regler/lover her eller er det faktisk tillatt å poste video av andres barn på en offentlig blogg uten tillatelse?? 🤔

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, jentepå19 skrev:

Vet ikke om det blir riktig å poste spørsmålet i denne tråden, men vet ikke hvor ellers det ville vært passende. I det siste innlegget har hun lagt ut en video fra ferien deres. Jeg satte meg tilbake i bilen og kikket på denne mens jeg ventet på mannen som var inne på butikken en rask tur. Plutselig ser jeg sønnen min på skjermen! Vi tok visstnok samme ferje som dem på vei tilbake til Norge igjen, og hun har filmet fra lekerommet på båten. Det kryr av fremmede unger på videoen! Er dette i det hele tatt lov å legge ut uten tillatelse fra alle foreldrene? Kjente jeg fikk en skikkelig guffen følelse da jeg så at barnet mitt er med i hennes video. Finner ikke noe konkret svar når jeg googler, så noen som vet; bryter hun noen regler/lover her eller er det faktisk tillatt å poste video av andres barn på en offentlig blogg uten tillatelse?? 🤔

Kan denne lenken hjelpe? 

https://www.tek.no/artikler/er-du-sikker-pa-at-du-ikke-bryter-loven-nar-du-fotograferer/160945

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 hours ago, jentepå19 said:

Vet ikke om det blir riktig å poste spørsmålet i denne tråden, men vet ikke hvor ellers det ville vært passende. I det siste innlegget har hun lagt ut en video fra ferien deres. Jeg satte meg tilbake i bilen og kikket på denne mens jeg ventet på mannen som var inne på butikken en rask tur. Plutselig ser jeg sønnen min på skjermen! Vi tok visstnok samme ferje som dem på vei tilbake til Norge igjen, og hun har filmet fra lekerommet på båten. Det kryr av fremmede unger på videoen! Er dette i det hele tatt lov å legge ut uten tillatelse fra alle foreldrene? Kjente jeg fikk en skikkelig guffen følelse da jeg så at barnet mitt er med i hennes video. Finner ikke noe konkret svar når jeg googler, så noen som vet; bryter hun noen regler/lover her eller er det faktisk tillatt å poste video av andres barn på en offentlig blogg uten tillatelse?? 🤔

Så ekkelt! Jeg hadde reagert selv, og jeg hadde ikke lagt det ut heller!! Kanskje du kan sende henne en høflig melding om det? Det hadde jeg gjort.. Vet ikke om jeg hadde forventa at hu fjerna den, men da får hun tenkt seg litt om. Er jo ikke alle som er interessert i å eksponere ungen sin på nett. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 10.7.2019 den 19.16, jentepå19 skrev:

Vet ikke om det blir riktig å poste spørsmålet i denne tråden, men vet ikke hvor ellers det ville vært passende. I det siste innlegget har hun lagt ut en video fra ferien deres. Jeg satte meg tilbake i bilen og kikket på denne mens jeg ventet på mannen som var inne på butikken en rask tur. Plutselig ser jeg sønnen min på skjermen! Vi tok visstnok samme ferje som dem på vei tilbake til Norge igjen, og hun har filmet fra lekerommet på båten. Det kryr av fremmede unger på videoen! Er dette i det hele tatt lov å legge ut uten tillatelse fra alle foreldrene? Kjente jeg fikk en skikkelig guffen følelse da jeg så at barnet mitt er med i hennes video. Finner ikke noe konkret svar når jeg googler, så noen som vet; bryter hun noen regler/lover her eller er det faktisk tillatt å poste video av andres barn på en offentlig blogg uten tillatelse?? 🤔

Litt spesielt at det eneste du har kommentert inne på kvinneguiden er to forskjellige tråder som begge handler om denne (ganske ukjente?) bloggeren. Ganske tilfeldig at ditt barn plutselig kom i bakgrunnen på hennes snap, eller..?

 

Men hvis det faktisk er reelt og det ikke bare er for å gi liv i denne tråden igjen, kan sikkert linken over her hjelpe deg.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titter innom bloggen fra tid til annen og det er stort sett massiv eksponering av mindreårige. Syns det er trist å se hva enkelte bloggere er villige til å dele i jakten på penger og/eller oppmerksomhet (feks fødselsvideo, undertøysbilder og barnas sykdomshistorikk😕).

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
På 20.12.2019 den 9.31, bloppis skrev:

Sletta bloggen nå eller?

Hun har lenke til bloggen på insta, men jeg kommer ikke inn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...