Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes kidden kan bruke de skoene hun vil!

Anonymkode: 74345...768

Det heter barn.

Anonymkode: 85181...b08

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Makan til å være politi for andre. Her blir det joggesko. Bare på trass. Og oppmuntrer alle til å gjøre det samme. 

Anonymkode: 19c0f...6b2

Håper du får tilsnakk av noen voksne.

Anonymkode: 85181...b08

AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Makan til å være politi for andre. Her blir det joggesko. Bare på trass. Og oppmuntrer alle til å gjøre det samme. 

Anonymkode: 19c0f...6b2

Du får slenge over allværsjakka også, om det er litt kaldt.. og ta med deg MK-veska, som du tross alt får plass til mer i, enn i bunadsveska 🙄

Anonymkode: 41559...966

• Liker 5
Skrevet

Jeg er ganske streng angående dette. Og jeg skjønner deg, gå så lenge, bare tar på svarte gode sko. Så håper jeg du kjøper gode bunadsko, og varmer de opp før den store dagen. 

Vil ikke at noen skal gå på seg gnagsår, viktigere å bruke bunad med sort skotøy enn å droppe bunaden.

Men seriøst, bunadsko i skinn er som hånd i hanske. Ikke gå o noe annet. Det er ikke godt. 

Skrevet

Gå i svarte joggesko du, TS! I fjor gikk jeg i mintgrønne skethers og Bergensbunaden min! Var ingen som sa noe, tror ikke det var så mange som så det heller! 

• Liker 3
Gjest Peanut
Skrevet

Svarte myke sko kan man gå med til bunad om bunadskoene ikke er gode å gå med ^^, 

(For min del gikk jeg til innkjøp av bunadstøvletter fra Klaveness, og har gått dem inn og de er det beste kjøpet jeg har gjort! :strix:

Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skal man gå i bunad får man bruke bunadsko også, er min mening. 

Det er èn dag og du får vondt i beina, men det går over. Og om det ikke er et alternativ, så ta heller på et antrekk som passer til skoa. 

For noen går det ikke over etter en dag . Så her får hun gå med andre behagelige sko til bunaden på fredag. For jeg ønsker meg bare et barn som klarer å være gående hele dagen. Skal hun makte å gå i to tog, så må skoene være behagelige.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, sommermor skrev:

For noen går det ikke over etter en dag . Så her får hun gå med andre behagelige sko til bunaden på fredag. For jeg ønsker meg bare et barn som klarer å være gående hele dagen. Skal hun makte å gå i to tog, så må skoene være behagelige.

Hvorfor er det så viktig å ha på bunad da? Når man skal ødelegge hele antrekket ved å bruke joggesko? 

• Liker 3
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det så viktig å ha på bunad da? Når man skal ødelegge hele antrekket ved å bruke joggesko? 

Fordi hun vil ha bunad. Og skovalget betyr lite for meg. Det er da ikke skoene folk går å ser på hele dagen. Men slapp av, hun går ikke i bunad i begge togene.

• Liker 3
Skrevet

Hvis jeg skulle gå så mye at jeg ikke orket bunadsko, ville jeg droppet bunaden også.
Syns ikke man skal ha joggesko til bunad. Ikke som voksen. 

Ser noen skriver "la kidden bruke hva de vil", men det er jo ikke snakk om ett barn. Trådstarter er en voksen dame.

Barn med festdrakt kan bruke de skoene de har og syns er best, mener jeg.

AnonymBruker
Skrevet
På 12.5.2019 den 22.11, AnonymBruker skrev:

Nå har jeg disse, som var overraskende myke selv som helt nye: http://klaveness.no/britt-m-so Finnes også i lavere modell. 

Tidligere hadde jeg Kristin bunadsko, som er langt billigere. Husker ikke hvordan de var som nye, men de ble i alle fall veldig gode etterhvert. Disse: https://www.skoringen.no/kristin-bunadsko-sort-1.aspx?ref_gr=726680&gclid=EAIaIQobChMIlomH7-WW4gIV2KSaCh19ywivEAQYASABEgI3cPD_BwE

Anonymkode: 781c0...6e2

Enig i at Kristin bunadsko er veldig gode, selv om de er billige! Min mor kjøpte disse til meg da jeg ble konfirmert, fordi hun mente det var dumt å kjøpe Klaveness før vi visste at jeg var helt ferdig utvokst. Nå er jeg 28, og bruker fremdeles de samme Kristin-skoene, rett og slett fordi de er så gode at jeg aldri har hatt behov for nye :P Begynner å se litt slitt ut nå da. Men kan i hvert fall anbefale dem til folk som ikke vil punge ut med 1200,- for Klaveness.

Anonymkode: 9ba3d...3b9

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig i at Kristin bunadsko er veldig gode, selv om de er billige! Min mor kjøpte disse til meg da jeg ble konfirmert, fordi hun mente det var dumt å kjøpe Klaveness før vi visste at jeg var helt ferdig utvokst. Nå er jeg 28, og bruker fremdeles de samme Kristin-skoene, rett og slett fordi de er så gode at jeg aldri har hatt behov for nye :P Begynner å se litt slitt ut nå da. Men kan i hvert fall anbefale dem til folk som ikke vil punge ut med 1200,- for Klaveness.

Anonymkode: 9ba3d...3b9

Jeg måtte kjøpe nye i fjor som 26-åring. Da hadde jeg hatt mine siden slutten av barneskolen. Så er nok ikke noe å si på kvaliteten selv om de er billige, nei 😁

Anonymkode: 781c0...6e2

Gjest Geirfuglen
Skrevet

Jeg ville først og fremst oppgradert bunadsskoene, prøv noen fra Klaveness.

Hvis det virkelig ikke funker, så går det an å kjøpe bunadsspenne til å feste på andre sko.

Skrevet
På 13.5.2019 den 19.23, AnonymBruker skrev:

Man ødelegger jo ikke hele antrekket med å ha på joggesko. Alle som ser en med joggesko forstår at den det gjelder skulle gå veldig langt og kanskje bære en fane. En annen ting er at man kan ødelegge bunadskoene med å gå så langt i dem. I tillegg hvis det regner.

• Liker 1
Annonse
Skrevet

Mine bunadssko (klavenes) er veldig gode å gå i, kanskje type sko er problemet?
Dersom du er 40 og har hatt samme sko siden du var konfirmant så kan kanskje det å kjøpe nye og gå de inn i dagene fremover være en ide?

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, Rozárka skrev:

Man ødelegger jo ikke hele antrekket med å ha på joggesko. (...)

Jo, det syns jeg faktisk man gjør. Ellers hadde jeg ikke reagert på det. 

Skrevet

Jeg ville prioritert komfort og brukt det skotøyet som var best for å gå langt. Det blir mer tråkking og gåing den dagen enn bare toget, så gå med de gode skoene, du. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...