Gå til innhold

Dårlge foreldre som ikke ordner med forkjøpsrett?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Foreldrene mine har liksom alltid vært så utenfor alt slik. Isolerte bygdemennesker som lever den trygge bobla. Ikke noe nettverk utenfor distriktet. Ferier har også alltid måttet planlegges veldig nøye fordi vi har bodd så avsides og "vanskelig" til. 

Kall meg gjerne barnslig, men jeg er nesten irritert på mamma for at hun ikke kunne bli en oslokvinne. 
De har heller ikke ordnet med forkjøpsrett.. 

Jeg er nå 28 og har ikke det enda. jeg har bare ikke sett vitsen  i å opprette det, fr jeg kommer meg ikke inn åpå markedet uansett. Men hadde nok ligget ganske bra an dersom de ordnet for meg da jeg var liten...

Anonymkode: adf8e...ca0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stakkars deg! 

Anonymkode: eaa1f...3cd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da! Må du ta ansvar for ditt eget liv? Stakkars deg! Det er nok langt flere som ikke har forkjøpsrett noe sted enn de som har. Og vet du, du kunne faktisk skaffet deg det selv om du hadde villet, for mange mange år siden! 

Anonymkode: 26dfa...385

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et merkelig innlegg. Jeg har hørt folk være irriterte for at de ikke får økonomisk hjelp til å komme inn på boligmarkedet, men for at foreldrene ikke har skaffet forkjøptsrett? Hadde du blitt medlem i OBOS da du ble myndig, hadde du hatt 10 år allerede. Du kan fint komme deg inn på boligmarkedet uten forkjøpsrett, de fleste boliger blir jo ikke tatt på forkjøp.

Anonymkode: 1bf6d...573

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så grusomme og forferdelige foreldre.:ironi:

Anonymkode: 7437f...c1b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mannen min er like gammel som deg og ble OBOS-medlem da han begynte å studere i Oslo i 2010. Vi har nettopp kjøpt leilighet i et ettertraktet område takket være hans ansiennitet. Så at det ikke hadde vært noen vits for deg å opprette det selv er bare sprøyt.

Anonymkode: 030f1...744

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/11/2019 at 11:36 PM, AnonymBruker said:

Foreldrene mine har liksom alltid vært så utenfor alt slik. Isolerte bygdemennesker som lever den trygge bobla. Ikke noe nettverk utenfor distriktet. Ferier har også alltid måttet planlegges veldig nøye fordi vi har bodd så avsides og "vanskelig" til. 

Kall meg gjerne barnslig, men jeg er nesten irritert på mamma for at hun ikke kunne bli en oslokvinne. 
De har heller ikke ordnet med forkjøpsrett.. 

Jeg er nå 28 og har ikke det enda. jeg har bare ikke sett vitsen  i å opprette det, fr jeg kommer meg ikke inn åpå markedet uansett. Men hadde nok ligget ganske bra an dersom de ordnet for meg da jeg var liten...

Anonymkode: adf8e...ca0

Ansiennitet i et boligbyggelag gjør det ikke lettere for deg å komme inn på boligmarkedet; boliger selges til markedspris uansett. Det du oppnår med 40 års ansiennitet i Obos, er at du kan velge å kjøpe toppleiligheten i et nybygg (noe som er svindyrt), eller du kan tre inn i toppbudet på en leilighet du liker, forutsatt at du har pengene. Boligen blir ikke billigere av at du har lang ansiennitet.

Anonymkode: 3bb07...d5b

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid godt å ha noen å skylde på..

Anonymkode: b00cf...648

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at TS har meldt seg inn selv nå 🙄

Anonymkode: 71102...320

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loveli

Jeg hadde 12 dagers ansiennitet da jeg tok en leilighet på forkjøp første gangen...

Men som alt annet i livet føles det vel godt å ha noen andre å skylde på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Melis123

For et utrolig underlig innlegg!! Jeg tenker, ta deg sammen! Det koster 200 kr i året å være OBOS medlem. Det fikser du lett selv! 2 dagers ansinitet, slår 0 dager. Ta ansvar for ditt eget liv og slutt å forvent at foreldrene dine skal legge alt til rette for deg! Du er voksen, iallefall på papiret! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tide å klippe navlestrengen snart?

Anonymkode: c082b...ffa

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ta ansvar for ditt eget liv og meld deg inn i dag!

Anonymkode: 6276f...7c8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes synd i deg TS. Rett og slett. Om du tar deg sammen nå så kan det hende du får oppleve samme trygghet og stabilitet som foreldrene dine.

Hva søren er en Oslokvinne forresten? Er eneste krav å være folkeregistrert der?

Anonymkode: c8961...7a9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff må du ta ansvar for ditt eget liv du da? 🙈

Anonymkode: 7f9bf...246

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 hours ago, Melis123 said:

For et utrolig underlig innlegg!! Jeg tenker, ta deg sammen! Det koster 200 kr i året å være OBOS medlem. Det fikser du lett selv! 2 dagers ansinitet, slår 0 dager. Ta ansvar for ditt eget liv og slutt å forvent at foreldrene dine skal legge alt til rette for deg! Du er voksen, iallefall på papiret! 

Jeg er ikke den som løper etter steder som tilbyr x prosent rabatt for medlemskap i ditt og datt, men akkurat Obos-medlemskapet pleier å tjene seg inn i løpet av året. Mest på grunn av handling på Maxbo (og ja, jeg sammenligner priser).

Anonymkode: 3bb07...d5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 "kvaliteten" på Kvinneguiden blir dessverre bare verre og verre...            

 Snart er det vel bare rosablogg-fanatikere og såkalte "klarsynte" igjen her på forumet.  

Anonymkode: 8ee95...e46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...