Gå til innhold

Hvordan takle usikkerhet hos date?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan takler du det hvis daten veksler mye mellom å være varm og kald? Hvor du i et øyeblikk er utrolig interessant, får komplimenter og både signaler og uttalelser om en fremtid sammen. For så i neste øyeblikk, at både signaler og uttalelser har endret karakter og du er totalt uinteressant. 

Anonymkode: 8eacb...575

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Usikkerhet er nå en ting. Det kan vi alle kjenne på innimellom, og det er helt normalt. Det samme er det å ha ulik dagsform, og at hyppighet og "intensitet" på kommunikasjonen varierer.

Men når det gjelder den gryende magefølelsen, hvor man bare kjenner at noe ikke lenger er rett, hvor man føler seg plassert på gjerdet, og at interessen egentlig dabber av samtidig som daten gir inntrykk av å holde deg varm nok i tilfelle han ombestemmer seg og vil ha deg likevel... Den skal man ta på alvor. Man trenger faktisk ikke å sitte å føle seg som en slags nødløsning sånn i tilfelle noe bedre ikke dukker opp, og da særlig hvis det kjennes helt feil.

Hvis jeg skal bli datingcoach, noe jeg mest sannsynlig ikke skal, må slagordet nesten bli: Ikke vær en ventepølse hvis du føler deg som en entrecôte. (Den fant jeg på helt sjøl!)

Endret av Søgni
  • Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Søgni skrev:

Usikkerhet er nå en ting. Det kan vi alle kjenne på innimellom, og det er helt normalt. Det samme er det å ha ulik dagsform, og at hyppighet og "intensitet" på kommunikasjonen varierer.

Men når det gjelder den gryende magefølelsen, hvor man bare kjenner at noe ikke lenger er rett, hvor man føler seg plassert på gjerdet, og at interessen egentlig dabber av samtidig som daten gir inntrykk av å holde deg varm nok i tilfelle han ombestemmer seg og vil ha deg likevel... Den skal man ta på alvor. Man trenger faktisk ikke å sitte å føle seg som en slags nødløsning sånn i tilfelle noe bedre ikke dukker opp, og da særlig hvis det kjennes helt feil.

Hvis jeg skal bli datingcoach, noe jeg mest sannsynlig ikke skal, må slagordet nesten bli: Ikke vær en ventepølse hvis du føler deg som en entrecôte. (Den fant jeg på helt sjøl!)

Ja. Det er den følelsen jeg har. Men føler meg hysterisk som tenker slik også særlig når vi ikke er sammen offisielt :( vi har ikke blitt offisielt enig om å være monogram heller. 

Hva er en ventepølse? 😂

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja. Det er den følelsen jeg har. Men føler meg hysterisk som tenker slik også særlig når vi ikke er sammen offisielt :( vi har ikke blitt offisielt enig om å være monogram heller. 

Hva er en ventepølse? 😂

Nå er det vanskelig for meg å si noe om dere, da. Det spørs vel hvor lenge dere har holdt på, hvor gamle dere er, og en haug andre ting. Det jeg vil si, er at dette med offisielt sammen/offisielt monogam, det er for meg bullshit. Selv om man ikke har lovet hverandre troskap, selv om man ikke har prata om monogami, så mener jeg at det ligger implisitt, like så vel som at det ikke gjør det. Det er en norm, syns jeg, og uansett om det ikke er det, så kan man godt foretrekke eller "kreve" det som en personlig preferanse. Og man trenger uansett ikke å finne seg i alt mulig rart selv om man ikke er offisielt sammen eller daten har sagt: Herved er vi monogame. Dette er ikke hysteri, det kan like så greit være integritet og å stå for det som føles rett.

Ei ventepølse er det lettvinte rasket du slenger på grillen og trøkker i deg mens du venter på hovedretten. Så og si.

• Liker 1
Gjest MadameDeRosa
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er en ventepølse? 😂

Sikkert det som barnet mitt kaller for "ventemat" når det føles litt for lenge til middag. Så tar man seg "ventemat", f eks en kald grillpølse mens man venter på kotelettmiddagen. F eks. 

Skrevet
1 time siden, Søgni skrev:

Ikke vær en ventepølse hvis du føler deg som en entrecôte. -Søgni

:lol:

• Liker 1
Skrevet

Jeg takler usikkerhet dårlig, og er de usikre, så pleier det å gå dårlig, og tenker egentlig da på å være føre på å trekke meg litt tilbake eller avslutte det for å se om de gjør noe tegn på at de vil ha meg, og det skjer jo aldri. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg takler ikke usikkerhet. Take it or leave it.

Anonymkode: b194e...f98

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...