MortenMinstelønn Skrevet 11. mai 2019 Forfatter #21 Skrevet 11. mai 2019 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er også veldig lei av at mødre alltid får all støtten. "hun er redd for deg" og bla bla. men det er bare et instinkt og ikke fordi HENNES avkom er så spesielt, slik som mange mødre tror. Her har du opplevd det samme. Så hva gjør man. Det må være innafor å faktisk fortelle folk . Det er nok nå. Jobber med en strategi. Vil dele den meg deg. 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 #22 Skrevet 11. mai 2019 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det at du har vært i Afghanistan viser jo at du tør ting...... Ja, jeg føler ikke nødvendigvis at jeg gir bort år, men at årene forsvinner i depreson. Og ja, jeg har tatt for mye hensyn til andres følelser, særlig at moren min har vært redd for meg. Har liksom hatt så dårlig samvittighet for henne hele tiden. Har liksm ikke følt meg helt fri pga henne, men når jeg nå konfronterer henne blir det bare krangling hele tiden. jeg vet ikke om det er fordi jeg overdriver eller om det er fordi hun synes det er ubehagelig. Er så sint fordi jeg liksom skulle handle slik hun synes er behagelig, men så blir hun så sliten av meg til slutt at hun liksom ikke orker å høre om ting mer. Denne overbeskyttelsen hennes tærer på forholdet nå i voksen alder. Jeg er også veldig lei av at mødre alltid får all støtten. "hun er redd for deg" og bla bla. men det er bare et instinkt og ikke fordi HENNES avkom er så spesielt, slik som mange mødre tror. Anonymkode: 0070e...958 gud som jeg kjenner meg igjen her! har følt at jeg har vært i fengsel/vært et gissel. hun har klart å hjernevaske meg til å faktisk tro jeg ikke er fri. begynner sakte men sikkert å trå ut av gisseldramaet... Anonymkode: 966c7...4cf 1
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 #23 Skrevet 11. mai 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: gud som jeg kjenner meg igjen her! har følt at jeg har vært i fengsel/vært et gissel. hun har klart å hjernevaske meg til å faktisk tro jeg ikke er fri. begynner sakte men sikkert å trå ut av gisseldramaet... Anonymkode: 966c7...4cf jaha, nå vet jeg ikke hva din mor har sagt og gjort. Men her har det bare gått på redsel. SKal reagere på samme måte om hun finner seg en mann. Si at hun ikke må finne på å bli med han, for han kan jo kidnappe henne så hun ikke får kommet tilbake til ungene sine osv.... fryktelig uasnvarlig av henne å innlede noe med en mann fordi hun er forelska liksom.... Anonymkode: 0070e...958
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 #24 Skrevet 11. mai 2019 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå ber du om for mye;) Men jeg tror du er noe helt spesielt. Jeg datet en nederlandsk marinesoldat for noen år siden, han er det mest fantastiske mennesket jeg har møtt noen gang. Så følsom, god, dyp, ekte, morsom, selvironisk, reflektert, åpen, nysgjerrig, klok, spesiell. I tillegg til at han var helt magisk deilg;), så hadde han disse kvalitetene. Han var ikke klar over hvor vakker han var, innside til utside. Poenget med dette snikskrytet?;) At du minner meg litt om han(nå vet jeg ikke noe om utseendet ditt, men det er vel heller ikke av betydning). Hvem sa du ikke tålte alkohol? Anonymkode: 966c7...4cf Hva begynner navnet hans på? 😛 Anonymkode: 9493c...78f
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 #25 Skrevet 11. mai 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva begynner navnet hans på? 😛 Anonymkode: 9493c...78f Haha! How?;) Du kan si hva din begynner på, tihi Anonymkode: 966c7...4cf
AnonymBruker Skrevet 11. mai 2019 #26 Skrevet 11. mai 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Haha! How?;) Du kan si hva din begynner på, tihi Anonymkode: 966c7...4cf C 😛 Anonymkode: 9493c...78f
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #27 Skrevet 12. mai 2019 Ja, jeg har kastet bort år... og likevel ikke! Jeg kunne nok spart meg selv for mye, ved å ikke være en givers. Tror ikke at vi sover bedre forøvrig, for det er mye fra fortiden som plager meg. Hender ofte at jeg "spiller film" i hodet. Hva jeg heller burde ha gjort. Hvordan jeg kunne ha unngått mye. Spesielt angående en person, som ødela mye for meg og mine kjære. Mange kaster ut at eksen er narsissist eller psykopat. Jeg opplevde det virkelig, og det kostet meg år med trakassering. Gjorde noe med meg og min trygghet, men det som plagee meg mest er likevel hvordan det gikk utover barnet mitt og min familie. At det på en måte er min skyld, fordi jeg brakte denne personen inn i livet vårt. Likevel, jeg setter pris på den jeg nå er. Er stolt av hva jeg har klart å oppnå. Ville jeg ha vært den samme dersom jeg ikke opplevde dette? Like åpen for livets nyanser? Satt like stor pris på det som er godt og bra? Jeg tror ikke man bare kaster bort år, jeg tror man får noe bra med seg også. En lærdom. Om ikke annet, så iallefall om hva man ikke ønsker i livet sitt. Anonymkode: d89d6...f1f 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #28 Skrevet 12. mai 2019 Håper ikke du bruker å kaste bort alle campingturene dine på å tenke på ting som irriterer (?) deg. Man skal kose seg på camping! 🤗 Hilsen ei som har kastet bort årevis på å gruble på ting som er bortkastet å gruble på. Anonymkode: a1589...ab1 4
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #29 Skrevet 12. mai 2019 Dagens rose til en som deler av seg selv og gir til oss. Anonymkode: 26ca9...00d 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #30 Skrevet 12. mai 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Det at du har vært i Afghanistan viser jo at du tør ting...... Anonymkode: 0070e...958 Jeg ville tatt med en liten klype salt det folk forteller om på et forum. Er mange "veteraner" som aldri har satt sine ben i de landene de hevder å ha vært. Just sayin' Anonymkode: ce56a...63c 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #31 Skrevet 12. mai 2019 Jeg liker innleggene dine Kanskje du skulle drikke oftere 🥂 Du er i 30-åra? Ikke midtveis i livet enda. Du er i den alderen man tenker at man er voksen, for alvor, men hvor man akkurat har skaffet seg erfaringene man kommer til å bruke resten av tiden. Jeg har også gått rundt og tenkt at jeg har gitt vekk masse av mitt liv til andre og at nå? Ja, nå står jeg her og ingen bryr seg. Det som viser seg er noe helt annet, nå har jeg fått resultatet av de årene og jeg har plutselig fått en mulighet som jeg aldri ville hatt uten. Årene du gir til andre kan du også bruke som lærdom for deg selv og det er ikke bortkastet. Anonymkode: d07b2...feb 2
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #32 Skrevet 12. mai 2019 En kan ikke endre på det som har skjedd, men en kan lære av det og se framover. Anonymkode: f22c1...b2a
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #33 Skrevet 12. mai 2019 18 timer siden, AnonymBruker skrev: C 😛 Anonymkode: 9493c...78f Etternavnet hans starter med C;) B er forbokstaven i fornavnet Anonymkode: 966c7...4cf
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #34 Skrevet 12. mai 2019 Jeg tenker vel kanskje motsatt. Jeg har opplevd mye vondt i livet, blant annet et ti år langt forhold som var preget av fysisk og psykisk vold daglig. Og jeg kunne fint tenkt jeg kastet bort de årene, eller de årene jeg var snill mot noen som ikke var snille tilbake, alle de årene jeg forgudet pappa før jeg skjønte at han var ødelagt i følelsene osv. Men jeg tenker heller at alle disse årene, har gjort at jeg er der jeg er i dag. De har gjort at jeg er den jeg er i dag. Jeg har lært så mye på disse årene. Om meg selv, om andre, om livet og egentlig alt. Javel så stod jeg der på bar bakke med leid leilighet, single, venneløs, barnløs og arbeidsledig som 30-åring. Men fy f som jeg har reist meg de siste ti årene! Og alt jeg har oppnådd, både med ekteskap, barn, og drømmejobb. Anonymkode: ab52e...d1c 2
MortenMinstelønn Skrevet 11. mars 2020 Forfatter #35 Skrevet 11. mars 2020 (endret) Det å sette ord på noe som endret deg er ganske vanskelig. Selvfølgelig er jeg LANISTA Så får vi se hva jeg velger å dele Endret 11. mars 2020 av MortenMinstelønn
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #36 Skrevet 11. mars 2020 5 minutter siden, MortenMinstelønn skrev: det er ganske umulig å beskrive en følelse det er ganske vanskelig å fortelle noe som endret deg fordi det var så jævla vondt det er også umulig å fortelle om hevn og selvfølgelig er ord som ganske eller kanskje, ord jeg legger bak meg. De ødelegger språket. Jeg er muligens kanskje om noen tror.. Ok, jeg tror fortsatt på det å beskrive i detaljer. Selvfølgelig er jeg LANISTA Så får vi se hva jeg velger å dele Er det ikke sånn at disse soldat og Afghanistanhistoriene dine er bare fantasi og oppspinn?. Anonymkode: f73ba...25d 1
Gjest Pastpresent Skrevet 11. mars 2020 #37 Skrevet 11. mars 2020 Har kastet bort mange år på tull. Ble utsatt for vold og trusler fra jeg var ganske ung frem til 19 år. Ofret utrolig mye tid og helse i dårlige jobber med elendig betaling. Vært ulykkelig forelsket og såret. Gjort idiotiske ting som fortsetter å straffe seg økonomisk. Nei, av og til skulle jeg ønske jeg kunne endret på fortid, men det er dessverre umulig.
MortenMinstelønn Skrevet 11. mars 2020 Forfatter #38 Skrevet 11. mars 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er det ikke sånn at disse soldat og Afghanistanhistoriene dine er bare fantasi og oppspinn?. Det er ganske mange der ute som vil si nei.
Krok1 Skrevet 11. mars 2020 #39 Skrevet 11. mars 2020 (endret) For tiden er jeg langtidssykemeldt, da jeg til slutt "møtte veggen". Har sagt ja hele livet, prestert og produsert, så folk skal være glad i meg. Det er sånn jeg er oppdratt. I denne prosessen har jeg lært ekstremt mye, jeg måtte finne ut hvem jeg egentlig er, hva jeg egentlig vil, hva jeg liker, og hvem som skal få mitt ja. Og ikke minst hvem som skal få bestemme i mitt liv. Det ble delvis utløst av skilsmisse. Vi hadde gode dager, men hele tiden problemer i bunn, og jeg tenkte "jeg kan orke bare ett år til før det blir bra", "ett år til", "ett år til". Så skjønte vi at det kom ikke til å bli bedre, så vi måtte enten leve med det eller slutte. Det var best å slutte. Idag er jeg utmattet og har fysiske og psykiske plager, fordi jeg har gitt for mye av meg selv til andre. Det er litt bittert å ikke være i stand til å gjøre de tingene jeg nå har lyst til, nå når jeg vet hva det er. Samtidig kan jeg liksom ikke angre helt heller. Jeg elsket mannen min og fikk to vidunderlige barn. Uten alt jeg har vært gjennom tror jeg ikke jeg hadde blitt den jeg er nå. Man lærer desverre mer av å feile. Og jeg hadde nok blitt syk før eller siden uansett, det har ligget latent og gitt små symptomer siden jeg var 15. Er ihvertfall glad jeg klarte å stoppe før jeg var helt ødelagt. Og så liker jeg dette sitatet: rock bottom became the foundation in which I rebuild my life. Endret 11. mars 2020 av Krok1 2
MortenMinstelønn Skrevet 11. mars 2020 Forfatter #40 Skrevet 11. mars 2020 Jeg kan ikke hjelpe noen enda lenger. Våpen er lagt bak meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå