Gå til innhold

Byttet navn, fikk jobb


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja ut i fra dette virker det jo sånn! Og det forundrer meg jo i grunn ikke... Er nok mye av det ute å går!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari N

Åh! Kjenner at jeg blir utrolig sint når jeg leser slikt. :frustrert: Duster! (tror ikke jeg kan kalle de for noe annet) At det i det hele tatt skal gå an. Stakkars alle i Norge med "rart" navn. :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest SumoBryter
Polakker tok over jobbene til 100 verftsarbeidere...

så det er også rasisme mot nordmenn... :roll:

Oi... hvorfor...

Men er ikke det fordi de er billig arbeidskraft?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Razzzzisssme' date=' herregud som om ikke nordmenn sender inn haugevis av søknader uten å få jobb.[/quote']

Ehh, og du finner det ikke merkelig at han ble innkalt på intervju med en gang han skiftet navn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært gøy om jeg kunne hylt "rasisme" og "diskriminering" hver gang jeg fikk avslag på en jobb.. ;) Jeg er jo i manges øyne en farlig satanist.. Synes ordet "rasisme" har mistet sin betydning jeg.

Og for å presisere en ting:

- Er du bitter over det du har opplevd?- Nei, på ingen måte. Og jeg vil heller ikke påstå at dette er rasisme fra nordmenn.

Var Nils Myrland aka. Lidio Dominguez sitt svar til overnevnte spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polakker tok over jobbene til 100 verftsarbeidere...

så det er også rasisme mot nordmenn... :roll:

Det er nok resultatet av konkurranse, ikke nasjonalitet og fordommer.

Og selv om "Nils Myrland" ikke synes det var rasisme, så vil nok ganske mange andre hevde at det syneliggjør en utstrakt grad av forskjellsbehandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SumoBryter
Hadde vært gøy om jeg kunne hylt "rasisme" og "diskriminering" hver gang jeg fikk avslag på en jobb.. ;) Jeg er jo i manges øyne en farlig satanist.. Synes ordet "rasisme" har mistet sin betydning jeg.

Og for å presisere en ting:

Var Nils Myrland aka. Lidio Dominguez sitt svar til overnevnte spørsmål.

Ja, men du kommer kanskje så langt som jobb interview iallefall hvor de kan avgjøre hvorvidt du er en farlig satanist eller ikke?

Men ingen former for diskriminering er Ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Hvis han søkte på samme jobb, med samme søknad, men forskjellig navn. Da kunne man kanskje begynne å spekulere om det stedet drev diskriminering. Ellers kan alt bare være en tilfeldighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Hvis han søkte på samme jobb' date=' med samme søknad, men forskjellig navn. Da kunne man kanskje begynne å spekulere om det stedet drev diskriminering. Ellers kan alt bare være en tilfeldighet.[/quote']

haha, snakk om å være naiv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta
Razzzzisssme' date=' herregud som om ikke nordmenn sender inn haugevis av søknader uten å få jobb.[/quote']

:enig_animasjon: Det er jeg et levende bevis på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest gjesta

Oi... hvorfor...

Men er ikke det fordi de er billig arbeidskraft?

Jo men bør det være greitt da, at 100 mister jobben...??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

*sakset fra artikkelen*

Et av avslagene kom fra en lokal fabrikk, som Lidio oppsøkte direkte. Der fikk han beskjed om at de ikke ønsket innvandrere, fordi «de ikke ville risikere bråk på arbeidsplassen»

Om ikke dette er rasisme, så vet ikke jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SumoBryter

Jo men bør det være greitt da, at 100 mister jobben...??

Nei, men poenget er vel at det ikke er rasisme da. Det er jo derfor alle jordbærplukkere også er polakker, fordi Norske ikke er villige til å jobbe for en billig penge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Nei, men poenget er vel  at det ikke er rasisme da. Det er jo derfor alle jordbærplukkere også er polakker, fordi Norske ikke er villige til å jobbe for en billig penge.

Syns vertfall de da viser at de prioriterer polakkene før nordmenn....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...