Gå til innhold

Facebook har blokkert bloggen min! Hvorfor?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Her en kveld oppdaget jeg at bloggen min er blokkert fra Facebook og jeg kan ikke gi likes eller kommentere på instagram, pga link til bloggen. 

Facebooksiden til bloggen er der, men ingen av innleggene jeg har delt fra bloggen og linken til bloggen er brutt. 

Dette skjedde rett etter at jeg koste meg med å frame et innlegg i forskjellige deler av verden. 

( Denne bloggen er blant annet et forsøk på å lære hvordan sosiale media samhandler, markedsføring av blogg, hvordan få tilhengere, lære seg å skrive virkningsfulle innlegg osv.. - kort sagt: å lære seg mekanismene i bloggverden.

Da det jeg hadde mest lyst til å skrive om, var litt vel smalt, for å slå an i Norge, tenkte jeg at jeg ville stanse på å gå globalt, så jeg i tillegg kunne forbedre engelsken min, som jeg skjeldent får brukt. 

Jeg ser ingenting sjokkerende her og aner ikke hvorfor de gjør dette: https://grandmothernorth.blogspot.com/

Anonymkode: 3158f...2f9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jada...jeg vet at jeg ikke kommer til å bli en kjent blogger, som tjener masse penger på dette, men det er altså en fritidssyssel, som jeg håper jeg samtidig vil lære noe av.  Hadde ikke lyst til å ha en interiørblogg, kakeblogg eller trening og kostholdsblogg, som nok ville generere flere klikk og litt av eksperimentet er nok om jeg vil nå folk, uten å minne dem på at livet deres ikke er perfekt uten at de baker cupcakes og har den rette sofaen fra Bolia. 

Uansett, så lurer jeg på hvorfor slike ting skjer med en blogg komplett fri for kroppspress, krenkende utsagn og hatefulle ytringer. Eneste politiske som er der, er en snutt med distriktspolitikk. 

Hvorfor ser Facebook på denne bloggen som en trussel? Har det noe med områdene jeg framet innlegget mitt i, eller annet som de kan se på som mistenkelig aktivitet? 

AnonymBruker
Skrevet

Spør Facebook.

Anonymkode: b7fd8...009

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spør Facebook.

Anonymkode: b7fd8...009

Det har jeg gjort for to dager siden og de har enda ikke somlet seg til å svare. Utrolig dårlig kundebehandling! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

...spurte forresten i går og i dag også. - Null svar.

Merket av for at dette måtte være en misforståelse hos instagram - null svar. 

AnonymBruker
Skrevet
Sitat

Dette skjedde rett etter at jeg koste meg med å frame et innlegg i forskjellige deler av verden. 

Tipper forklaringen ligge her. Du har antakelig blitt blokka for spamming.

Det er et stort problem på nett, både at folk gjør det selv, men også automatiserte dataprogram som deler ting i stort monn - kalles ofte en 'bot'. Facebook vet jeg plukker opp slikt. Instagram har skjerpa seg veldig i det siste. 

Du kan også ha blitt rapportert. 

Anonymkode: 92688...bcb

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tipper forklaringen ligge her. Du har antakelig blitt blokka for spamming.

Det er et stort problem på nett, både at folk gjør det selv, men også automatiserte dataprogram som deler ting i stort monn - kalles ofte en 'bot'. Facebook vet jeg plukker opp slikt. Instagram har skjerpa seg veldig i det siste. 

Du kan også ha blitt rapportert. 

Anonymkode: 92688...bcb

Men det var jo Facebook som sa at jeg skulle prøve å frame et innlegg og gjøre det flere steder. 

At jeg bruker 80 kroner for 10 dager med framing, selv om jeg valgte en by i Brasil, Hamburg, Newcastle up on Tyne, Trønderlag og et eller annet sted i Øst-Europa , burde ikke være verre enn å velge Tromsø, Oslo, Stockholm osv...  det var ingen advarsler der om at jeg ikke måtte forandre to av byene til to andre byer i steden for. Skiftet ut to av destinasjonene med deler av Kiev og en by i Argentina. Uansett, - det burde komme en beskjed snart. 

Forundrer meg ikke om de har noen automatiske greier hos Facebook som  ener at dette er mistenkelig. 

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men det var jo Facebook som sa at jeg skulle prøve å frame et innlegg og gjøre det flere steder. 

At jeg bruker 80 kroner for 10 dager med framing, selv om jeg valgte en by i Brasil, Hamburg, Newcastle up on Tyne, Trønderlag og et eller annet sted i Øst-Europa , burde ikke være verre enn å velge Tromsø, Oslo, Stockholm osv...  det var ingen advarsler der om at jeg ikke måtte forandre to av byene til to andre byer i steden for. Skiftet ut to av destinasjonene med deler av Kiev og en by i Argentina. Uansett, - det burde komme en beskjed snart. 

Forundrer meg ikke om de har noen automatiske greier hos Facebook som  ener at dette er mistenkelig. 

Men hvorfor gidder du egentlig å bruke penger på noe slikt?? 

Åtti kroner er vel ikke all verdens, men likevel...  

Anonymkode: 04cc4...ff1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Synes det er bra facebook reduserer spamming av blogger og streamer. 

Anonymkode: 89a9d...6d8

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes det er bra facebook reduserer spamming av blogger og streamer. 

Anonymkode: 89a9d...6d8

Der er jeg faktisk, enig med deg, men nå er det slik at de tilbyr et verktøy, som de anbefaler alle som har en personlig bloggside eller en bedrift å bruke og jeg testet det. 

Man får ikke akkurat promotert innlegget sitt til mange millioner, for 8 kroner dagen i ti dager. 

AnonymBruker
Skrevet (endret)

(...)

Når det er sagt: Jeg vet ikke hvorfor Facebook har blokkert bloggen din. Det kan være mange grunner, så jeg ville spurt f.eks i FB-gruppa Stort og smått om sosiale medier i Norge. Der er det eksperter som kanskje har vært ute for lignende før. Mine nettsider har aldri blitt blokkert, så har dessverre ikke erfaring med det. 

Anonymkode: a9fbf...9d1

Ryddet for avsporinger. Edie, adm.

Endret av Edie
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Klikka på en av linkene om en musikk test og måtte restarte hele pc'en pga. popups. To store tommler ned.

Anonymkode: 5eef3...eb3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Klikka på en av linkene om en musikk test og måtte restarte hele pc'en pga. popups. To store tommler ned.

Merkelig, jeg fikk ikke en eneste popup, selv. Veldig rart! 

AnonymBruker
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå prøvde jeg å trykke på den inne på siden og fikk en sånn irriterende popup selv. Bra du sa fra, ellers hadde jeg levd i god tro fortsatt.  :) Det skjer ikke på siden, til linken eller på Facebook linken. - Bør nok lese mer om dette. 

AnonymBruker
Skrevet

..og nå fikk jeg ikke det, hverken i chrome, Edge eller Mozilla, eller på IPad, mobil eller data. 

Broren min fikk det heller ikke. 

.Noe å forske på..

AnonymBruker
Skrevet

Nå dukket det opp « lesere» fra byene jeg fremmet innlegg i, for folk med noen utvalgte interesser. Kanskje det har skjedd noe? 

Skrevet

Ryddet for avsporinger.

Edie, adm.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...