Gå til innhold

Folk som svarer kort


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tenker du på meldinger, mail eller når du snakker med dem?

Om det er meldinger og til dels mail, så ville du fort blitt irritert på meg. Jeg orker ikke legge ut i det vide og brede om hvordan dagen har vært på en melding. Sier jeg at den har vært fin, så har den det. Føler ikke for å fortelle om hvorfor den har vært fin. Har mye annet å finne på, enn å sitte og taste på en telefon. Det samme gjelder til dels på mail.

Snakker du derimot til meg, vil du nok få litt mer utfyllende svar.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenker at de ikke er i prate-humør, og ta tar jeg hintet og holder kjeft. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen er bare generelt ikke glad i å sitte skrive lange meldinger, og foretrekker muntlig kommunikasjon. 

Samtidig tenker jeg at dersom du har så mye kommunikasjon med personen at du vet at personen ikke er stresset, ikke har det litt kjipt, ikke er opptatt, ikke er sliten eller noe slikt, så har du jo veldig god kommunikasjon. Og om du kjenner personen så godt at du vet at du skriver til personen når den ikke har noe å gjøre, så kjenner du vel personen også godt nok til å spørre hvorfor den svarer kort? 



 

Anonymkode: 0a09d...a3e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.5.2019 den 21.34, AnonymBruker skrev:

Men hvis personen ikke er opptatt, eller lei seg eller noe annet. Personen svarer kort uansett. Omså man legger frem noe personlig eller om man spør hvordan dagen har vært. 

Å svare kort når man er stressa eller lei seg el. tenker jeg er normalt. 

TS 

Anonymkode: 19f9d...d25

Hvis du snakker om på melding og ikke ansikt til ansikt, ville jeg rett og slett tenkt at melding ikke er den rette kanalen for annet enn korte beskjeder for denne personen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

1 time siden, Kontorotta skrev:

Tenker du på meldinger, mail eller når du snakker med dem?

Om det er meldinger og til dels mail, så ville du fort blitt irritert på meg. Jeg orker ikke legge ut i det vide og brede om hvordan dagen har vært på en melding. Sier jeg at den har vært fin, så har den det. Føler ikke for å fortelle om hvorfor den har vært fin. Har mye annet å finne på, enn å sitte og taste på en telefon. Det samme gjelder til dels på mail.

Snakker du derimot til meg, vil du nok få litt mer utfyllende svar.

I alle typer kommunikasjon. 

Anonymkode: 19f9d...d25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen er bare generelt ikke glad i å sitte skrive lange meldinger, og foretrekker muntlig kommunikasjon. 

Samtidig tenker jeg at dersom du har så mye kommunikasjon med personen at du vet at personen ikke er stresset, ikke har det litt kjipt, ikke er opptatt, ikke er sliten eller noe slikt, så har du jo veldig god kommunikasjon. Og om du kjenner personen så godt at du vet at du skriver til personen når den ikke har noe å gjøre, så kjenner du vel personen også godt nok til å spørre hvorfor den svarer kort? 



 

Anonymkode: 0a09d...a3e

Har spurt 😊 men får ikke noe vettug svar. 

TS 

Anonymkode: 19f9d...d25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Og det liksom MÅ være ett eller annet som er "feil" med denne personenbare fordi man ikke legger ut i det vide og det brede ved enhver anledning??                                     

Anonymkode: 30f3d...dab

Ikke nødvendigvis feil med personen, kan være noe med meg også. Jeg snakker her om en venn som sier at jeg er den nærmeste vennen, noe jeg ikke helt klarer å forstå. Ellers er personen sosial og har mange andre venner. 

TS 

Anonymkode: 19f9d...d25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, MortenMinstelønn skrev:

Kanskje personen har krampe eller henger fra et stup. Da synes jeg et kort "OK," er imponerende.

Det er jeg helt enig i 😉 

TS

Anonymkode: 19f9d...d25

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

I alle typer kommunikasjon. 

Anonymkode: 19f9d...d25

Noen er bare ikke snakkesalige. Være seg skriftlig eller muntlig. Om du ikke opplever at denne personen er en person som åpner seg opp og snakker av hjertets lyst til andre, får du bare slå deg til ro med at sånn er denne personen. Sånn den liker å være. Så får du heller ta et valg i forhold til hvor mye du vil involvere deg i forholdet. (være seg familie, venner, kolleger, kjæreste.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke skrive en bibel heller da 😂

Anonymkode: 9feb9...756

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trenger ikke skrive en bibel heller da 😂

Anonymkode: 9feb9...756

Nei, det hadde vært slitsomt. Men det er jo det rake motsatte 😊

Jeg har nemlig en venninne som kun prater når hun har noe hun vil fortelle, gjerne overflatiske ting. Hun er engasjert i starten, men etter en halv time/times tid (etter hun har fått tømt seg) så svarer hun oss bare kort eller lar vær å svare. Jeg føler litt på det at hun ikke er interessert eller prøver å herse med meg. Eller så er det noe riv ruskene galt med meg. 

TS 

Anonymkode: 19f9d...d25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det hadde vært slitsomt. Men det er jo det rake motsatte 😊

Jeg har nemlig en venninne som kun prater når hun har noe hun vil fortelle, gjerne overflatiske ting. Hun er engasjert i starten, men etter en halv time/times tid (etter hun har fått tømt seg) så svarer hun oss bare kort eller lar vær å svare. Jeg føler litt på det at hun ikke er interessert eller prøver å herse med meg. Eller så er det noe riv ruskene galt med meg. 

TS 

Anonymkode: 19f9d...d25

Du sier 'svarer oss', så det er ikke bare du som får den behandlingen. Kan godt hende hun skravlevenninnen du nevnte som er den sosialt rare av dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, Gent82 skrev:

Du sier 'svarer oss', så det er ikke bare du som får den behandlingen. Kan godt hende hun skravlevenninnen du nevnte som er den sosialt rare av dere.

Stemmer, det er meg og 2 til. Men vennskapet vårt har vært "nærere" i følge henne. Hun er litt herskete og nedlatende når hun prater........man kan liksom ikke motsi henne og kommer ofte med stikkere. Men jeg kan være litt sosialt klønete og usikker, men føler ikke noe behov å heve meg over andre. Prøver å være hyggelig å imøtekommende mot andre 😊

Anonymkode: 19f9d...d25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...