Hilde Skrevet 24. april 2005 #1 Skrevet 24. april 2005 Ja, høres ekkelt ut ja. Etter en høst/vinter med bihulebetennelse og forkjølelse om hverandre har jeg fått ganske "slitne" slimhinner. Det danner seg sårskorper som detter av når jeg snyter meg, og det blir blod og gørr som igjen blir til sårskorper. Noen som har tips til hvordan jeg kan få det til å leges, rent bortsett fra å slutte å snyte meg, for jeg blir gaaal av å være tett, og da må jeg bare. Men nå er jeg så sår at jeg blør neseblod både titt og ofte, så noe må gjøres.
Mrs. K Skrevet 24. april 2005 #2 Skrevet 24. april 2005 På apoteket kan du kjøpe "Nozoil" som er en olje på sprayflaske. Prøv den. Sår nese er noe herk! Hilsen Trille
Gjest Anonymous Skrevet 25. april 2005 #3 Skrevet 25. april 2005 Ikke helt for det samme kanskje, men her er mitt tips for den som er så forkjølet og har pusset nesa sår (både utenpå og inni) Fukt Q-tips med vann om kvelden, og vask forsiktig/bløt opp hele skorpesårområdet inne i nesa. Hold gjerne på så lenge at skorpene bløtes opp, men NB hvis du risikerer ny blødning stopp heller litt før. (Rundt nesa på utsiden vasker man bare vanlig med litt sepevann, og skyller.) Tørk forsiktig (nye Q-tips f.eks.) Ha på en sårsalve som kan brukes i nesa (Jeg bruker Pyrisept) på Q-tips, og smør forsiktig innvendig i nesa. Dette gjør jeg på innsiden av nesevingene og nesetippen, ikke langt opp i bihulene da selvsagt!) Jeg smører også et tynt lag på utsiden av nesa der jeg er sår. Om natta snyter man seg ikke så mye som om dagen, så huden får litt hvile og lindring. Dette har helt reddet såre forkjølelsesøkter hos meg.
MiniMjau Skrevet 25. april 2005 #4 Skrevet 25. april 2005 Jeg har kjøpt sånn nesehorn på apoteket og jeg skyller med saltvann så ofte jeg kan! morgen og kveld og kanskje flere ganger også hvis jeg rekker det. Da har sårene grodd, og skorpene forsvunnet. I tillegg så "skyller" du ut grums og lignende fra bihulene.
Gjest Formosiss Skrevet 25. april 2005 #5 Skrevet 25. april 2005 Ikke bruk nesespray eller saltvann dersom slimhinnene dine er sliten og du har sårskorper - disse løsner jo skorpene - og vips, du blør mer. Det du -kan- gjøre er å gurgle saltvann i stedet, da tar du det innenfra.
Gjest Madeline Skrevet 25. april 2005 #7 Skrevet 25. april 2005 Jeg vil også anbefale nesehornet. Det bruker jeg rett som det er og hjelper godt på såre slimhinner.
AnonymBruker Skrevet 30. november 2014 #8 Skrevet 30. november 2014 Noen fler tips? Vet at det er en gammel tråd, men den er fortsatt aktuell og tråden inneholdt mange gode tips. Derfor bumper jeg denne. Håper det går greit Anonymous poster hash: b7aef...a16
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå