Gå til innhold

Upresis måling av puls på Fitbit Charge 3?


Mehr

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt min Charge 3 siden den kom ut. Under trening hender det at den slutter å måle puls. Nå mistenker jeg også at den måler feil. 

På onsdag hadde jeg en utrolig god treningsøkt. Følte jeg selv. Jeg pushet meg hardt i ca. 35 minutter. Det er snakk om høyintensitetstrening. Når jeg sjekket klokka etter endt økt, viste den bare 2 minutter peak og 3 minutter cardio. Jeg ble litt sjokkert, for jeg har ikke opplevd å ha så lav puls under en slik økt. Denne økten har jeg trent kanskje tre-fire ganger tidligere, og sist gang var en uke før onsdag. Da hadde jeg 8 minutter peak og 17 minutter cardio. Forskjellen er med andre ord ganske stor! 

Jeg vet jeg ikke skal henge meg altfor mye opp i dette, men jeg syns det er rart likevel. Det er nesten som jeg tror klokken slurver, men jeg har ikke opplevd at den har målt puls feil tidligere. Når jeg har sett resultatet etter endt økt har jeg alltid tenkt at det der stemmer nok godt med tanke på hvor sliten jeg ble/hvor mye jeg pushet meg. 

Jeg postet dette i en annen tråd her inne også, og da var det noen som kommenterte at jeg kanskje var blitt i bedre i form. Men på en uke tenker jeg det er veldig urealistisk? I dag hadde jeg en økt som var lettere enn den jeg gjorde på onsdag, og pulsen peaket til 10 minutter, faktisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...