Gå til innhold

'babyshopping' i Danmark


Yuumi

Anbefalte innlegg

Må bare først si at det er helt bak mål å kalle det babyshopping. 

Så over til det jeg lurte på. I flere og flere tråder så ser jeg det blir diskutert og anbefalt. Er det virkelig så mange damer som vil ha barn alene?  Er det mange av dere alenemødre her på KG som har vært der? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I de tilfellene jeg har lest om det her på KG, er når kvinnen er 35+ og nettopp dumpet av mannen sin. Typisk tilfelle jeg leser er at kvinnen er i slutten av tredveårene, og mannen hennes "bare vil vente litt til med barn", eller at han plutselig ikke vil ha barn likevel, eller at han dumper henne ut av det blå. Fellesnevneren er at de har blitt lurt eller sveket av en livspartner som tidligere var med på å få barn, og nå har veldig dårlig tid mtp. den biologiske klokka.

Fåtallet av kvinner vil bli alenemødre, og enda færre igjen vil gå gjennom den psykiske, økonomiske og fysiske belastningen det er å dra til et annet land for å bli kunstig befruktet. Det er siste utvei om barneønsket er høyt nok.

Jeg er enig i at "babyshopping" er et skikkelig ekkelt ord og jeg bruker det aldri selv.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var evig singel til jeg var 33. Ettersom årene gikk uten at jeg var i nærheten av et forhold, tenkte jeg en del på hva jeg skulle gjøre om jeg ikke møtte noen og eggene mine begynte å nærme seg utløpsdato.

Jeg tenkte at om jeg bikket 35, uten å være i et forhold, skulle jeg vurdere Danmark. 

Ikke fordi jeg ville bli alenemor, men fordi ønsket om barn var så sterkt, og jeg ikke ville risikere å bli for gammel til å få barn.

Jeg er ufattelig glad for at jeg slapp ta det valget... jeg traff heldigvis drømmemannen da jeg var 33, og vi fikk barn sammen tre år etter.

Det var beintøft, mye tøffere enn jeg hadde sett for meg... klistremerkebaby, gulpebaby, ammeproblemer, søvnproblemer.. og jeg er så uendelig glad jeg ikke var alene om det. Og så uendelig glad for at barnet mitt har en pappa. 

Jeg tror det er svært få som eksplisitt ønsker å bli alenemor, som i at de heller vil få barn alene enn i et forhold. 

Det er nok flest som meg, som ser det som eneste alternativ når de er singel, og tiden er i ferd med å løpe ut.

Anonymkode: 4449d...54c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er relativt vanlig å dra på babyshopping til Danmark. Kjenner ihvertfall 5 stk som har gjort det det siste året.

Anonymkode: 4b44f...471

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var evig singel til jeg var 33. Ettersom årene gikk uten at jeg var i nærheten av et forhold, tenkte jeg en del på hva jeg skulle gjøre om jeg ikke møtte noen og eggene mine begynte å nærme seg utløpsdato.

Jeg tenkte at om jeg bikket 35, uten å være i et forhold, skulle jeg vurdere Danmark. 

Ikke fordi jeg ville bli alenemor, men fordi ønsket om barn var så sterkt, og jeg ikke ville risikere å bli for gammel til å få barn.

Jeg er ufattelig glad for at jeg slapp ta det valget... jeg traff heldigvis drømmemannen da jeg var 33, og vi fikk barn sammen tre år etter.

Det var beintøft, mye tøffere enn jeg hadde sett for meg... klistremerkebaby, gulpebaby, ammeproblemer, søvnproblemer.. og jeg er så uendelig glad jeg ikke var alene om det. Og så uendelig glad for at barnet mitt har en pappa. 

Jeg tror det er svært få som eksplisitt ønsker å bli alenemor, som i at de heller vil få barn alene enn i et forhold. 

Det er nok flest som meg, som ser det som eneste alternativ når de er singel, og tiden er i ferd med å løpe ut.

Anonymkode: 4449d...54c

Men at barnet ikke kjenner sitt biologiske opphav, driter du i? Makan til egoisme... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, mannor skrev:

Men at barnet ikke kjenner sitt biologiske opphav, driter du i? Makan til egoisme... 

 

Leste du i det hele tatt hva hun skrev?🙄 Hun skriver at hun er utrolig glad hun fant kjærligheten og at hennes barn har pappaen i livet sitt. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, mannor said:

Men at barnet ikke kjenner sitt biologiske opphav, driter du i? Makan til egoisme... 

En kan ha åpen donor da

Anonymkode: 2fdb2...94a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner bare ei som har vært på en såkalt "babyshopping" i Danmark. Hun var da 23 og ønsket å være alenemor og slippe å dele barnet med en far.

Anonymkode: 207c1...bd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, DavinaWin skrev:

 

Leste du i det hele tatt hva hun skrev?🙄 Hun skriver at hun er utrolig glad hun fant kjærligheten og at hennes barn har pappaen i livet sitt. 

Ja, men hun sier jo at hvis hun ikke hadde funnet kjærligheten, hadde hun reist til Danmark. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, mannor skrev:

Ja, men hun sier jo at hvis hun ikke hadde funnet kjærligheten, hadde hun reist til Danmark. 

 

Det var noe hun tenkte den gang, ja, i desperasjon. Ikke dermed sagt at hun hadde gjennomført. Jeg vet jo selvfølgelig ikke, men tenker det er sånt som er lett å tenke om man får panikk for at det skal bli for sent, men som man ikke gjennomfører når alt kommer til alt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, DavinaWin skrev:

 

Det var noe hun tenkte den gang, ja, i desperasjon. Ikke dermed sagt at hun hadde gjennomført. Jeg vet jo selvfølgelig ikke, men tenker det er sånt som er lett å tenke om man får panikk for at det skal bli for sent, men som man ikke gjennomfører når alt kommer til alt.

Mulig mulig.... likevel mange som gjør det da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, mannor skrev:

Men at barnet ikke kjenner sitt biologiske opphav, driter du i? Makan til egoisme... 

Det finnes da eksempler i tusenvis som er verre enn å bli alenemor med hjelp fra Danmark. 

Hva med de som blir gravide etter ons, og ikke veit hvem faren er? Her kommer også barnet til å vokse opp uten å vite hvem faren er, og det er vel «lettere» for et barn/ungdom å godta at «mamma hadde SÅ lyst til å bli mammaen din at hun fikk hjelp til det på en klinikk i Danmark», enn å si «mammaen din veit ikke hvem pappaen din er så derfor har vi ikke noe kontakt med han». 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, lalaB skrev:

Det finnes da eksempler i tusenvis som er verre enn å bli alenemor med hjelp fra Danmark. 

Hva med de som blir gravide etter ons, og ikke veit hvem faren er? Her kommer også barnet til å vokse opp uten å vite hvem faren er, og det er vel «lettere» for et barn/ungdom å godta at «mamma hadde SÅ lyst til å bli mammaen din at hun fikk hjelp til det på en klinikk i Danmark», enn å si «mammaen din veit ikke hvem pappaen din er så derfor har vi ikke noe kontakt med han». 

Ja, det er verre, men det gjør ikke banyshopping i Danmark til noe bra for det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, lalaB skrev:

Det finnes da eksempler i tusenvis som er verre enn å bli alenemor med hjelp fra Danmark. 

Hva med de som blir gravide etter ons, og ikke veit hvem faren er? Her kommer også barnet til å vokse opp uten å vite hvem faren er, og det er vel «lettere» for et barn/ungdom å godta at «mamma hadde SÅ lyst til å bli mammaen din at hun fikk hjelp til det på en klinikk i Danmark», enn å si «mammaen din veit ikke hvem pappaen din er så derfor har vi ikke noe kontakt med han». 

Hun jeg kjenner som dro til Danmark lar de fleste tro at barnet er et resultat fra ons og at det ble avtalt mellom henne og faren at det var best om hun hadde ansvaret alene og at faren ikke skulle/ville ha noe med barnet å gjøre. Hun har enda ikke bestemt seg for om dette blir versjonen hun vil fortelle til barnet når det er stort nok.

Anonymkode: 207c1...bd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun jeg kjenner som dro til Danmark lar de fleste tro at barnet er et resultat fra ons og at det ble avtalt mellom henne og faren at det var best om hun hadde ansvaret alene og at faren ikke skulle/ville ha noe med barnet å gjøre. Hun har enda ikke bestemt seg for om dette blir versjonen hun vil fortelle til barnet når det er stort nok.

Anonymkode: 207c1...bd8

Jeg skjønner ikke at folk vurderer å ikke fortelle sannheten til sitt eget barn. Den viktigste personen de har i sitt liv. Jeg hadde ikke klart å leve med meg selv hvis jeg hadde servert barnet mitt en løgn om h*n egentlige opphav.

Anonymkode: 4b44f...471

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...