Gå til innhold

må jeg gi gave til gravid vennine? vanlig?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

venninne jeg ikke har møtt på et par år, men sporadisk kontakt på tlf er i et dårlig forhold (han drikker) og jeg er ikke glad for at hun er gravid. føles falskt å feire det og syns ærlig talt det var feil av henne å ikke ta abort. det sier jeg selvfølgelig ikke og kommer jo til å være der for henne når hun blir mamma. vi skal møtes om noen uker. hun er et par mnd på vei. skal jeg gi gave? hvordan skal jeg være/si?

Anonymkode: 03499...31b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke vanlig å gi gave når noen er gravide, bortsett fra om du skal i babyshower. Men det er vanlig å ta med barselgave når du møter babyen første gang. Evt sende i posten noen uker etter fødsel, om dere ikke møtes så ofte. 

Du skal ikke si noe om dine meninger, bortsett fra å vise henne at du er der for henne. 

Endret av solmåneogstjerner
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke vanlig å gi gave til venninner som er gravide, heldigvis. 

Anonymkode: 079ea...5f3

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vent til barnet er født du, er mye som kan skje enda

Anonymkode: c9a52...d12

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke spesielt vanlig å gi gave til noen når de blir gravide eller annonserer graviditeten, så det kan du trygt la være. 

Det vanlige er vel å gi gave på babyshower og/eller som barselsgave når barnet er født -  jeg mener at en av delene holder altså. Men det synes jeg du skal gi. Du sier jo også at du vil stille opp når barnet er født, så da er det jo naturlig å gi en liten oppmerksomhet. Uansett hva du måtte mene om pappaen til barnet er jo et nytt liv verdt å feire!

Anonymkode: 68a0b...46a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel ikke spesielt vanlig å gi gave til noen når de blir gravide eller annonserer graviditeten, så det kan du trygt la være. 

Det vanlige er vel å gi gave på babyshower og/eller som barselsgave når barnet er født -  jeg mener at en av delene holder altså. Men det synes jeg du skal gi. Du sier jo også at du vil stille opp når barnet er født, så da er det jo naturlig å gi en liten oppmerksomhet. Uansett hva du måtte mene om pappaen til barnet er jo et nytt liv verdt å feire!

Anonymkode: 68a0b...46a

Det er jeg ikke enig i at det alltid er. Hva slags fremtid har dette barnet i vente med et så ustabilt grunnlag...

Anonymkode: 03499...31b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil også legge til at han er slem med mor. skjeller henne ut og kaller henne fæle ting. hun er redd for ham.

Anonymkode: 03499...31b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om hun ikke går fra han burde det sendes bekymringsmelding til barnevernet

Anonymkode: af4cd...8a3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om hun ikke går fra han burde det sendes bekymringsmelding til barnevernet

Anonymkode: af4cd...8a3

Enig. Det er vel den beste barselgaven du kan gi egentlig... 

Anonymkode: 57586...f45

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.5.2019 den 19.30, AnonymBruker skrev:

venninne jeg ikke har møtt på et par år, men sporadisk kontakt på tlf er i et dårlig forhold (han drikker) og jeg er ikke glad for at hun er gravid. føles falskt å feire det og syns ærlig talt det var feil av henne å ikke ta abort. det sier jeg selvfølgelig ikke og kommer jo til å være der for henne når hun blir mamma. vi skal møtes om noen uker. hun er et par mnd på vei. skal jeg gi gave? hvordan skal jeg være/si?

Anonymkode: 03499...31b

Du har ikke hatt mye kontakt med henne de siste par årene: Niks, du trenger ikke å gi noe gave.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...