MortenMinstelønn Skrevet 8. mai 2019 Forfatter #21 Skrevet 8. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Bortsett fra at alt er bedre rundt Middelhavet enn i Norge da Det er det jo ikke. På tide å innrømme at jeg er halvt italiensk..🙄 Norge har så mye å by på. Italienere er så mange i Oslo om sommeren. Og trolig i resten av landet. Oslo er nok bare en landingsplass. Italienere generelt ser nesten litt eksotisk på Norge. I større grad enn Sverige og Danmark. Vi er "votten." De er "støvelen." 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #22 Skrevet 8. mai 2019 Peppes Pizza har tapt seg enormt med årene. Det virker som de har forandret oppskrift totalt. Råvarene er forandret, krydder er ikke tilstedeværende lenger, den ekte skinken de brukte er byttet ut med "pappskinke" som er totalt smakløs. Pizzasausen er også annerledes. På 70 tallet solgte de kjempegod pizza. Nå, not so much. Kjøper ikke Peppes lenger. De finnes såmange andre som har mye bedre pizza. Anonymkode: a6ec9...06e 3
Hellian Skrevet 8. mai 2019 #23 Skrevet 8. mai 2019 Syntes det var godt med pizza på peppes på nittitallet husker jeg. Nå syns jeg det er smakløst og trist. Vet ikke om det er smaken min som har forandret seg, eller om dem rett og slett lager dårligere pizza. Er det samme med alle de andre kjedene, ikke no godt. Eneste stedet jeg kjøper pizza nå, er på en lokal, uavhengig restaurang. Dem har kjempegod saftig pizza med masse topping. 3
MortenMinstelønn Skrevet 9. mai 2019 Forfatter #24 Skrevet 9. mai 2019 10 timer siden, Hellian skrev: Eneste stedet jeg kjøper pizza nå, er på en lokal, uavhengig restaurang. Dem har kjempegod saftig pizza med masse topping. Lurer på om noe av oppskriften ligger der. Droppe store kjeder som leverer på samlebånd. Det er mindre av det i Italia. For mye av det i Norge og USA. 1
Nightcrawler00 Skrevet 9. mai 2019 #25 Skrevet 9. mai 2019 Jeg tror Peppes' vedvarende popularitet handler vel så mye om minner, tradisjon og assosiasjoner som smak. Jeg liker å gå på både Dolly og Peppes, men den beste pizzaen jeg har smakt fikk jeg selvfølgelig i Italia forrige sommer. Den italienske og den amerikanske pizzaen er egentlig ikke åpen for sammenligning - det er forskjellige verdener. Italierne er stolte av pizzaen sin, med rette. Det blir litt som med Mc Donald's. Hvem tør å påstå at de lager en bra burger der... Sammenlignet med hjemmebakt brioche, selvkvernet kjøtt medium grillet over trekull med deilig tilbehør av gode råvarer, smaker alt fra Mc Donald's helt forferdelig. Som på Peppes, er det ingen matglede eller -kunnskap på kjøkkenet der. Likevel drar vi dit også. Av og til tror jeg det handler mest om barndomsminner, jeg har i hvert fall kommet frem til at det er derfor jeg fortsatt drar dit i blant. 1
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2019 #26 Skrevet 18. mai 2019 Pizza er pizza! Så lenge den har masse Pepperoni, så er i alle fall jeg godt fornøyd. Anonymkode: b6031...611
Gjest PaN Skrevet 18. mai 2019 #27 Skrevet 18. mai 2019 Peppes er amerikansk spaghetti er italiensk og burgeren er tysk
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #29 Skrevet 2. mai 2020 Det er èn ting om du liker italiensk pizza eller amerikansk pizza... men de som liker ananas på pizza burde virkelig henrettes ASAP. Anonymkode: b1521...3a5
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #30 Skrevet 2. mai 2020 På 8.5.2019 den 20.41, MortenMinstelønn skrev: .. noensinne vært i Italia? Det er en egen greie de driver med på Peppes. Det kan være de har noe på gang. Og det kan være at mange liker det. Men det har ingenting med pizza å gjøre. Var der i dag pga jobblunsj. For et jævla makkverk. Italiensk pizza er luftig og med smak av oliven, god ost, ekstremt god ost og en tynn bunn slik at man kan virkelig kjenne alle smakene. Peppes er en brent tjukk deig. Hva mener dere? Nei vi har knapt nok vært ute av døra og tar til takke med hva som helst. Anonymkode: 9e383...f09
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #31 Skrevet 2. mai 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er èn ting om du liker italiensk pizza eller amerikansk pizza... men de som liker ananas på pizza burde virkelig henrettes ASAP. Anonymkode: b1521...3a5 Hawaipizza er legendarisk! Anonymkode: 9e383...f09 1
K.B. Skrevet 2. mai 2020 #32 Skrevet 2. mai 2020 På 8.5.2019 den 20.41, MortenMinstelønn skrev: .. noensinne vært i Italia? Det er en egen greie de driver med på Peppes. Det kan være de har noe på gang. Og det kan være at mange liker det. Men det har ingenting med pizza å gjøre. Var der i dag pga jobblunsj. For et jævla makkverk. Italiensk pizza er luftig og med smak av oliven, god ost, ekstremt god ost og en tynn bunn slik at man kan virkelig kjenne alle smakene. Peppes er en brent tjukk deig. Hva mener dere? Spesielt sausen til Peppes er helt grusom, hva har de egentlig oppi der? Jeg er veldig glad i salt i maten, men etter en Peppes pizza er jeg tørst som en hest.
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #33 Skrevet 2. mai 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er èn ting om du liker italiensk pizza eller amerikansk pizza... men de som liker ananas på pizza burde virkelig henrettes ASAP. Anonymkode: b1521...3a5 Dette er en ting jeg virkelig ikke skjønner, hvorfor så mange mennesker som ikke liker ananas på pizza har så ekstremt mye i mot de som liker det. Jeg liker Peppes pizza, men noe har skjedd, den har tapt seg. Men jeg liker også italiensk pizza. Dette er to ganske forskjellige retter selv om idéen er lik, så jeg føler det blir feil å sammenligne. Anonymkode: 1c2c7...997 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå