Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dersom jeg hadde begynt å ta planken 1 min * 4 hver dag. Ville det gitt noe effekt på 3 mnd f.eks? Noen som vet? 

Anonymkode: ea970...50c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Slutte å spørre, og begynne å gjøre, vil i det minste gjøre deg mindre irriterende for dine omgivelser!

Anonymkode: 2aad3...3d6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Effekt på hva?

Anonymkode: cfecd...442

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Siden du spør, så er dette bare tanketrøyte for deg. Du kommer aldri til å se noen effekt, for du kommer aldri til å starte. Hadde du ment alvor hadde du allerede hatt six-pack nå.

Anonymkode: 99479...ade

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Siden du spør, så er dette bare tanketrøyte for deg. Du kommer aldri til å se noen effekt, for du kommer aldri til å starte. Hadde du ment alvor hadde du allerede hatt six-pack nå.

Anonymkode: 99479...ade

Nei, er ikke det. Vil begynne. 

Men lurer allikevel på om det har noe for seg? Kan vel ikke bli være. 

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men lurer allikevel på om det har noe for seg? Kan vel ikke bli være. 

Hva er det du ønsker å oppnå? Det er ingen her som vet hvilken effekt du snakker om. 

Anonymkode: 4ddf4...61c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det du ønsker å oppnå? Det er ingen her som vet hvilken effekt du snakker om. 

Ønsker en strammere mage. Går ikke planken på mage? 

AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker said:

Både ja og nei. Prøv sit ups, crunches eller lignende i stedet.

Skrevet

Planken er supert for kjernemuskulaturen. Det var ikke før jeg begynte å trene pilates - hvor man trener kjernen helt sykt mye - at jeg så effekten av sit-ups. Så ja, jeg vil si det har en effekt. Hvor stor den er kan diskuteres om du ikke gjør noe annet i tillegg, samt hvor mye du spiser. Du får ihvertfall en sterk kjerne, og det er alltid et pluss. :nigo: 

AnonymBruker
Skrevet

Du får sterkere kjernemuskulatur, men du vil ikke få noen synlig sixpack eller gå ned i vekt utelukkende på grunn av planken fire ganger om dagen

Anonymkode: 103f3...dec

• Liker 5
Skrevet

Det er en øvelse som kan gi sterkere kjernemuskulatur, men skal du se magemusklene dine må du ha lav nok fettprosent. 

AnonymBruker
Skrevet

Du kommer ikke til å se ut som Funkygine, men du vil nok få resultater i form av styrket kjernemuskulatur. 

For å få strammere mage må du ned i fettprosent, som @druesier.

Anonymkode: ccfe4...a20

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

AnonymBruker
Skrevet

Takker for svar. Må begynne med noe for å få et bedre mageområdet. 

Så gjerne både det og situps kunne gitt litt resultat. 

Trener styrke 1-2 ganger i uken, men lite resultat på mage så tenkte å øke det området til hver dag. Det blir ikke for ofte? 

AnonymBruker
Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker said:

Takker for svar. Må begynne med noe for å få et bedre mageområdet. 

Så gjerne både det og situps kunne gitt litt resultat. 

Trener styrke 1-2 ganger i uken, men lite resultat på mage så tenkte å øke det området til hver dag. Det blir ikke for ofte? 

Tror heller du skal bytte ut øvelsene du gjør i stedet for å gjøre de hver dag. Når øvelsen funker så vil du ikke orke å gjøre det hver dag, jeg gjør iaf ikke det. Jeg synes den øvelsen som ligner på situps hvor man også løfter beina brenner mye mer enn situps. Hadde aldri orket å gjøre det mer en annahver dag. Kjenner gårsdagens økt i magemusklene i dag. Dessuten trenger musklene å restituere.

Få deg en treningsveiledningstime du.

AnonymBruker
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

4 min trening hver dag er jo ikke mye. Ville lagt til nok øvelser til å gjøre en 20 min økt. Minimum. Planke, situps, reverse situps, situps på skrå, bicycle crunches og lagt til noe kardio for å forbrenne fett. Minst. 

Anonymkode: 4a6a9...802

AnonymBruker
Skrevet

Planken er en grei nybegynnerøvelse for å styrke kjernemusklatur, men det finnes langt bedre øvelser for å styrke kroppen sånn sett. Baseøvelser som markløft, knebøy, hip thrust og pull ups er kjempe bra for å styrke kjernemusklatur, samtidig som du trener hele kroppen og store muskelgrupper. Dessuten  må du spise riktig for å få ordentlig resultat, samt nok søvn og restitusjon. Stress er også en faktor, med tanke på at stress utløser kortisol i kroppen.

En annen variant er "kofferthold". Du tar en kettlebell (relativt tung, nok til at du føler det er utfordrende), også holder du den i en hånd mens du står oppreist. Kroppen vil prøve å stabilisere seg. Hold 20 - 30 sekunder på hver side i 3 - 4 minutter :) 

Ellers skader det jo ikke å ta planken, men kroppen din vil etterhvert bli vandt til øvelsen, og du får nok ikke like mye progresjon som ved baseøvelser.

Anonymkode: 80071...a00

Gjest WhisperingWind
Skrevet

Fantastisk for kjernemuskulaturen. Vil du ha fastere mage må fettprosenten ned.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...