AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #1 Skrevet 8. mai 2019 Sett den? Hva synes du? Terningkast? Jeg synes den ga altfor lite innblikk i personen Bundy, og viste ikke et eneste drap. Ja, jeg er kanskje litt grotesk, haha. Følte den var altfor overfladisk og noen partier spolte jeg over fordi jeg kjedet meg. Terningkast 2,5. Anonymkode: 19089...836 6
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #2 Skrevet 8. mai 2019 Jeg synes Zac gjorde en flott jobb og ligna på Ted. Det er jo en grense på hvor langt tid de har og hvor mye de kan skvise inn i en film. Hadde vært kjedelig om den varte i 3 timer, men enig i at det var for lite om drapene han begikk. Så bare litt på slutten. Men Ted var en EKSPERT på å manipulere og sjarmere kvinner. De falt som fluer, så litt dumt vi ikke så mye av det. Hvordan han klarte å lokke kvinner inn i bilen f.eks. Han var cocky og overbevist han ville bli frikjent. Hun som spiller Carol Ann var prikk lik! Skulle ønske det var litt mindre om det i retten og mer hva som skjedde da han gikk fri. Har sett en dokumentar om han på YouTube, og han var en syk jævel! Men litt skuffet, så får terningkast 3/4 Anonymkode: 4d695...ce7 11
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #4 Skrevet 8. mai 2019 The TED Bundy tapes var mye mye bedre!! Sett denne? Filmatisering blir noe helt annet en virkelige klipp og intervjuer. Anonymkode: 8bab6...5b2 10
MortenMinstelønn Skrevet 8. mai 2019 #5 Skrevet 8. mai 2019 Synes den var bra. Original vinkling. Men nå forventet jeg heller ingenting. Jeg klikket på den pga den spesielle tittelen og visste ikke at det dreide seg om Bundy før jeg så bilen. Terning 4. 1
Gjest hind Skrevet 8. mai 2019 #6 Skrevet 8. mai 2019 Vi ble kjempeskuffa. Kanskje ikke så rart at jeg ble det som har så mye bakgrunnskunnskap at jeg sikkert kunne skrevet master om Bundy og andre seriemordere, men mannen min syntes også den var blodfattig. Den er jo ingenting. Verken spennende, informativ, interessant eller noe annet. Det eneste positive jeg har å si om den er at Efron ligner litt. The Bundy Tapes var mye bedre.
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #7 Skrevet 8. mai 2019 Jeg syns den er bra. Forventet at den skulle være dårlig eller ha en morsom tone basert på den "komiske" traileren. Anonymkode: 88536...fb2 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #8 Skrevet 8. mai 2019 Kjedelig film. Føler vi ikke kom innpå verken Ted, kjæresten eller "kona". Alt ble så overfladisk når det kom til karakterene. Joda kjæresten begynte å drikke og hadde skyldfølelse, men det var det liksom. Føler filmen ble alt for overfladisk på alle punkter og fjernet mye av det som faktisk er spennende. Som drapene, metodene, hvordan han fikk tak i kvinnfolkene og hans oppførsel rundt det hele. Det ble også svært lite info rundt da han stakk av. Kan ikke beskrives annen enn veldig overfladisk film som krever at du har sett dokumentaren på forhånd for å henge med. For meg ble den for treg, kjedelig, overfladisk og veldig dårlig laget. Veldig lite spenning og dybde. Forstår ikke helt Liz' side i filmen, hva de prøvde å formidle. Føler jeg ikke helt følte hennes.. smerte? sorg? frykt? forvirring? aner ikke hva hun følte og tenkte fordi jeg har ikke lest boken (filmen er basert på en film skrevet av Liz) og filmen ble så vagt og overfladisk. Den fikk det til å fremstå som at hun fikk skyldfølelse for å ha tipset politiet om han, så derfor begynte hun å drikke. Det er jo egentlig jævlig irrelevant vinkling for min del, jeg er mer interessert i hvordan det er å være med en seriemorder, å støtte han i rettssaken, hvordan det var da hun innså at han var skyldig osv. Synd med tanke på at Zac Efron var ypperlig som Ted bundy. Både i utsende og væremåte og han spilte veldig bra. Føler de gikk glipp av en god sjanse til å faktisk lage en god film her, men de "blew it" for å si det mildt. Får nok en 3'er av meg, egentlig 2 men det blir litt strengt. Anonymkode: 4c699...17c 12
smalls Skrevet 8. mai 2019 #9 Skrevet 8. mai 2019 Men jeg litt forvirret av Liz. Ja, hun fikk skyldfølelse og sånn, men hadde litt problemer med å skjønne nøyaktig hennes følelser, men hadde kanskje trodd hun skulle være mer på hans side? Nei, jeg vet ikke helt. 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #10 Skrevet 8. mai 2019 Går det an å lage en film om Bundy? Trenger minst en tv-serie. Anonymkode: 4bd86...870 3
stenalina Skrevet 8. mai 2019 #11 Skrevet 8. mai 2019 Kjempedårlig, hadde jeg ikke sett dokumentaren fra før av så hadde jeg sikkert ikke skjønt hva det handla om nesten. Ble positivt overraska over Zack Efron forsåvidt. 6
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #12 Skrevet 8. mai 2019 Eyyy, så et glimt av min favorittskuespiller Jim Parsons ('Sheldon Cooper') i et videoklipp av Ted Bundy filmen på YouTube! Dere som har sett hele filmen, ser man mer av han i filmen eller var det bare litt fra rettsalen? Anonymkode: 74716...bd1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #13 Skrevet 8. mai 2019 Veldig overfladisk. Heldigvis har jeg sett Ted Bundy, the confessions tape. Hvis ikke hadde ikke denne filmen gitt noen mening føler jeg. Filmen heter Extremely wicked, shockingly evil and vile (dommerens uttalelse). Satt ikke igjen med det inntrykket da den var ferdig, for å si det sånn. Anonymkode: 425b9...2c4 3
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #14 Skrevet 8. mai 2019 Ble skuffet da jeg så den, og jeg hadde gledet meg til å se den. Anbefaler heller å se Ted bundy tapes på Netflix eller dokumentaren på youtube. Anonymkode: 619d2...33a 4
Minitroll Skrevet 8. mai 2019 #15 Skrevet 8. mai 2019 Er enig med mange over her. Jeg synes filmen var litt unødvendig og litt overfladisk i og med at det har blitt laget flere filmer tidligere. Kunne vært mye mer spennende i og med at Collins og Efron egentlig var gode i rollene sine. 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #16 Skrevet 8. mai 2019 4 timer siden, hind skrev: Vi ble kjempeskuffa. Kanskje ikke så rart at jeg ble det som har så mye bakgrunnskunnskap at jeg sikkert kunne skrevet master om Bundy og andre seriemordere, men mannen min syntes også den var blodfattig. Den er jo ingenting. Verken spennende, informativ, interessant eller noe annet. Det eneste positive jeg har å si om den er at Efron ligner litt. The Bundy Tapes var mye bedre. Bundy Tapes er jo en dokumentar - dette var en spillefilm. Min opplevelse var at de i filmen ønsket å få frem hans energi om hvordan han var, hva folk følte rundt han, settingen rundt media og jakten på han. I tillegg la de jo en del vekt på Liz og hennes ambivalens i forhold til heksejakten på Ted. Syntes poenget kom godt frem da de i filmen ventet til slutten med Vise at det var Liz selv som oppgav hans navn 😊 Slik jeg forstod filmen ønsket de som laget den å spille på seerens følelser. Anonymkode: f1451...84b 2
duplexx Skrevet 9. mai 2019 #17 Skrevet 9. mai 2019 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Eyyy, så et glimt av min favorittskuespiller Jim Parsons ('Sheldon Cooper') i et videoklipp av Ted Bundy filmen på YouTube! Dere som har sett hele filmen, ser man mer av han i filmen eller var det bare litt fra rettsalen? Anonymkode: 74716...bd1 Han vises vel bare i forbindelse med rettegangen mener jeg å huske.
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #18 Skrevet 10. mai 2019 På 8.5.2019 den 18.40, AnonymBruker skrev: The TED Bundy tapes var mye mye bedre!! Sett denne? Filmatisering blir noe helt annet en virkelige klipp og intervjuer. Anonymkode: 8bab6...5b2 Ja, enig!! Skulle egentlig ønske filmen hadde vært en serie. Da kunne de fått mye mer detaljer. Aka The Act. Men enig med andre her at Efron var veldig flink! Og hun som spiller Liz. En helt annen litt platonisk sak fra min side: jeg fatter ikke hvorfor Bundy blir omtalt som kjekk? Jeg ser det virkelig ikke. Efron derimot! Oh joy Synes heller ikke tittelen passet til filmen, som en annen her skriver. Hadde jeg ikke sett dokumentar-serien først hadde jeg ikke hatt snøring på hvor skrudd han var. Jo, også han dommeren. Han spøkte og tulla, lot Bundy få lov til ditt og datt, og det han sa til Bundy da han leste opp dommen: "Take care of yourself, young man. I say that to you sincerely; take care of yourself. It is an utter tragedy for this court to see such a total waste of humanity, I think, as I’ve experienced in this courtroom. You’re a bright young man. You’d have made a good lawyer and I would have loved to have you practice in front of me, but you went another way, partner. I don’t feel any animosity toward you. I want you to know that. Take care of yourself." Denne mannen har altså halshogd flere kvinner og denne dommeren kommer med denne tårevåte og empatiske beskjeden? Hvorfor? Er jeg for hard her? Jeg må si jeg stusset litt på dette. Anonymkode: 19089...836 4
Gjest Linaria Skrevet 10. mai 2019 #19 Skrevet 10. mai 2019 (endret) Jeg har ikke sett ferdig Conversations with a killer eller sett noen dokumentarer om ham. Jeg kjenner deler av historien, men ble mye wikipedia. Jeg synes Zac Efron spilte kjempebra, men filmen var veldig forvirrende. Den fikk delvis vist hvor karismatisk han var, men den gikk alt for lite inn på det grusomme. Det virket nesten som om Liz var den urimelige som ikke ville prate med ham, da vi nesten ikke fikk se noen av hans negative sider. Skulle vi som publikum også "forelske oss" i ham? Vet ikke.. føler jeg vil se flere dokumentarer. De kastet bort muligheten til å lage en skikkelig bra film med skuespillere som passet inn i rollene. Endret 10. mai 2019 av Linaria
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #20 Skrevet 10. mai 2019 På 8.5.2019 den 18.52, AnonymBruker skrev: Kjedelig film. Føler vi ikke kom innpå verken Ted, kjæresten eller "kona". Alt ble så overfladisk når det kom til karakterene. Joda kjæresten begynte å drikke og hadde skyldfølelse, men det var det liksom. Føler filmen ble alt for overfladisk på alle punkter og fjernet mye av det som faktisk er spennende. Som drapene, metodene, hvordan han fikk tak i kvinnfolkene og hans oppførsel rundt det hele. Det ble også svært lite info rundt da han stakk av. JAA! Jeg ventet på dette under hele filmen. Fikk jo bare se 3 nanosekunder på slutten av filmen. Kan ikke beskrives annen enn veldig overfladisk film som krever at du har sett dokumentaren på forhånd for å henge med. For meg ble den for treg, kjedelig, overfladisk og veldig dårlig laget. Veldig lite spenning og dybde. Forstår ikke helt Liz' side i filmen, hva de prøvde å formidle. Føler jeg ikke helt følte hennes.. smerte? sorg? frykt? forvirring? aner ikke hva hun følte og tenkte fordi jeg har ikke lest boken (filmen er basert på en film skrevet av Liz) og filmen ble så vagt og overfladisk. Den fikk det til å fremstå som at hun fikk skyldfølelse for å ha tipset politiet om han, så derfor begynte hun å drikke. Det er jo egentlig jævlig irrelevant vinkling for min del, jeg er mer interessert i hvordan det er å være med en seriemorder, å støtte han i rettssaken, hvordan det var da hun innså at han var skyldig osv. YES! Synd med tanke på at Zac Efron var ypperlig som Ted bundy. Både i utsende og væremåte og han spilte veldig bra. Føler de gikk glipp av en god sjanse til å faktisk lage en god film her, men de "blew it" for å si det mildt. Får nok en 3'er av meg, egentlig 2 men det blir litt strengt. Anonymkode: 4c699...17c Enig i alt du skriver her! Du skriver alt det jeg mener, bare at du er tusen ganger bedre på å formulere deg:) Synes også det med Liz var uinteressant. Jeg vil under huden! Dette ble for platt. Anonymkode: 19089...836
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå