Gjest Anonymous Skrevet 24. april 2005 #1 Skrevet 24. april 2005 Stemmer det at statsansatte har rett på 10 lønnede fridager (velferdsdager) i året? Og stemmer det at statsansatte pappaer får to uker lønnet pappapermisjon i forbindelse med fødsel, i tillegg til de fire pappaukene som alle har?
Gjest Gjesten Skrevet 24. april 2005 #2 Skrevet 24. april 2005 Desse velferdspermisjonsdagane er for begravelse/ dødsfall/ sjukdom i familien og slike ting, altså ikkje noko statsansatte kan ta ut som ferie. Pappapermen veit eg ikkje noko om.
Gjest Anonymous Skrevet 26. april 2005 #3 Skrevet 26. april 2005 Er det ingen som vet om dette med pappaperm stemmer? Hvem kan egentlig kontrollere om velferdsdagene blir brukt til velfed eller rene fridager?
Gjest Gjesten Skrevet 26. april 2005 #4 Skrevet 26. april 2005 Det er basert på tillit trur eg, men om du får slikt ved sjukdom/ legebesøk/ tannlegebesøk/dødsfall i nær familie, så er det jo litt rart å lyge på seg noko... Trur forresten alle fagforeningsmedlemmer har desse dagane eg, eg hadde i alle fall slikt tilbud då eg jobba i det private og... Har aldri brukt nokon av dei forresten, verken via det private eller det offentlege. Dei ekstar pappapermdagane er vel ved barns sjukdom, trur ikkje det utarma offentlege har råd til noko anna.
Skravla Skrevet 26. april 2005 #5 Skrevet 26. april 2005 Hos oss har pappa krav på en uke lønnet permisjon og en uke innenfor velferd (med eller uten lønn) for å ta seg av søsken eller mor og baby. Dette er et gode fremforhandlet i tariffavtale.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå