Gå til innhold

Blande seg i den andres samvær?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor mye kan en forelder bestemme over hva en annen forelder gjør på sine dager? Deler ikke helt likt og er litt uenige om hvem som er ok å ha som barnevakt for barnet. 

Kan man bestemme at det ikke er ok? 

Anonymkode: 3cb1d...a95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva kan den andre forelderen bestemme når den ikke har barnet? 

Kort sagt: Ingenting. Med mindre barnet settes i fare eller den andre forelderen er uegnet som omsorgsperson. Da får man ta det til retten og få omsorgen alene. 

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri_H skrev:

Hva kan den andre forelderen bestemme når den ikke har barnet? 

Kort sagt: Ingenting. Med mindre barnet settes i fare eller den andre forelderen er uegnet som omsorgsperson. Da får man ta det til retten og få omsorgen alene. 

 

Ja, var det jeg trodde. Jeg og tenker at når barnet er hos forelder 1 så er det forelder 1 som tar valg og avgjørelser. Samme på motsatt. 

Barnefar kan vel ikke bestemme hvem som har kontakt med mitt barn tenker jeg 

Anonymkode: 3cb1d...a95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, var det jeg trodde. Jeg og tenker at når barnet er hos forelder 1 så er det forelder 1 som tar valg og avgjørelser. Samme på motsatt. 

Barnefar kan vel ikke bestemme hvem som har kontakt med mitt barn tenker jeg 

Anonymkode: 3cb1d...a95

*vårt barn når jeg har barnet.

Anonymkode: 3cb1d...a95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer vel litt an på hva og hvorfor man legger seg i. Handler det om at den ande foreldren er oppriktig bekymret for barnets ve og vel (og ikke bare er ute etter å være mest mulig vanskelig), har man vel alt på tjene på å i det minste ta en prat om det, ikke bare insistere på min uke, jeg bestemmer. Man er forelder også når barnet er hos den andre, og plikter sånn sett å alltid være opptatt av barnets beste. For å sette det litt på spissen - om barnefar insisterer på at naboen som tidligere er dømt for pedofili er helt uproblematisk å bruke som barnevakt, skylder jeg barnet mitt å reagere, uansett hvor mye bestemmelsesett far har over sin samværstid.

Anonymkode: 67ef6...6c9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer vel litt an på hva og hvorfor man legger seg i. Handler det om at den ande foreldren er oppriktig bekymret for barnets ve og vel (og ikke bare er ute etter å være mest mulig vanskelig), har man vel alt på tjene på å i det minste ta en prat om det, ikke bare insistere på min uke, jeg bestemmer. Man er forelder også når barnet er hos den andre, og plikter sånn sett å alltid være opptatt av barnets beste. For å sette det litt på spissen - om barnefar insisterer på at naboen som tidligere er dømt for pedofili er helt uproblematisk å bruke som barnevakt, skylder jeg barnet mitt å reagere, uansett hvor mye bestemmelsesett far har over sin samværstid.

Anonymkode: 67ef6...6c9

Ja, det er en selvfølge. Det er ingen krise situasjon i det hele tatt. Han mener bare at han bestemmer uansett.

Anonymkode: 3cb1d...a95

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...