AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #1 Skrevet 8. mai 2019 Hvordan håndterer man sure, negative folk som aldri har noe bra å si om noe eller noen? For eksempel: å herregud. I dag kom jeg i den lange kassakøen. Faen. I går kom tremeningen min. Hun er så dum. Det var så fullt på trikken i dag at det skulle bli satt opp ekstra trikk if you ask me, but nobody asked me, osv osv. Spør aldri om hvordan folk har det annet enn seg selv. Jeg har prøvd å si: jeg har det bra jeg, men vedkommende skjønner ikke den (er litt sånn ironi - være litt mer optimist kanskje?). Så hva gjør man hvis man ikke orker negativitet hele tiden? Anonymkode: f9daa...041 2
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #2 Skrevet 8. mai 2019 Har de siste årene måtte svare på flere hundre negative klager, eller henvendelser og merker at nå holder det. Har ikke flere ord igjen til å svare mennesker som er så negative og pessimistiske. Hva fungerer? For å svare så sure folk vil jeg ikke. Har vurdert å begynne å ta timesbetaling. Anonymkode: f9daa...041
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #3 Skrevet 8. mai 2019 Først og fremst kutter jeg ut folk fra livet mitt som konstant er negative. I den grad jeg må forholde meg til dem, unngår jeg jevnt over å ta innover meg ting de sier. Jeg kan også finne på å innta en litt overdreven positiv holdning, eller i enkelte tilfeller si ifra. Anonymkode: c1255...4a8 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #4 Skrevet 8. mai 2019 Sånne mennesker har jeg ikke i min omgangskrets.... Anonymkode: ba439...d75 1
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #5 Skrevet 8. mai 2019 Positivitet! Er de sure, grinete, negative - svar tilbake med å være glad, hyggelig og positiv Jo mer negative de er, jo mer skrur du opp optimismen. Anonymkode: 273da...f67 4
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #6 Skrevet 8. mai 2019 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sånne mennesker har jeg ikke i min omgangskrets.... Anonymkode: ba439...d75 Det har ikke jeg heller. Det behøver ikke være omgangskretsen men folk som er i nærmiljøet ditt. 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Positivitet! Er de sure, grinete, negative - svar tilbake med å være glad, hyggelig og positiv Jo mer negative de er, jo mer skrur du opp optimismen. Anonymkode: 273da...f67 Dèt orker jeg ikke. Blir en fulltidsjobb det da. Anonymkode: f9daa...041 4
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #7 Skrevet 8. mai 2019 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Først og fremst kutter jeg ut folk fra livet mitt som konstant er negative. I den grad jeg må forholde meg til dem, unngår jeg jevnt over å ta innover meg ting de sier. Jeg kan også finne på å innta en litt overdreven positiv holdning, eller i enkelte tilfeller si ifra. Anonymkode: c1255...4a8 Greier ikke det jeg. Anonymkode: f9daa...041
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2019 #8 Skrevet 8. mai 2019 2 hours ago, AnonymBruker said: Greier ikke det jeg. Anonymkode: f9daa...041 Hva du gjør og ikke er jo så klart bare opp til deg selv. Saken er at andre får man ikke gjort så mye med, det er hvordan en selv forholder seg til det man kan endre. Det har jo betydning for en selv hvordan en velger å reagere, tenker jeg. Anonymkode: c1255...4a8 1
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #9 Skrevet 9. mai 2019 Ooofffff..... Det irriterer meg ekstremt mye også.....! Du må skifte tema til noe positivt. Prøv det... Du kan svare på det med trikken også og si " Skal vi gå hjem istedenfor da?".... Jeg leste ett sted at du kan bli påvirket av negative folk. Ubevist vil du til slutt bli like negativ som henne.. Pass deg... Jeg tenker selv: - Er det ett problem du kan løse, løs det. - Er det ett peoblem du ikke kan gjøre noe med, gjør det beste ut av det. Feks: Hvis du står i bilkø... Ja, ikke noe å gjøre med... Da kan du høre musikk eller annet. Jeg hadde glemt litt av gangetabellen og brukte bilkø og lyktestolper til å få det inn igjen. Jeg kan nå hele gangetabellen utenat 😂 Anonymkode: 4f66d...87d 1
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 9. mai 2019 #10 Skrevet 9. mai 2019 Jeg tenker at slike folk ikke nødvendigvis er klar over at de er negative, og at de mest sannsynlig ikke har det så bra inni seg. Forstår at det kan bli mye, virkelig, må være mye å forholde seg til
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2019 #11 Skrevet 9. mai 2019 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva du gjør og ikke er jo så klart bare opp til deg selv. Saken er at andre får man ikke gjort så mye med, det er hvordan en selv forholder seg til det man kan endre. Det har jo betydning for en selv hvordan en velger å reagere, tenker jeg. Anonymkode: c1255...4a8 Ja. Sant det. 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Ooofffff..... Det irriterer meg ekstremt mye også.....! Du må skifte tema til noe positivt. Prøv det... Du kan svare på det med trikken også og si " Skal vi gå hjem istedenfor da?".... Jeg leste ett sted at du kan bli påvirket av negative folk. Ubevist vil du til slutt bli like negativ som henne.. Pass deg... Jeg tenker selv: - Er det ett problem du kan løse, løs det. - Er det ett peoblem du ikke kan gjøre noe med, gjør det beste ut av det. Feks: Hvis du står i bilkø... Ja, ikke noe å gjøre med... Da kan du høre musikk eller annet. Jeg hadde glemt litt av gangetabellen og brukte bilkø og lyktestolper til å få det inn igjen. Jeg kan nå hele gangetabellen utenat 😂 Anonymkode: 4f66d...87d Du har litt rett men klarer ikke tenke så positivt da. Ser poenget ditt. 13 timer siden, Kjærlighetsbarn98 skrev: Jeg tenker at slike folk ikke nødvendigvis er klar over at de er negative, og at de mest sannsynlig ikke har det så bra inni seg. Forstår at det kan bli mye, virkelig, må være mye å forholde seg til Jeg greier ikke å løfte humøret til folk hele tiden og det er ikke min oppgave heller. Men samme hva man gjør så finnes det noe negativt med det. Da føler jeg at nei nå gidder jeg ikke mer. Skal holde at man oppfører seg. Anonymkode: f9daa...041
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2019 #12 Skrevet 10. mai 2019 Jeg har en søster som er en suring og en hissigpropp. Skulle hjelpe henne med noe i går og da jeg foreslo at det kanskje var bedre å gjøre det på en annen måte sa hun "Hvis du ikke skal hjelpe meg kan du bare gå hjem!" Dette er ikke første gangen dette har skjedd. Hun har itillegg ett barn som jeg er litt bekymret for pga disse plutselige utbruddene av sinne/surhet. Jeg kjenner oppførselen igjen fra vår Far, og da jeg var liten var det særdeles vanskelig for meg å forholde meg til slik oppførsel. Usikker på hva jeg skal gjøre også. Har prøvd å snakke med andre familiemedlemmer om hvordan man skal kunne takle situasjonen/ si ifra til henne, men har ikke kommet frem til noe. Anonymkode: 4e38a...16b 2
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #13 Skrevet 12. mai 2019 Storesøsteren min er også ekstremt irriterende, på omtrent denne måten! Hvis jeg for eksempel forsøker å få sett på ett eller annet TV-program. Så kommer hun og setter seg rett ved siden av meg. Men hun er overhodet ikke interessert i å faktisk kikke på det som går på TV. I steden begynner hun å klage og sutre. "Forbanna møkka-program!" og mange andre lignende kommentarer. "Bare idioter som gidder å følge med på dette!" "Hvorfor gidder du egentlig å følge med på slikt forpult søppel?" "Dritt-program produsert av / for små barnslige dritt-unger" Og så sitter hun med sandaler / crocks eller hva det nå heter. Så løfter hun beina flere centimeter i luften, og smeller den PANG rett i gulvet. Så den andre foten PANG ett eller to sekunder etterpå. Dette gjør hun selvfølgelig gjentatte ganger, hele tiden hun sitter der. PANG PANG PANG PANG PANG PANG PANG PANG! PANG PANG hele tiden, samtidig som hun bare prater non-stop dritt! Hun kunne jo selvfølgelig ha valgt å bare pelle seg til Helvete langt vekk fra TV-skjermen, og heller funnet på noe helt annet. Men nei da, hun liker faktisk å finne på dette - og det er utrolig "morsomt" å oppføre seg vanvittig irriterende på denne måten. Anonymkode: 72036...a31 3
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #14 Skrevet 12. mai 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Storesøsteren min er også ekstremt irriterende, på omtrent denne måten! Hvis jeg for eksempel forsøker å få sett på ett eller annet TV-program. Så kommer hun og setter seg rett ved siden av meg. Men hun er overhodet ikke interessert i å faktisk kikke på det som går på TV. I steden begynner hun å klage og sutre. "Forbanna møkka-program!" og mange andre lignende kommentarer. "Bare idioter som gidder å følge med på dette!" "Hvorfor gidder du egentlig å følge med på slikt forpult søppel?" "Dritt-program produsert av / for små barnslige dritt-unger" Og så sitter hun med sandaler / crocks eller hva det nå heter. Så løfter hun beina flere centimeter i luften, og smeller den PANG rett i gulvet. Så den andre foten PANG ett eller to sekunder etterpå. Dette gjør hun selvfølgelig gjentatte ganger, hele tiden hun sitter der. PANG PANG PANG PANG PANG PANG PANG PANG! PANG PANG hele tiden, samtidig som hun bare prater non-stop dritt! Hun kunne jo selvfølgelig ha valgt å bare pelle seg til Helvete langt vekk fra TV-skjermen, og heller funnet på noe helt annet. Men nei da, hun liker faktisk å finne på dette - og det er utrolig "morsomt" å oppføre seg vanvittig irriterende på denne måten. Anonymkode: 72036...a31 Hvor gammel er hun? 14? Anonymkode: dbfa6...04c
Gjest frankie85 Skrevet 12. mai 2019 #15 Skrevet 12. mai 2019 Syns alle her til lands virker sure hele tiden
Maleficenta Skrevet 12. mai 2019 #16 Skrevet 12. mai 2019 På 8.5.2019 den 16.50, AnonymBruker skrev: Positivitet! Er de sure, grinete, negative - svar tilbake med å være glad, hyggelig og positiv Jo mer negative de er, jo mer skrur du opp optimismen. Anonymkode: 273da...f67 Da blir de jo ennå surere
Pipaluk Skrevet 12. mai 2019 #17 Skrevet 12. mai 2019 Er sånne folk klar over at de sprer negativ energi? Blir de surere om man påpeker at de ødelegger stemningen? Jeg har noen sånne som jeg ikke vet hvordan jeg skal håndtere 1
Maleficenta Skrevet 12. mai 2019 #18 Skrevet 12. mai 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Storesøsteren min er også ekstremt irriterende, på omtrent denne måten! Hvis jeg for eksempel forsøker å få sett på ett eller annet TV-program. Så kommer hun og setter seg rett ved siden av meg. Men hun er overhodet ikke interessert i å faktisk kikke på det som går på TV. I steden begynner hun å klage og sutre. "Forbanna møkka-program!" og mange andre lignende kommentarer. "Bare idioter som gidder å følge med på dette!" "Hvorfor gidder du egentlig å følge med på slikt forpult søppel?" "Dritt-program produsert av / for små barnslige dritt-unger" Og så sitter hun med sandaler / crocks eller hva det nå heter. Så løfter hun beina flere centimeter i luften, og smeller den PANG rett i gulvet. Så den andre foten PANG ett eller to sekunder etterpå. Dette gjør hun selvfølgelig gjentatte ganger, hele tiden hun sitter der. PANG PANG PANG PANG PANG PANG PANG PANG! PANG PANG hele tiden, samtidig som hun bare prater non-stop dritt! Hun kunne jo selvfølgelig ha valgt å bare pelle seg til Helvete langt vekk fra TV-skjermen, og heller funnet på noe helt annet. Men nei da, hun liker faktisk å finne på dette - og det er utrolig "morsomt" å oppføre seg vanvittig irriterende på denne måten. Anonymkode: 72036...a31 Er hun helt....normal? 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2019 #19 Skrevet 12. mai 2019 3 minutter siden, Maleficenta skrev: Da blir de jo ennå surere Negative folk er vel ingen homogen gruppe. Selv blir jeg glad hvis noen hjelper meg å tenke positivt og blir lett avledet hvis jeg er negativ. Men jeg er kanskje ikke så negativ person som dere tenker på. Men jeg føler meg litt truffet, jeg er sur inni meg fordi jeg synes livet bare har vært skikkelig kjipt siste året. Håper på å ikke la det gå utover alle og holder meg mest for meg selv inntil jeg er bedre. Anonymkode: ecc93...854 1
Maleficenta Skrevet 12. mai 2019 #20 Skrevet 12. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Negative folk er vel ingen homogen gruppe. Selv blir jeg glad hvis noen hjelper meg å tenke positivt og blir lett avledet hvis jeg er negativ. Men jeg er kanskje ikke så negativ person som dere tenker på. Men jeg føler meg litt truffet, jeg er sur inni meg fordi jeg synes livet bare har vært skikkelig kjipt siste året. Håper på å ikke la det gå utover alle og holder meg mest for meg selv inntil jeg er bedre. Anonymkode: ecc93...854 Jeg merker selv hvis jeg er irritert for noe, hvor sykt irriterende det er å bli møtt med overdreven optimisme over akkurat den tingen jeg er irritert for. Misery likes Company av og til 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå