Gå til innhold

Komunal bolig når barnet har downs.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Noen som har erfaring og søke komunal bolig når barnet har downs? Her vi bor nå kan vi se fort oss det blir veldig trangt og dårlig på sikt. 3. Etasje med 2 soverom(et veldig lite) på 5 personer. Leieprisene er så høye,og vi har bare en inntekt nå. Og å få en leilighet på bakkeplan uten trapp er så og si umulig prøvd lenge. Noen som har erfaring rundt dette?

Anonymkode: 09cbf...239

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ofte stor kamp rundt kommunale boliger, husleieprisene er ikke så lave at det gjør noe lenger heller. Man må ta det man får, hvis man får. Og det er begrenset hvor lenge man får beholde dem. Så jeg hadde ikke satset på det. 

Anonymkode: a668e...16b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ofte stor kamp rundt kommunale boliger, husleieprisene er ikke så lave at det gjør noe lenger heller. Man må ta det man får, hvis man får. Og det er begrenset hvor lenge man får beholde dem. Så jeg hadde ikke satset på det. 

Anonymkode: a668e...16b

Når man ikke ser annen mulighet handler det ikke om å satse på det, men at alternativet er bedre enn situasjonen nå. Man blir ikke kastet ut av komunal bolig med mindre man plutselig tjener veldig mye /eller finner noe nytt :)

Anonymkode: 09cbf...239

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Belima skrev:

Sjekk heller ut muligheten for å få startlån til kjøp av større bolig.

https://www.husbanken.no/startlaan/

Tjener ikke nok til dette. Vi er 5 personer og har snaue 300 000 i året. :( 

Anonymkode: 09cbf...239

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Astoria skrev:

Søk, det skader ikke :) 

Ja tenkte det, stod om man ikke kan skaffe bolig selv, det klarer vi men ikke stor nok, og nok tilpasset. 

Anonymkode: 09cbf...239

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere trenger tilpasset bolig pga barnet med Downs så ville jeg uansett snakket med kommunen om å få hjelp. Ta kontakt med boligkontoret i kommunen din og legg frem problemet deres. Ikke gi opp før alt er prøvd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tjener ikke nok til dette. Vi er 5 personer og har snaue 300 000 i året. :( 

Anonymkode: 09cbf...239

Da er det på tide at den andre personen også får seg en inntekt. 

Anonymkode: a668e...16b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da er det på tide at den andre personen også får seg en inntekt. 

Anonymkode: a668e...16b

Regnet med at denne ville komme. Det kan være grunner til at begge ikke er i jobb som vi ikke vet om. Dette er de sikkert klar over selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Belima skrev:

Regnet med at denne ville komme. Det kan være grunner til at begge ikke er i jobb som vi ikke vet om. Dette er de sikkert klar over selv.

Det kan også være snakk om én voksen og 4 barn.

Anonymkode: adefa...3ca

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei. Noen som har erfaring og søke komunal bolig når barnet har downs? Her vi bor nå kan vi se fort oss det blir veldig trangt og dårlig på sikt. 3. Etasje med 2 soverom(et veldig lite) på 5 personer. Leieprisene er så høye,og vi har bare en inntekt nå. Og å få en leilighet på bakkeplan uten trapp er så og si umulig prøvd lenge. Noen som har erfaring rundt dette?

Anonymkode: 09cbf...239

Husk du kan ikke velge fritt blandt kommunale boliger. Du må ta det dere får så bakkeplan er ingen garanti. Men jeg kan ikke se hva barnet med downs har med saken å gjøre. Leiligheten hadde vel vært for liten uansett. Høres nesten ut som om dere skyver dette barnet foran dere som er argument for å få kommunal bolig

Anonymkode: cb003...948

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da er det på tide at den andre personen også får seg en inntekt. 

Anonymkode: a668e...16b

For et teit svar, man er ikke hjemme frivillig. Vi prøver :) 

Anonymkode: 09cbf...239

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har nylig hjulpet en mor med to barn å få kommunal bolig. I min kommune så tok de hensyn til søkers ønsker så langt det lot seg gjøre. (Hun måtte akutt flytte fra mannen pga vold mot henne og  barna.)
Det ble tatt hensyn til skolekrets, noe som var viktig for barna som går i første og tredje klasse. Det ble også tatt hensyn til at de ikke skulle måtte ta buss til skole, gangavstand var høyt prioritert. Så at kommuner ikke tar hensyn er bare tull.

PS: Der kan jo også komme inn under ordningen med bostøtte ved flytting.
 

Endret av Belima
La til mer informasjon.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Belima skrev:

Jeg har nylig hjulpet en mor med to barn å få kommunal bolig. I min kommune så tok de hensyn til søkers ønsker så langt det lot seg gjøre. (Hun måtte akutt flytte fra mannen pga vold mot henne og  barna.)
Det ble tatt hensyn til skolekrets, noe som var viktig for barna som går i første og tredje klasse. Det ble også tatt hensyn til at de ikke skulle måtte ta buss til skole, gangavstand var høyt prioritert. Så at kommuner ikke tar hensyn er bare tull.
 

Takk :)

Anonymkode: 09cbf...239

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...