Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 

Når man driver med privatsalg på Finn, er det lurt å dele ut kontonr når kjøper ikke bruker vipps og heller ikke kan møtes? Det er vel ikke mulig å misbruke kontonr?

Anonymkode: fbd44...118

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke farlig å gi fra seg kontonummer. Tenk på alle de tusenvis av bedriftene i Norge som deler ut kontonummer hele tiden. Disse bedriftene kan gjerne ha millioner av kroner på disse kontoene.

Anonymkode: ebe69...a5a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du kan på et minutt i nettbanken opprette en ny konto tilknyttet ditt navn. Denne kontoen kan du bruke utelukkende til Finn kjøpere. De får ikke gjort noe galt med en konto uten kort heller. Og det vil ikke stå særlig mye penger på den hele tiden heller.

Hvis du ikke har lyst til å gå rundt og dele ut nummeret til brukskontoen der alle pengene fra lønningen din står.

Anonymkode: a9c5f...bd2

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du kan på et minutt i nettbanken opprette en ny konto tilknyttet ditt navn. Denne kontoen kan du bruke utelukkende til Finn kjøpere. De får ikke gjort noe galt med en konto uten kort heller. Og det vil ikke stå særlig mye penger på den hele tiden heller.

Hvis du ikke har lyst til å gå rundt og dele ut nummeret til brukskontoen der alle pengene fra lønningen din står.

Anonymkode: a9c5f...bd2

Men hva skulle faren være med å gi ut kontonummeret til brukskontoen? Det er det som er spørsmålet her.

Anonymkode: 7c2dd...687

• Liker 4
Skrevet

Det er helt greit å gi ut kontonummeret, så lenge du ikke deler fødselsnummer og evt kode til bank-id i samme slengen. 

Man får ikke gjort noe med kontonummeret i seg selv, annet enn å sette inn penger 😊

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men hva skulle faren være med å gi ut kontonummeret til brukskontoen? Det er det som er spørsmålet her.

Anonymkode: 7c2dd...687

Nei, egentlig er det ingen større fare med det. Men noen FØLER vel at det er litt utrygt å gi bort nummeret der alle pengene deres står. Da kan det føles tryggere for dem å ha en egen konto å dele ut nummeret til, som kun brukes til dette, og som ikke halve formuen deres står på.

Ikke for noe annet enn trygghetsfølelsen til enkelte altså.

• Liker 1
Gjest Solkremen
Skrevet

Deler ut kontonummeret mitt over alt jeg, så håper jeg at noen en eller annen gang finner det å tenker «åhei, dette kontonummeret vil jeg overføre litt penger til» :ler: 

AnonymBruker
Skrevet

Kontonummer er det ikke noe farlig å dele ut. Det kan ikke missbrukes 😛 

Anonymkode: c3a08...dd7

AnonymBruker
Skrevet

Bortsett fra å faktisk overføre penger TIL denne bankkontoenså får man vel ikke gjort noe som helst...  

Anonymkode: 779b6...d30

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...