AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #1 Skrevet 7. mai 2019 Hver eneste dag snakker mannen min nedlatende til barna våre. Det er særlig den minste på 4 som får gjennomgå. Han får stadig høre "Du er sånn en vanskelig/umulig/håpløs/tverr/slitsom unge!" Er dette ok? jeg kjenner det knyter seg i meg når han snakker slik. Forøvrig, når humøret er bra, så er han en snill pappa som gir dem mye positiv oppmerksomhet. Anonymkode: 94283...8a1
Populært innlegg kisskissbangbang Skrevet 7. mai 2019 Populært innlegg #2 Skrevet 7. mai 2019 (endret) Nei, det er overhodet ikke greit, selvfølgelig. Får mark av uttalelser som "Når han er blid er han en super pappa, altså!". Det hjelper ikke et fnugg når han mishandler dem når han er i dårlig humør. Endret 7. mai 2019 av kisskissbangbang 73
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #4 Skrevet 7. mai 2019 Nei. Det kan fort bli en selvoppfyllende profeti, om det ikke er det allerede. Så sitter dere der med en jævla vanskelig unge 100% av tiden. Anonymkode: 5fcf2...9be 22
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #5 Skrevet 7. mai 2019 Nei, nei, nei, nei, nei. Det er absolutt ikke greit. Jeg fikk til stadig høre at jeg var en ubrukelig drittunge, vanskelig, vrien, til og med ondskapsfull. Det setter dype spor i barna dine. De er som svamper i den alderen, og selv de minste ting er med på å forme personligheten deres. Om han fortsetter så skal jeg love deg at barna dine kommer til å slite med ekstremt dårlig selvtillit og i verste fall depresjon/angst. Anonymkode: a671b...e34 20
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #6 Skrevet 7. mai 2019 Og hvordan få ham til å innse at dette ikke er ok? Har sagt det til ham i over to år... ts Anonymkode: 94283...8a1 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #7 Skrevet 7. mai 2019 Og til dere som lurer. Dette er min hverdag. jeg spør fordi jeg ikke vet om noe annet. ts Anonymkode: 94283...8a1 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #8 Skrevet 7. mai 2019 Jeg fikk stadig høre daglig "hva feiler deg?" Eller at faren kun sa til mora mi "det må være noe alvorlig gæli med ungen" og kalte meg for "troll". I dag, i voksen alder, har det der blitt min indre stemme... Anonymkode: 0997c...165 15
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #9 Skrevet 7. mai 2019 Just now, AnonymBruker said: Og hvordan få ham til å innse at dette ikke er ok? Har sagt det til ham i over to år... ts Anonymkode: 94283...8a1 Det er ikke vanlig å snakke sånn til sine egne barn. Her er det HAN som har problemer og er syk og trenger hjelp. Om han ikke er villig til å innse det, så er han en råtten person. Vær så snill og ta dette seriøst. Jeg har selv slitt med utrolig mange problemer i barndommen og senere i livet fordi faren min oppførte seg som mannen din. Anonymkode: a671b...e34 8
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #10 Skrevet 7. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Nei. Det kan fort bli en selvoppfyllende profeti, om det ikke er det allerede. Så sitter dere der med en jævla vanskelig unge 100% av tiden. Anonymkode: 5fcf2...9be Vil bare legge til, hva tror dere dette gjør med selvtilliten til ungen egentlig? Dette kan fort gå på helsa løs hvor ungen ender opp med litt av en problematikk i fremtiden. Da tenker jeg personlighetsproblematikk, affektive lidelser, rus m.m. Jeg har møtt nok av folk som sliter masse i voksen alder pga en ræva barndom. Hva med å prøve å sette barna sine opp for suksess i stedet for, eller er det helt teit liksom? Anonymkode: 5fcf2...9be 7
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #12 Skrevet 7. mai 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk stadig høre daglig "hva feiler deg?" Anonymkode: 0997c...165 Dette sier han også, dessverre... Anonymkode: 94283...8a1
Gjest WhisperingWind Skrevet 7. mai 2019 #13 Skrevet 7. mai 2019 Det kalles psykisk mishandling. Og det er emosjonell omsorgssvikt.
Kvinne87Rogaland Skrevet 7. mai 2019 #14 Skrevet 7. mai 2019 Når et barn hører slikt nok ganger, blir det sittende fast. Ungen kommer til å gå gjennom livet og tror at det er noe galt med seg selv, og kanskje aldri få et bra selvbilde! Dette MÅ du ta tak i! Du er jo mammaen! 13
solmåneogstjerner Skrevet 7. mai 2019 #15 Skrevet 7. mai 2019 Nei selvsagt er ikke det greit. At barnet får tilsnakk når det er nødvendig er jo helt riktig. Men det er så mye bedre i form av 'det du gjorde nå er ikke bra, sånn kan du ikke gjøre', enn 'DU er umulig/slem/vanskelig'. Det er stor forskjell. 3
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #16 Skrevet 7. mai 2019 For å si det sånn, man skal heller snakke positivt og fokusere på det positive som barnet gjør, da vil barnet oppleve mestring og glede, det bygger opp. Å si nedsettende ting bryter ned barnets selvtillit og kan i voksen alder føre til mindreverdighetsfølelse, lav selvtillit og destruktiv selvfølelse. Barna har det bedre uten han. Garantert. Anonymkode: 0997c...165 5
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #17 Skrevet 7. mai 2019 Jeg kan fortelle deg om min barndom...Hver gang jeg prøvde å si at jeg ikke hadde det bra, at jeg ikke likte at foreldrene mine drakk el, fikk jeg høre at jeg var vanskelig, ikke unte de ting osv osv. Jeg var godt opp i voksen alder og etter mange års terapi før jeg forstod at jeg ikke er eller var vanskelig... Dette er psykisk mishandling! Og det er mye mer skadelig enn kanskje mange forstår. Du må si fra til han at han ikke kan fortsette slik! Hvis det er vanskelig, få hjelp av feks helsestasjon el! Gjør noe NÅ! Anonymkode: 6562a...dd9 5
kisskissbangbang Skrevet 7. mai 2019 #18 Skrevet 7. mai 2019 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og hvordan få ham til å innse at dette ikke er ok? Har sagt det til ham i over to år... ts Anonymkode: 94283...8a1 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og til dere som lurer. Dette er min hverdag. jeg spør fordi jeg ikke vet om noe annet. ts Anonymkode: 94283...8a1 Du velger å skjerme barna dine fra mishandling og går fra ham. Selvfølgelig. Herregud, altså. 18
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #19 Skrevet 7. mai 2019 Hva sier mannen din, da du tar det opp med han? Skjønner han at det ikke er greit, eller mener han det er greit? Hvis han ikke endrer seg, så må du gå fra han. Dette er psykisk mishandling. Og er overhodet ikke greit. Anonymkode: 6226b...56e 6
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2019 #20 Skrevet 7. mai 2019 Hvordan er mannen din mot deg, TS? Anonymkode: 6562a...dd9 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå